arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

شمخانی: هوشمندی رهبران سوریه در اعلام عفو عمومی قابل تقدیر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


محمد جهاد اللحام، رئیس مجلس ملی سوریه که به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی که در این دیدار با تبریک برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، مشارکت چشمگیر مردم این کشور در انتخابات را نماد روشنی از مخالفت با دخالت خارجی، تروریسم و رویکردهای افراط گرایانه عنوان کرد، اظهار داشت: هوشمندی رهبران سوریه در اعلام عفو عمومی،‌ اقدامی قابل تقدیر در مسیر تکمیل موفقیت‌های مستمر این کشور در عرصه‌های نظامی و سیاسی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی مواضع قاطع رییس جمهور سوریه در محکوم نمودن جنایات صهیونیستها در غزه و تداوم حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین را موجب دلگرمی جبهه مقاومت عنوان کرد و افزود: تداوم رویکرد راهبردی سوریه در حمایت از جریان مقاومت نشان می دهد که فشارهای وارد شده از سوی دشمنان این کشور ، تاثیری بر عزم و اراده مردم و دولت سوریه برای ایستادگی در برابر صهیونیسم غاصب و حامیان آن نداشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام صریح جریانات تروریست تکفیری در خصوص عدم حمایت از مسلمانان مظلوم غزه را موجب روشن شدن بیشتر ماهیت وابسته و غیر اسلامی آنان عنوان کرد و اظهار داشت: وقوع رخدادهای اخیر در غزه و نحوه مواجهه جریانات و کشورهای مختلف با آن معیار بسیار خوبی برای ارزیابی میزان وابستگی برخی مدعیان اسلام‌خواهی با نظام سلطه است.

شمخانی توسعه موج تروریسم و هراس ایجاد شده در کشورهای غربی در خصوص تهدیدات ناشی از بازگشت تروریستها به کشورهایشان را نشانه اشتباه محاسباتی مروجان فتنه تروریسم در سوریه عنوان کرد و افزود:‌ بی شک آتش افروز همواره در قعر آتش جای خواهد داشت.

محمد جهاد اللحام، رئیس مجلس ملی سوریه نیز در جریان این دیدار با ارایه گزارشی از آخرین تحولات نظامی و سیاسی در سوریه ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی معنوی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم سوریه در برابر جریان تروریسم اظهار داشت: مردم و دولت سوریه با اعتقاد راسخ به تداوم مبارزه علیه گروههای تروریستی هیچگاه ضرورت حمایت از جریان مقاومت را فراموش نخواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تحرکات دیپلماتیک و سیاسی برای معرفی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواستار شکل‌گیری عزمی جهانی برای مقابله با نسل کشی در سرزمین اشغالی شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تکفیری ، تروریستی ، غزه ، عفو
نظرات بینندگان