arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳

بازگرداندن آرمان آزادي فلسطين به اولويت جهان اسلام، تكليف هر مسلمان

*زهرا مصطفوي
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جنگ سوم رژيم صهيونيستي بر ضد مردم مظلوم غزه و تكرار صحنه‌هاي دلخراش و فاجعه‌آميز كشتار صدها نفر از انسان‌ها و تخريب خانه‌هاي آنان دل هر انساني را به درد مي‌آورد. تصاوير زنان و فرزنداني كه قرباني جنون رژيم صهيونيستي شده‌اند اين سوال را به ذهن مي‌آورد كه بايد چه كرد؟ و اگر نظام بين‌الملل به دليل مشاركت در ايجاد و استمرار اين رژيم از جنايات آنان حمايت مي‌كند، جوامع جهاني براي تغيير اين واقعيت چه بايد بكنند؟ همچنين جوامع اسلامي از موضع برادري كه خداوند در قرآن اعلام كرده، براي برادران خود در فلسطين چه تدبيري بايد بينديشند؟راه خروج از اين بن بست 66 ساله چيزي جز راه امام خميني نيست.

امام (رض) روز قدس را اعلام كردند و همه ملل اسلامي را به تظاهرات و همبستگي فراخواندند تا فرهنگ يكرنگ بودن و امتي شدن حاصل شود. ابتدا امام و پس از ايشان مقام معظم رهبري در كنار فرهنگ‌سازي از مقاومت همه‌جانبه در لبنان و فلسطين حمايت عملي كردند و خداوند زماني كه ايستادگي آنها را ديد، نصرت خود را بر آنان نازل ساخت و به اين گونه بود كه اميدي براي تغيير اين «معادله بسته» نمايان شد ولي دشمن براي بر‌هم زدن فرآيند وحدت امت اسلام كه امام آغاز كرده بود افراد جاهل و متعصب اسلام‌نما را تحت عناوين گرو‌ه‌هاي تكفيري سازمان داد و آنان را به جان ملت‌هاي مسلمان منطقه انداخت تا اولويت تضاد جهان اسلام با رژيم صهيونيستي تغيير يابد و به تضادهاي داخلي مبتني بر مذهب تغيير جهت دهد و به اين‌ترتيب بود كه تضادها را به داخل جهان اسلام هدايت كردند و باز به اين گونه شد كه اين گروه‌ها خواسته يا ناخواسته عملا با طرح اولويت‌هاي بيگانگان در خدمت امنيت رژيم صهيونيستي قرار گرفتند. و اما امروزه با تمركزي دوباره بر آموزه‌هاي امام بازگرداندن آرمان آزادي فلسطين به اولويت جهان اسلام يك تكليف براي هر مسلمان است.

وضعيت امروز ايجاب مي‌كند‌ كه به صورت شفاف با گروه‌هايي كه وحدت اسلامي را تهديد مي‌كنند، برخورد قاطع صورت گيرد تا اين فرآيند انحرافي مهار شود و يك بار ديگر برخورد با غده سرطاني كه جهان اسلام را تهديد مي‌كند، بايد در اولويت سياسي هر مسلمان قرار گيرد و سپس با كار، اشتراك مساعي و تلاش در سطح جوامع اسلامي و ديگر جوامع خواهيم توانست ابعاد انساني و مشروعيت تاريخي و سياسي قضيه را روشن سازيم و نهايتا همه به جامعه مظلوم فلسطين كمك كنيم تا اين ملت رنج‌ديده بتوانند مانند ديگر جوامع جهان در صلح، امنيت و به دور از خشونت و كشتار زندگي كنند.

متن سخناني در همايش «فلسطين؛ پاره تن اسلام»

*دختر گرامي امام خميني (ره)

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
آرزو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
11
11
هیچ احدی نمی تواند وحدت اسلامی را بهم بزند تاریخ این را اثبات کرده است.

روز قدس امسال گواه بر این مسئله بود.
نظرات بینندگان