arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

جزییات جلسات وزیرنیرو با نمایندگان برای جلوگیری از استیضاح

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


قائم مقام وزیر نیرو در مورد مهلت مجلس به چیت‌چیان برای قانع کردن نمایندگان گفت: به زمان مشخص برای این کار اشاره نشد بلکه به تسریع در کارتاکید شد. در جلسه‌ای که برگزار شد بیشتر مطالب در حوزه آبرسانی، آب روستایی، سرعت بخشی به برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، مباحث حوضه‌های آبریز آب به ویژه آبریز زاینده‌رود و دریاچه ارومیه و یکسری موانع که عمدتا مباحث مالی بودند مطرح شد.

ستار محمودی  در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این که خواسته نمایندگان در فرصت یک ماهه ای که به وزارت نیرو دادند برای قانع کردن خود چیست؟ تاکید کرد که زمان بررسی موارد مطرح شده مشخص نشده و گفت: مقرر شد که در اسرع وقت وزارت نیرو بازدیدهایی از محل‌های مورد بحث نمایندگان داشته باشد و درجلساتی خاص به طور ویژه موارد را موشکافی و بررسی کند.

وی تصریح کرد: طبیعتا یکسری موانع عمومی ویک سری موارد خاص مناطق وجود دارد واز سویی دیگر می توان راهکارهای محلی برای برخی از موارد پیدا کرد.

قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر این‌که یک روز پس از برگزاری جلسه با نمایندگان، جلسات به صورت خاص آغاز شد، اظهار کرد: تاکنون یک جلسه برگزار شده که به دلیل حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، غالبا در تهران نیستند و ان‌شاءالله پس از تعطیلات مابقی مباحث و جلسات ادامه خواهد یافت.

محمودی تاکید کرد:‌ با توجه به این که تخصیص اعتبار در سال جدید تازه ابلاغ شده است، این تخصیص‌ها می تواند در حد خودش اثرگذاری مثبت داشته باشد اما در مجموع عمدتا فضای آبرسانی به روستاها مطرح است که وزارت نیرو طرح جامعی برای این کار در سال آینده دارد و امسال نیز خوشبختانه طرح ملی متمرکز آبرسانی روستایی را با دو هزار میلیارد ریال اعتبار با حمایت دولت و مجلس به تصویب رسانده و در مدار اجرا قرار داده است.

وی ادامه داد:‌ در جلسات در مورد مدیریت و نظام‌ها در مدیریت آبریز با حضور استاندار، شورای محل و برخورداری از نظرات نمایندگان مطرح می‌شود.

قائم مقام وزیر نیرو در مورد برخی نمایندگان گله‌مند از وزارت نیرو گفت: بیشترین مطالب مطرح شده در مورد حوضه‌های آبریز اصفهان و بخشی نیز درمورد حوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده است که طبیعتا با توجه به نوساناتی که در وضعیت آب و هوایی بوجود آمده و بارش‌ها، از سوی دیگر شرایط روان‌آب‌ها دراین سال‌ها این حوضه‌ها دچار تنگناهای بیشتر شدند.

محمودی تصریح کرد: از این رو در مورد حوضه‌های مذکور به لحاظ مدیریت حوضه آبریز، استقرار نظام حوضه‌ای، پایش جدید کنترل برداشت‌ها و ... مباحث زیادی مطرح شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که بالاخره با توجه به گلایه‌های موجود آب از طریق تونل کوهرنگ یا خط لوله از کارون به سمت اصفهان منتقل می‌شود گفت: چنین مباحثی در جلسه‌ای که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد مطرح شده است و مقرر شد با دقت بیشتر به موضوع نگاه شود؛ باید این تضمین وجود داشته باشد که آب برای مقاصدی که بیان شده منتقل ‌شود.

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد:‌ نگاه فنی وزارت نیرو، نگاه استوار برکار است؛ نظرات سایر مسوولین و دلسوزان مورد استفاده و پایش قرار می‌گیرد؛ هدف مهم این است که آب به استان‌ها و شهرهای هدف برسد بنابراین نوع سازه (نحوه انتقال) یک ابزار کار برای انجام هدف است و در چارچوب بحث فنی مورد توجه قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آبریز ، سازه ، استیضاح ، عمرانی
نظرات بینندگان