arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

نماینده مجلس: سموم کشاورزی باعث ابتلا به هپاتیت و بیماری های کبدی می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سموم کشاورزی که در میوه جات و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد از عوامل مهم ابتلا به هپاتیت و بیماری های کبدی هستند.

عابد فتاحی  از بی تفاوتی جهاد کشاورزی نسبت به استفاده بی رویه از سموم کشاورزی انتقاد کرد و افزود: کارشناسان کشاورزی باید سلامت مردم را در نظر بگیرند و به این نکته توجه داشته باشند که تا چه اندازه کودها و سموم کشاورزی زندگی و سلامتی مردم را تهدید می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص خطرات دو بیماری هپاتیت و کبدی اظهار کرد: رسانه ها نیز باید با تمام توان مردم را از آسیب های جدی و خطرناک این بیماریها آشنا سازند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: هر اندازه اطلاع رسانی بیشتر شود به همان اندازه سطح آگاهی مردم افزایش می یابد و این آگاهی مانعی محکم در برابر ابتلاء مردم به این بیماریهاست.

وی مصرف مشروبات الکی را از دیگر عوامل اصلی ابتلا به بیماریهای هپاتیت و کبدی ذکر کرد و گفت: روند معالجه بیماران مبتلا به هپاتیت و کبدی نتایج رضایت بخشی ندارد و به همین دلیل خانواده ها باید با دقت بیشتر عمل کرده و اجازه ندهند فرزندانشان در دام مشروبات الکلی گرفتار شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: مبتلایان به بیماری کبدی هم سرانجامی جز بیماران هپاتیت ندارند و در صورت پیوند کبدی باز هم بهبودی کامل اتفاق نمی افتد.

فتاحی ادامه داد: معاونت غذا و دارو در خصوص جلوگیری از ابتلاء افراد به این بیماریها نظارت گسترده ای باید داشته باشد.

ششم مرداد برابر با روز جهانی هپاتیت است.

به گفته رئیس شبکه هپاتیت ایران، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور به هپاتیت B و C مبتلا هستند و ۵۰ درصد معتادان تزریقی نیز هپاتیت C دارند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ن ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
2
با سلام وتبریک عید فطر به نظر میرسد برای ساماندهی سموم نیاز مبرم به دلسوزی وهمکاری نزدیک وزارت جهاد کشاورزی ،وزارت بهداشت ،نیروی انتظامی ،وزارت صنعت ،معدن وتجارت وتعزیرات حکومتی دارد
نظرات بینندگان