arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

چمران:‌ قالیباف،‌ کار خانم‌ها را ساماندهی کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سابق شورای شهر تهران معتقد است محمدباقر قالیباف، کار خانم‌ها را در شهرداری ساماندهی کرده است تا برای خود خانم‌ها هم ناراحت کننده نباشد.

مهدی چمران عضو شورای شهر تهران  درباره‌ بخشنامه منتشر شده درباره‌ تغییر پست خانم‌ها، تاکید کرد بحث‌های مطرح شده "چیز خاصی نیست" و در ارتباط با پست‌های مسئولیتی در شهرداری نبوده است.

وی با بیان اینکه عرفا، منشی مدیر آقا باید آقا باشد و این مسئله جدیدی نیست، افزود: شهرداری مکانی است که از همه طبقات به آنجا مراجعه می‌شود و الان با این شرایط جدید کار خانم‌ها ساماندهی شده است.

چمران با اشاره به صحبت‌های قالیباف در پیش خطبه‌های دو هفته پیش نماز جمعه،‌ گفت: این ساماندهی،‌ منوط به اینکه فضای کافی و امکانات وجود داشته باشد، به این صورت است که خانمها کنار هم و آقایان کنار هم باشند. همان طور که در شورا دفتر اعضای خانم از دفتر اعضای آقا جدا است.

وی با تاکید بر اینکه قرار بر این بوده است تا خانم‌های کارمند ساماندهی مکانی شوند و برای خودشان هم مساله ناراحت کننده نباشد، ادامه داد: این کار برای این است که خانم‌ها از لحاظ خانوادگی و شخصیت، دچار مشکل نشوند.

رئیس سابق شورای شهر تهران البته اذعان کرد که اصل بخشنامه منتشر شده در سایت‌ها را ندیده است و طبق آنچه از صحبت‌های قالیباف برداشت کرده است،‌ بحث تغییر پست خانم‌ها، مطرح نیست.

چندی پیش بود که بخشنامه‌ی محرمانه شورای معاونین شهرداری تهران در برخی سایت‌ها منتشر شد و طبق این بخشنامه، مقرر شده بود برای مدیران آقا، خانمها در سمت‌هایی مانند منشی، ‌اپراتور تلفن و تایپیست به کار گرفته نشوند.

این بخشنامه، ابتدا واکنش برخی اعضای شورای شهر را به دنبال داشت و در نهایت، شهردار تهران در پیش خطبه‌های نماز جمعه دو هفته گذشته، با بیان اینکه «غیرت دینی ما کجا رفته است؟» تصریح کرد که مقرر شده است خانمها و آقایانی که در یک رابطه کار می‌کنند،‌ در اتاق‌های جدا از هم مشغول به کار شوند تا در درازمدت مشکلی برای خانواده‌ها پیش نیاید.

در عین حال قائم‌مقام وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز در نامه‌ای به قالیباف از بخشنامه جداسازی فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد انتقاد و بر لزوم لغو آن تاکید کرد.

اما همه اینها در حالیست که شهرداری تهران اساسا چنین دستورا‌لعمل و یا بخشنامه‌ای برای تفکیک جنسیتی را تکذیب کرد
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
2
آقای قالیباف پس از شکست در بدست آوردن رای مردم (تهران)، به دنبال کسب آراء به اصطلاح اصولگرایان است. عجبا !
نظرات بینندگان