arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

شمشیر مسلط ارتش لبنان ده ها عنصر تکفیری را نابود کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش لبنان شنبه شب با تقویت نیروهای خود و اجرای عملیات « شمشیر مسلط» توانست بر ایست و بازرسی المصیده ، وادی حمید سیطره یافته و بسوی بلندی های شهرک عرسال در شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه پیشروی کند.

 به نقل از منابع خبری لبنانی، در حالی که ارتش لبنان تحت عنوان عملیات مسلط با عناصر مسلح عضو گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره درگیر بود، ارتش سوریه نیز با حملات توپخانه ای و هوایی مواضع و محل تجمع این عناصر را در بلندی های عرسال درهم کوبید.

تلویزیون الجدید لبنان به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که این عملیات همچنان ادامه دارد و تاکنون ده ها تن از عناصر داعش و جبهه النصره به هلاکت رسیده اند.

ارتش لبنان تاکید کرده است که یگان های آن در منطقه عرسال با شمار زیادی از عناصر مسلح درگیر است و توانسته تاکنون جلوی پیشروی این عناصر را بگیرد.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش لبنان نیز با توپخانه و موشک محل تجمع عناصر مسلح را گلوله باران کرده و درصدد هستند آنها را محاصره کنند.

در داخل شهرک عرسال ، درگیری شدیدی بین یگان نیروهای مخصوص با عناصر مسلح داعش ادامه دارد و بیش از ده عنصر مسلح تاکنون به هلاکت رسیده اند.

براساس این گزارش ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آماده است برای جلوگیری از انتقال نبردهای در سوریه به خاک لبنان به عناصر مسلح بیگانه پاسخی کوبنده و سنگین بدهد.

در درگیری های دیروز شنبه بین ارتش لبنان و عناصر مسلح که بعداز بازداشت « عماد احمد جمعه» یک سرکرده سوری گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در نزدیکی شهرعرسال آغاز شد، دو نظامی و دو شهروند لبنانی کشته شدند.

عناصر مسلح با حمله به پایگاه نیروهای امنیت داخلی (پلیس) لبنان در عرسال شماری از نیروهای لبنانی را به اسارت گرفتند.

عناصرمسلح که خواستار آزادی فوری احمد جمعه هستند، همچنین به ایست و بازرسی های ارتش لبنان حمله کردند.

دو شهروند لبنانی هنگام درگیری شماری از اهالی عرسال با عناصر مسلح که قصد حمله به پایگاه پلیس این شهرک را داشتند، کشته شدند.

ارتش لبنان در بیانیه خود تاکید کرده است که اجازه نمی دهد خاک لبنان به صحنه جنایات و عملیات تروریستی ، کشتار و آدم ربایی توسط عناصر مسلح بیگانه تبدیل شود.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است که اقدامات عناصر مسلح ناگهانی نیست بلکه از قبل برنامه ریزی شده می باشد و این اقدامات همه لبنان و لبنانی ها را در معرض خطر قرار داده است.

منابع خبری از آماده باش کامل نیروهای حزب الله لبنان در مرزهای شرقی با سوریه و بویژه منطقه بقاع و بعلبک خبرداده اند.

براساس این گزارش « تمام سلام» نخست وزیر و « نبیه بری» رییس مجلس لبنان خواستار وحدت و یکپارچگی صفوف ملت لبنان در مبارزه با عناصر داعش و دیگر گروه های تکفیری تروریست و حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان شدند.

« سمیر مقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان که در خارج لبنان بسر می برد، با نیمه کاره گذاشتن سفر خود شب گذشته به بیروت بازگشت و از نزدیک نبرد با عناصر مسلح را پیگیری می کند.

رهبران سیاسی لبنان با اهتمام زیادی تحولات در مرزهای لبنان و سوریه وتجاوزهای باندهای تروریستی تکفیری را پیگیری می کنند.

نبیه بری ، هرگونه حمله به نیروهای ارتش و امنیتی لبنان را محکوم کرد و گفت که این تجاوز همه لبنان و لبنانی ها را هدف گرفته است.

تمام سلام نیز تحولات در مرزهای با سوریه را در تماس مستمر با « نهاد المشنوق» و « سمیر مقبل» وزیران کشور و دفاع و « جان قهوجی» فرمانده کل ارتش و ژنرال « عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی پیگیری می کند.

سلام تاکید کرد که ارتش و نیروهای امنیتی لبنان در مقابله با عناصر مسلح خارجی هرگز تعلل و کوتاهی نخواهند کرد و اجازه نمی دهند که باردیگر هرج و مرج امنیتی در لبنان حاکم شود و بخش هایی از خاک لبنان از سیطره دولت و ارتش خارج شود.

وزیر دفاع لبنان نیز تاکید کرد که ارتش آماده است تا در مقابل تعرض و حمله عناصر مسلح ایستادگی و مقاومت کند و به آنها اجازه ندهد بخش هایی از خاک لبنان را اشغال کنند.

در همین حال منابع خبری از صدوربیانیه هایی درشهرهای شمالی لبنان از جمله طرابلس برای حمله به ارتش لبنان و کمک به عناصر تکفیری تروریستی صادر شده و شب گذشته در مناطقی از شهر طرابلس با نیروهای ارتش درگیری رخ داده است.

گزارش ها حاکی است که ارتش لبنان مواضع خود را در شهر صیدا در جنوب لبنان با افزایش نیرو و ایست و بازرسی ها تقویت کرده است.

ارتش لبنان ، حملات دیروز شنبه عناصر مسلح عضو داعش و جبهه النصره در شهرک عرسال و بلندی های آن را خطرناک ترین هجمه امنیتی علیه لبنان ارزیابی کرد و به همین دلیل مجوز پاسخ کوبنده به محل تجمع گروه های مسلح را صادر کرد.

منابع خبری اعلام کرده اند که حدود 2500عنصر مسلح عضو گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در بلندی های عرسال لبنان و نزدیک مرزهای سوریه مستقر شده اند.

این عناصر درصدد هستند با حمله به مراکز ارتش لبنان بسوی روستاها و شهرک های منطقه بقاع در شرق لبنان پیشروی و این مناطق را اشغال کنند.

ارتش سوریه موفق شده است تا با حمله به کاروان های امدادرسانی به این عناصر مسلح ، صدها تن از آنها را در دوسه روز گذشته به هلاکت برساند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: شمشیر ، ارتش ، تکفیری ، مسلح
نظرات بینندگان