arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

دستگیری نویسنده یهودی به جرم حمایت از فلسطینیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نورمن فینکلشتاین نویسنده و استاد یهودی دانشگاه که از منتقدان جدی دولت صهیونیستی اسراییل برای نسل کشی فلسطینی‌ها است، به دلیل شرکت در یک تظاهرات سازمان دهی شده در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در نیویورک دستگیر شد.

روز دوشنبه پروفسور فینکلشتاین که خود یهودی و از بازماندگان هولوکاست است، در وب سایت خودش فراخوانی به مناسبت اعتراض به رفتار دولت اسراییل اعلام کرد و نوشت: باید عملی جمعی علیه این رفتار انجام شود. اگر قرار باشد صد نفر از مردم دستگیر شوند یا به انزوا کشانده شوند، من هم از آنها خواهم بود.

با این فراخوان و تشویق این استاد دانشگاه به شرکت در این اعتراض، شماری از مردم در برابر کنسولگری اسراییل در منهتن گردآمدند و هنوز 20 دقیقه از این ماجرا نگذشته بود که پلیس به تظاهرکنندگان حمله و آنها را دستگیر کرد.

کوری رابین استاد یهودی علوم سیاسی در کالج بروکلین و از منتقدان جدی دولت اسراییل نیز از دیگر افرادی بود که در این اعتراض بازداشت شد.

معترضان خشم خود را به حملات اخیر دولت صهیونیستی که از 8 جولای در نوار غزه آغاز شده، اعلام داشتند.

فینکلشتاین از جمله بازماندگان هولوکاست است که معتقد است دولت اسراییل از این واقعه سوء استفاده می کند و می خواهد با جلب حمایت مردم، کشتار فلسطین های بی گناه را مشروعیت بخشد.

این نویسنده 60 ساله که از دانشمندان علوم سیاسی و فعال اجتماعی است، همواره در زمینه حقوق فلسین- اسراییل در حال تحقیق بوده و از تجربیات والدین خودش که از بازماندگان هولوکاست هستند، استفاده کرده تا اعمال اسراییل را محکوم کند. او در انشگاه بیرمنگام تحصیل کرده و دکتری خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه نیویورک گرفته است.

تز دکتری فینکلستشاین که بررسی «از دوران خیلی پیش» جوان پیترز بود، به کتابی پرفروش بدل شد. وی نویسنده 12 کتاب است که «خیال و واقعیت درگیری‌های اسراییل-فلسطین» در سال 1995، «ظهور و سقوط فلسطین» در سال 1996، «صنعت هولوکاست» در سال 2000، «این دفعه خیلی زیادی رفتیم: حقایق و عواقب هجوم به غزه» در سال 2010 از جمله آن‌ها هستند. آخرین کتاب او که امسال منتشر شده با عنوان «شراب قدیمی و شیشه شکسته» از سوی انتشارات اور به بازار آمده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان