arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

مشعل: حماس از آتش بس تبعیت می‌کند/مقاومت فلسطین حق دفاع از خود را دارد

این مقام مسئول حماس با تاکید بر اینکه به عقیده وی حماس در حال پیروزی در غزه است، گفت که پیروزی آنها در مقابل بزرگترین قدرت نظامی یعنی اسرائیل حتمی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، مقاومت فلسطینی‌ها در مقابل اشغالگری اسرائیل در غزه را با انقلاب آمریکا علیه بریتانیا و مقاومت و ایستادگی فرانسه در مقابل نازی‌ها مقایسه کرد.

به گزارش انتخاب خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری‌ سی‌.ان.ان، با رد این مساله که حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، گفت: این اسف بار است که دولت واشنگتن این دروغ را از زبان راویان اسرائیلی نقل می‌کند.

مشعل افزود: مبارزان شاخه نظامی حماس از آتش بس تبعیت می‌کنند اما حق دارند به خاطر تهاجم اسرائیل از خود دفاع کنند. مقاومت فلسطین حق دفاع از خود را دارد و حق دارد تا با تهاجم نیروهای اسرائیلی که در داخل قلمروهای غزه هستند با ابزار لازم مقابله کند.

رهبر سیاسی حماس در پاسخ به این سوال که آیا حماس آماده توقف ساخت راکتی و پرتاب راکتی است یا خیر؟ گفت: چرا فقط درخواست‌ها از مردم فلسطین است تا از تسلیحات ساده‌شان دست بردارند چرا از اسرائیلی‌ها کسی چنین درخواستی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که اسرائیل می‌گوید حماس به صورت بی‌هدف غیرنظامیانش را آماج حملات راکتی قرار می‌دهد، گفت: اسرائیل حمله را آغاز کرد و غیرنظامیان را کشت. من به جزئیات برایتان شرح دادم که اسرائیل در غزه غیرنظامیان را می‌کشد. چه تعداد غیرنظامی اسرائیلی با راکت‌های حماس کشته شدند؟ اسرائیل می‌داند تا کنون چه تعداد غیرنظامی فلسطینی توسط اسرائیل کشته شدند؟ 1700 تن. ما سربازان و مهاجمان را می‌کشیم در حالیکه آن‌ها غیرنظامیان را می‌کشند تاکنون 63 سرباز اسرائیلی کشته شدند.

این مقام مسئول حماس با تاکید بر اینکه به عقیده وی حماس در حال پیروزی در غزه است، گفت که پیروزی آنها در مقابل بزرگترین قدرت نظامی یعنی اسرائیل حتمی است.

مشعل بر نقش حماس به عنوان یک "جنبش نهادینه شده" تاکید کرد و گفت: رهبری من حتی با وجود بعد مسافت و در قطر موثر است. این جنبش یک رهبری قابل احترام دارد و تمام اعضای آن چه شاخه سیاسی و چه شاخه نظامی تحت نهاد رهبری هستند. دولت‌های اسرائیل، مصر و آمریکا این را می‌دانند. در غیر این صورت جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در این مساله دخالت نمی‌کرد. تاکید حماس بر نبرد خود یک پیروزی است. مردم ما متقاعد شده‌اند که تنها راه خلاصی از اشغال و تشکیل کشور مستقل از طریق مقاومت است، همانند انقلاب مردم آمریکا در مقابل استعمار بریتانیا و استقامت فرانسوی‌ها در مقابل اشغالگری نازی‌ها.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جنبش ، حماس ، راکت ، حملات
نظرات بینندگان