arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

بلوکه شدن 140 هزار میلیاردی منابع ایکاردا به دلیل نقض تحریم ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر کل سازمان ایکاردا اظهار کرد: تحریم‌ها در سال های گذشته باعث شده همکاری و حمایت‌های این سازمان از ایران به حداقل برسد.

محمود صلح در جلسه امضای تفاهم نامه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی ایران تصریح کرد: همکاری ایکاردا با سه کشور ایران، سوریه و سودان باعث شده بخش زیادی از منابع این سازمان توسط یکی از بانک‌های آمریکایی بلوکه شود.

وی به مسدود شدن 140 هزار دلار از اموال این سازمان توسط بانک ملت ایران نیز اشاره کرد و گفت: البته با بحث‌های صورت گرفته بخشی از اموال مسدود شده از سوی این بانک پرداخت شده و امید داریم با گشایش امور بخش دیگری ازاین اموال نیز به ایکاردا بازگردانده شود تا امکان حمایت بیشتری برای این سازمان فراهم شود.

صلح با بیان این‌که ایکاردا ایران را به عنوان یک شریک استراتژیک به حساب می‌آورد، اظهار کرد: در سال‌های پایانی دهه 1990 و سال‌های نخستین دهه 2000 ایران پیشرفت‌های خوب و محسوسی در حوزه کشاورزی به جا گذاشت اما متاسفانه در هشت سال گذشته این روند تا حد زیادی متوقف شد که نشان می دهد در این سال‌ها کشاورزی اولویت دولتمردان ایرانی نبوده است.

دبیر کل سازمان ایکاردا افزود: ما در تلاشیم در جریان جلسات مختلف با دولتمردان ایرانی زمینه همکاری‌های مشترک را افزایش داده و بحث تحقیقات و تکنولوژی را به کشور ایران منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1977 میلادی تعهد ما برای ایجاد یک برنامه منطقه‌ای مشترک آغاز شده و ایران جزو اهداف استراتژیک این سازمان به حساب می‌آید و امیدواریم در چارچوب این موافقت نامه که به ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در مناطق مرتفع ایران اختصاص دارد این مهم فراهم شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان