arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

پیشنهاد آتش‌بس 120 ساعته مصر به هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی

همچنین هیات فلسطینی لیستی شامل خواسته‌های فلسطینیان در مقابل آتش‌بس دائم را به طرف مصری ارائه کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی وارد قاهره شدند تا با نظارت مصر مذاکرات غیرمستقیم خود جهت رسیدن به آتش‌بس فراگیر در نوار غزه را آغاز کنند، مصر پیشنهاد تمدید آتش‌بس را مطرح کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، به گزارش منابع فلسطینی خلیل الحیه و خالد البطش، دو تن از رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین عصر سه‌شنبه به هیات فلسطینی در قاهره پیوستند تا مذاکرات غیرمستقیم برای توافق آتش‌بس فراگیر را با نظارت مصر آغاز کنند.

همچنین هیات اسرائیلی که شامل رئیس دستگاه اطلاعات و مشاور ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس اداره امنیت سیاسی در وزارت جنگ این رژیم می‌شود، نیز روز سه‌شنبه وارد قاهره شدند.

یک مسئول مصری نیز اعلام کرد که رسیدن به توافق آتش‌بس دائم نیاز به مذاکرات گسترده دارد.

مسئولان رژیم صهیونیستی نیز روز سه‌شنبه اعلام کردند که تل‌آویو با برخی خواسته‌های فلسطینی‌ها از جمله بازسازی مجدد نوار غزه پیش از خلع سلاح مقاومت مخالف است اما گروه‌های مقاومت و در راس آن دو جنبش حماس و جهاد اسلامی تاکید کرده‌اند که این مساله خط قرمز آن‌هاست.

در همین راستا، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که وی و دو رهبر دیگر در مقاومت به هیات فلسطینی ملحق می‌شوند تا بتوانند خواسته‌های عادلانه مردم فلسطین را محقق کنند.

وی گفت: مذاکرات به خوبی برگزار خواهد شد و مقاومت توانایی زیادی دارد چرا که مردمی پایدار از آن حمایت می‌کنند.

همچنین هیات فلسطینی لیستی شامل خواسته‌های فلسطینیان در مقابل آتش‌بس دائم را به طرف مصری ارائه کرده‌اند.

این خواسته‌ها شامل بازگشایی گذرگاه‌ها، بازسازی مجدد، دادن اجازه به صیادان فلسطینی برای انجام فعالیت خود، راه‌اندازی دوباره فعالیت فرودگاه غزه، احداث بندر و خواسته‌های دیگر است. همچنین فلسطینیان بر لزوم برگزاری کنفرانسی بین‌المللی با ریاست نروژ و مشارکت کشورهای عربی و اسلامی، اروپا، ژاپن، آمریکا، ترکیه و روسیه برای فراهم سازی حمایت از بازسازی نوار غزه تاکید دارند.

روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی و فلسطین با آتش‌بس 72 ساعته توافق کردند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که مصر به دو هیات فلسطینی و اسرائیلی پیشنهاد تمدید آتش‌بس را داده است.

بر اساس این شبکه خبری، مصر پیشنهاد کرده است که آتش‌بس از 72 ساعت به 120 ساعت افزایش یابد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان