arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۳۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

دفاع تمام قد اوباما از رژیم صهیونیستی: با حماس ابراز همدردی نمی کنیم

رئیس جمهوری امریکا ضمن تکرار موضع قبلی خود گفت : اسرائیل سزاوار دفاع از خود در مقابل رگبار راکت های شلیک شده از غزه و تونلهای ترور حفر شده توسط حماس در داخل اسرائیل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز چهارشنبه گفت : برقراری ثبات پایدار بین اسرائیل و فلسطینی ها در آینده نزدیک امکان پذیر نبوده و لازم است که رهبران دو طرف این مناقشه که چندین نسل باقی مانده است به خاطر صلح و کامیابی پذیرای ریسک های سیاسی شوند.


به گزارش انتخاب اما اوباما در وهله اول رعایت آتش بس موقت فعلی در نوار غزه و عدم نقض آن را تا پیش از ضرب الاجل روز جمعه زمان انقضای توافق این آتش بس ضروری دانست .

اوباما در پایان یک روز نشست خود با رهبران افریقا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد مذاکرات جاری در قاهره بر سر نحوه حفظ آتش بس شکننده فعلی بین اسرائیل و گروه حماس حاکم بر نوار غزه پاسخ داد.

رئیس جمهوری امریکا ضمن تکرار موضع قبلی خود گفت : اسرائیل سزاوار دفاع از خود در مقابل رگبار راکت های شلیک شده از غزه و تونلهای ترور حفر شده توسط حماس در داخل اسرائیل است.

اما وی افزود:در عین حال ، مردم فلسطین در غزه نیز نیاز دارند تا حدی برای بازسازی جامعه خود ، پیگیری کامیابی و سعادت و عدم احساس جدایی از بقیه جهان ، اعتماد به نفس پیدا کنند.

اوباما گفت : برای نیل به هردو هدف ˈ فرمولهایی در دست است ولی این فرمولها نیاز به ریسک رهبران سیاسی دارد، آنها نیاز به اعاده اعتماد دارند که بسیار بدیهی است پس از ارتکاب چنین خشونتهایی که ما شاهد آن بوده ایم دستیابی به آن بسیار دشوار است . لذا من فکر نمی کنم که ما فعلا بتوانیم به آنجا برسیم .ˈ

وی دوبار تکرار کرد که با حماس که از سوی امریکا و اسرائیل یک سازمان تروریستی تلقی می شود، ابراز همدردی نمی کند.

حدود 1900 فلسطینی در دور تازه درگیریها بین اسرائیل و حماس که از هشتم ژوئیه آغاز شد، کشته شده اند. شصت و چهار سرباز اسرائیل و سه غیر نظامی در داخل اسرائیل نیز کشته شده اند.

اوباما همچنین گفت وی با تشکیلات خود گردان مستقر در شهر رام الله در کرانیه باختری که تحت رهبری محمود عباس قرار داشته و سال گذشته در تلاش نهایتا ناموفق برای پیشرفت به سمت یک صلح پایدار با اسرائیل مشارکت داشت ، سخت احساس همدردی می کند.

اوباما، عباس را در ˈ تمایل داشتن برای برقراری صلح ˈ شخص صادقی دانست ولی گفت : تشکیلات خود گردان ظاهرا با این خشونتها و ناکامی در یاقتن یک راه حل بلندمدت در مذاکره با اسرائیل تضعیف شده است .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
psdk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
6
8
مرگ بر آمریکا
نظرات بینندگان