arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۳۵۹
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

تحریم لبنیات پرچرب توسط مردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
در هر فعالیت اقتصادی، بحث اعتماد خریداران و مشتریان مهم‌ترین بحث در رونق کسب و کارهاست اما وقتی اعتماد عمومی به کالا یا محصولی خدشه‌دار شود رونق و سود اقتصادی هم تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. در همین رابطه این روزها بحث تولید شیرهای آلوده به روغن نخل(پالم) همچون سونامی این حوزه تولیدی کشور را درنوردیده و به اعتماد عمومی صدمه‌ای جدی وارد کرده است.

 موضوع تا حدی پیش رفته که بحث گرانفروشی شیر که تا همین هفته‌های اخیر ادامه داشت به کل فراموش شده و بحث غش در معامله و فریب مصرف‌کنندگان مطرح شده است. چرا که آمیختن شیر و لبنیات پرچرب با روغن (چه مجاز و چه غیرمجاز) بدون اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده انجام شده و افکار مصرف‌کننده که فکر می‌کرده شیر تازه گاو و محصولات لبنی با شیر خالصی را مصرف می‌کرده بر هم ریخته است. زیرا آمیختن مواد دیگر در شیری که تصور می‌شد خالص و با چربی طبیعی است نوعی از مصداق‌های غش در معامله بوده و حالا بر بازار تولید و عرضه این محصولات تأثیر گذاشته است.  حالا بحث شیر به افکار درهم‌ریخته خانواده‌ها محدود نیست و از تاکسی و مراکز عمومی گرفته تا شبکه‌های اجتماعی بحث روز این تخلف تولیدی در کشور است که همچون یک رسوایی مطرح شده است.

 همه از شیر می‌گویند و در شوک‌اند که تا امروز برای ثبات سلامتشان شیر می‌خوردند اما امروز برای ثبات سلامتشان نباید شیر بخورند! چرا که فضای عمومی جامعه تاکنون تنها این شک را داشت که شیر را با آب قاطی می‌کنند و غلظتش را کم می‌کنند و سود فروش را بالا می‌برند و با خود می‌گفتند که آب ایرادی ندارد و بالاخره روشنایی است. اما حالا این موضوع مطرح است که روغن‌های خطرناک با شیر ترکیب و به لبنیاتی چون ماست پرچرب، خامه، ماست خامه‌ای و...  تبدیل می‌شود.

جنبش خودجوش نخریدن  شیر و ماست پرچرب
وضعیت ایجادشده دلیلی شده تا مردم در این حوزه با اخبار منتشرشده نسبت به خرید شیر، ماست و لبنیات دیگر اندکی تغییر رفتار مصرفی نشان دهند و قفسه‌های فروشگاه‌ها را با کالاهای پرچرب این حوزه تحریم کنند. زیرا مصرف‌کنندگان که این روزها رفتار بی‌تفاوت مسئولان تولید شیر و لبنیات آلوده به روغن نخل را می‌بینند به این نتیجه رسیده‌اند که باید خرید این نوع محصول‌ها را از سبد کالایی خود حذف کنند. بررسی‌های میدانی سوپرمارکت‌های شهر تهران هم موید این نکته است که طی هفته جاری با انتشار این خبر، مردم در جنبشی ناهماهنگ و خودجوش اقدام به قهر زودهنگام با شیرهای پرچرب، ماست‌های خامه‌ای و محصولات لبنی با چربی بالا کرده‌اند.  به گفته یکی از سوپرمارکت‌داران غرب تهران، طی روزهای اخیر خرید ماست خامه‌ای و ماست‌های پرچرب تا حدی کاهش داشته است که برخی سوپرمارکت‌ها دیگر چنین محصولاتی را در یخچال‌هایشان نمی‌چینند.

به گفته سوپرمارکت‌داری در منطقه سهروردی تهران هم فروش شیر پرچرب که در گذشته روندی نزولی پیدا کرده بود، طی روزهای اخیر با افتی محسوس مواجه شده و باعث برگشت خوردن بطری‌های شیر چربی بالا شده است.

مسئول یکی دیگر از خرده‌فروشی‌ها هم در گفت‌وگو با «شهروند» از رشد فروش شیرهای کم‌چرب در هفته جاری یاد می‌کند و می‌گوید: خبرهای اخیر باعث شده مردم با مراجعه به یخچال‌ها بیشتر سراغ محصولات کم‌چرب  را بگیرند و همزمان در این خصوص صحبت کنند که تاکنون فکر می‌کرده‌اند چربی بالاتر در شیر به معنی کیفیت بالاتر است!

اما در سوی دیگر ماجرا، تولیدکنندگان شیر و لبنیات که این روزها زیر بار نقدهای گسترده‌ای قرار دارند، دراین‌باره از زیان‌های خود می‌گویند و یادآور می‌شوند که از قبل هشدار داده‌اند که خروجی تولید زیان‌ده، شیر باکیفیت با‌ درصد چربی طبیعی نخواهد بود. در حوزه تولید و نظارت بر بازار محصولات لبنی و شیر تاکنون نام هیچ شرکت متخلفی منتشر نشده و به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد تنها یکی از شرکت‌ها تخلفش قطعی شده است.  در این حوزه یکی از مسئولان صنایع لبنی که این روزها کمک‌های بی‌شائبه‌ای برای شفاف‌سازی جریان «شیرهای روغنی» به رسانه‌ها کرده به شرط نبردن نامی از او، در گفت‌وگویی با «شهروند»، از شرکت «ص. ش» به‌عنوان توزیع‌کننده شیرهای ترکیب‌شده با روغن یاد کرد.

چربی نامرغوب  برای شیر نه برای بستنی آری
نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در همین زمینه روز گذشته به جمع خبرنگاران اقتصادی آمد و درباره نظارت در این حوزه، توضیح داد که ۱۲۴ نمونه شیر و فرآورده لبنی ‌سال گذشته توسط این سازمان مورد آزمون قرار گرفت که ۲۰ تا ۲۵‌درصد آنها حاوی چربی گیاهی بوده است.

به گزارش خبرنگار «شهروند»، وی با تأیید تخلف بودن استفاده از روغن پالم افزود: در ایران ٣٠٠ نوع فرآورده لبنی تولید می‌شود که ٨ نوع از آنها مجاز به مصرف چربی گیاهی هستند. پنیر پروسس آنالوگ، پنیر تازه با چربی گیاهی، پنیر خامه‌ای با چربی گیاهی، پنیر پیتزا پروسس، اسپریدهای مخلوط، شیرخشک با چربی گیاهی، بستنی پروبیوتیک و بستنی با استفاده از چربی‌های گیاهی مجاز به استفاده از چربی گیاهی هستند که البته باید در بسته‌بندی این محصولات به آن اشاره شود.

او تاکید کرد: اگر وزارت بهداشت در مورد استفاده روغن پالم در محصولات لبنی به قطعیت رسیده آمادگی داریم با واحدهای متخلف برخورد کنیم و در ادامه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت استانداردهای موجود را تغییر دهیم.  

اما در عین حال وی با بیان این‌که در برخی کشورها استفاده از روغن پالم در فرآورده‌های لبنی مجاز است، گفت:  البته در این کشورها نیز باید محتویات محصول روی بسته‌بندی آن ذکر شود و در غیراین‌صورت واحد تولید‌کننده جریمه خواهد شد که این رقم در کشوری مانند انگلیس به ٥٠‌میلیون پوند می‌رسد.

درحالی این گفته‌ها مطرح است که وزرای بهداشت و کشاورزی استفاده از روغن پالم در شیر را تأیید و میزان آن را با وجود کاهش مصرف، ٣٠‌درصد اعلام کرده‌اند و مدیرکل استاندارد استان تهران هم به تازگی استفاده از چربی نباتی (روغن پالم) را در تولید محصولات لبنی ممنوع اعلام کرده است. اما رئیس سازمان ملی استاندارد همچنان از احتمال برخورد با تولیدکنندگان خبر   می‌دهد.
نظارت لازم بر تولید وجود ندارد

اما در این بخش، ناصر صالحی نسب عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اخبار منتشرشده درباره وجود روغن پالم در محصولات لبنی، گفت: عمده کارخانه‌های لبنی استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند و در بعد نظارت، بسیارضعیف عمل می‌کنیم که مشکلات زیادی وجود دارد.

او به ایسنا افزود: اگر سازمان دامپزشکی به‌طور مرتب بر فعالیت کارخانجات مربوط به محصولات لبنی و کشاورزی نظارت داشته باشد مشکلات کمتری ایجاد می‌شود زیرا این مشکل در بخش‌های دیگر هم هست و باید این نظارت روی کارخانه‌های سوسیس و کالباس نیز گذاشته شود تا از لاشه‌های مرغ و خمیرهای مرغی در تولید محصولات خود استفاده نکنند.

در همین حوزه نیره پیروز‌بخت در جمع خبرنگاران به این موضوع پاسخ داد و گفت:  سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در زمینه نظارت بر محصولات غذایی باید با یکدیگر هماهنگ عمل کنند که به‌زودی نتایج دقیق‌تر بررسی نمونه‌های محصولات لبنی گرفته‌شده از بازار اعلام می‌شود اما تا این لحظه تنها یک مورد تخلف محرز شده است.

نظارت بنزین به استاندارد برگشت
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در باره نظارت بر دیگر حوزه‌ها هم افزود: برای بررسی استاندارد بنزین در بودجه ‌سال ٩١ (برخلاف سال‌های قبل) وظیفه نظارت بر استاندارد بنزین تولید داخل و وارداتی برعهده وزارت نفت گذاشته شده بود اما براساس جدیدترین توافق، قرار است این موضوع مجددا برعهده سازمان استاندارد گذاشته  شود.

بهانه‌های تولید و تغییر رویکرد مصرف
اما درنهایت با تمام گفته‌های اخیر، تغییر رفتار خرید مردم در بازار مشهود است و به نظر می‌رسد مسئولان هم مشغول به خریدن زمان برای حل‌وفصل موضوعند، زیرا رویه‌ای غیرسالم در تولید قانونی بوده و حالا در دولت تازه منتشر شده است.  در سوی دیگر هم کارخانه‌های لبنی گفته‌هایی دارند که اندکی قابل پذیرش است و دولت با در نظر گرفتن آنها اعلام می‌کند که به‌زودی لیست متخلفان را اعلام خواهد کرد.  زیرا دامداران دلایلی برای زیان‌دهی دارند و اقدام به استفاده از هر ماده‌ای در محصولاتشان را موجه می‌دانند چون معتقدند قیمت فروش دستوری پایین نگه داشته شده است.

 درنهایت با هربهانه‌ای، حالا مردم در بازار واکنش خود را درباره نگرانی ایجادشده نشان داده‌اند و باید مسئولان به سرعت با همکاری بخش تولید اطمینان ازدست‌رفته مردم را بازگردانند.  نهادهای نظارتی باید به سرعت جوابگو باشند زیرا پس اقدام به استفاده از روغن، گذشته به خاطر می‌آید که استفاده از وایتکس در شیر مطرح شد و حالا هم که صحبت‌های مردم کوچه و بازار درباره استفاده از مشتقات خمیر دندان برای سفیدی شیر مطرح شده است!

منبع: روزنامه شهروند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۱۹
غیر قابل انتشار: ۲۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
8
358
شیر پرچرب = شیر + روغن پالم
شیر كم چرب = آب + روغن پالم
پاسخ ها
هپلي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
تازه با پرروئي لبنيات رو گرون ميکنن و بهانه اشون اينکه شير گرون شده؟؟؟؟ مگه شما به خورد ملت شير ميديد که نگران گرون شدنش هستيد؟
مورچه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
7
242
مردم باید یک ماه شیر و ماست چه پرچرب و چه کم چرب مصرف نکنند تا متخلفین حالشون جا بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
اونوقت اونی که تخلف نکرده چی جناب قاضی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
تر و خشک با هم میسوزن ول مردم مهمترن
morteza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
وقتی اسم آن کارخانه ی متخلف مثل خیلی از متخلف های دیگر در کشور ما اعلام نمیشود پس نمیتوان انتظار داشت که مردم سلامت خود را به خطر بیندازند و همان بهتر که نخورند.
akbar
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
اونی که تخلف نکرده جلو همکار عزیزشو بگیره یا لوش بده .عکسالعمل مردم بهترین بود .
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
در واقع باید اسامی کارخانه هایی که این کار را کرده اند بدون ملاحظه اعلام شود. آن وقت مردم دیگر محصولات آنها را نمی خرند و با ضرر هنگفتی که می کنند تنبیه می شوند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
اونوقت اوني که تخلف نکرده ياد ميگيره هوس تقلب و تخلف نکنه.
Amin
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
اگه ما هم مثل اروپایی ها اجناس بد رو تحریم کنیم که اونوقت پیشرفت میکنیم!!!!!!!!!
الان بهترین کاری که میتونیم بکنیم اینه که تا میتونیم تو سری بخوریم تا بقیه تجربه بگیرند و پیشرف کنند
یک کارشناس لبنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
166
12
این اخبار غیر کارشناسی است متاسفانه مشکل این مملکت این است که افرادی که اصلا صنعتی نبوده اند در قبال این گونه مشکلات شروع به اظهار نظر میکنند وشایعات بی اساس در جامعه پخش می کنند به هر حال امکان تقلب در شیر آشا میدنی بسیار ضعیف است ومحروم کردن مردم از این محصول ظلم مضاعفی است وبه نظرم اگر واحدهای نظارتی بدنه کارشناسی قوی داشته باشد واز کارشناسان باتجربه صنعتی استفاده نمایند به راحتی جلوی تخلفات گرفته میشود وجلوی این اظهار نظرهای غیر کارشناسی که حاصل آن ضربه به تولید کننده ومصرف کننده است، گرفته خواهد شد(توجه:شیرآشامیدنی نباید طعم اضافی داشته باشد،)امید وارم نظر بنده انعکاس یابد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
شیر آشامیدنی ؟
چرا وقتی یک خبری از تخلفات درز می کند سریع موضع می گیرید و سنگ تولید را به سینه می زنید.
قیمت شیر در ایران به قیمت جهانی آن به دلار رسیده است و اگر شیر وارد شود احتمالا با کیفیت تر و ارزانتر خواهد بود. مسئولین باید به داد مردم برسند و گرنه این تولید کنندگان که بازار را در انحصار خود می بینند مردم را زیر فشار افزایش قیمت ها خرد خواهند کرد و باعث بدنامی برای دولت خواهند شد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
نظر این كارشناس تا موقعی كه متخلف را نتوان رسوا كرد ، معتبر است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
اخوی یا خواهرگرامی مگر شیرغیر آشامیدنی هم داریم؟!
محروم کردن مردم ازاین محصول؟!
کدام محصول؟
محصولی که با تقلب تولید شده و سلامتی همه رو به خطرانداخته؟
کارشناس شناسائي متقلب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
آقاي کارشناس لبني فرمول شير آشاميدني رو بدم خدمتتون؟
شير خشک چيني+ H2O+ روغن پالم= شير آشاميدني کشکي.
حسن موگویی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
2
151
یعنی نمیشود کارخانه خاطی را معرفی کرد؟؟!!
یعنی جان ادمها در ایران اینقدر بی ارزش است؟؟!!
یعنی سایر کارخانجاتی که سالم کار می کنند باید به این اتهام وارد شوند؟؟!!
بگردید و بگرید و پیدا کنید چرا این کار قبلا نمیشد یا کمتر میشد؟؟!!
اگر نسبت به این کاز زشت و غیر انسانی عکس العمل مناسب نشان ندهید ......وای به حال صنایع دیگر و خیانت های شنیع تر...
چرا این مطلب را به نظر خواهی نمی گذارید؟؟
پاسخ ها
مرجان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
دقیقا .با نظر آقای حسن کاملا موافقم اگر خاطی معرفی شود کارخانه های دیگر وهمین طور به نوبه خود مشاغل دیگر حساب کار خود را میکنند وشاید شاید از این دست اتفاقات کمتر پیش بیاید
کنگاوری
|
UNITED STATES
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
2
76
با تشکر از روزنامه شهروند و انتخاب در باز نشر مطلب. اگر همه دست به دست هم بدیم و محصولات این شرکت ها رو نخریم و نظارت دولت اعتدال هم بیشتر بشه: یا روش تولید اصلاح میشه یا این شرکت ها زودتر ورشکست می شوند.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
10
100
واقعا شیعه بودن هیچ ، ما مسلمانیم!؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بهتره بگیم ما انسانیم؟؟
محسن اسدبیگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
9
27
اینا نتیجه هشت سال بی تدبیری دولته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
1
94
بابا سر کاریت برید گاو را بخرید خود کفا شید هم شیر میده هم سرگرم می شید
اون دوستانی هم که فکر می کنند کم پربش خوبه نه جانم کم چربش هم همونه فقط یک زره کمتر توش قاطی کردند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
سرگرم ميشيد رو خوب اومدي دادا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
با اين وضعيت آيا نيازي به خريدن گاو هست؟؟؟؟!!!
فرهاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
دقیقاً:
آقای ناشناس! شیر خشک تو بازار 12000 تومان است (برای 25 کیلو). این شیر خشکی است که بنابه گفتۀ فروشنده شرکت های لبنیاتی میخرند. 100 گرم از آن بعلاوۀ 32 گرم چربی درمیآید شیر پرچرب کیلو 1320 تومان. پاستوریزه کردن و این حرفها هم دیگر نمیخواهد. فقط یک پروسۀ ساده است.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
30
به نظر من این آدمها خیلی بی معرفت تر از این جرفها هستند. اگر پرچرب ها رو نخرید برمی گردونن کارخانه بسته بندیش رو عوض میکنن بعد میدن به مردم. پس کلا شیر نخرید. ممنونننننننننن
عیلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
21
پس زنده باد گاو مش کرمعلی ...
یاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
4
42
اعتمادملت به دولت خودیعنی این
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
به دولت ربطی نداره . مشكل از خود ملت هست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
19
یادم قبلنا اگه میخواستن بدترین دزدی رامثال بزنن میگفتن یاروآب توشیر میریزه کجان ببینن حالا چه کارها که نمیکنن راستی میشه ازمسئولین سوال کنید لیست اقلامی که میشه مصرف کرد رااعلام کنند بنظرم بعدازبرنج ومیوه وچای وشیرآلوده کار راحتی ها
بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
2
51
من اخیرا بعد از مدتها چند بطری پلاستیکی از این صورتی (کمچرب) آبی (پرچرب) خریدم بعد که شستم ظرفشونو که برای سرد کردن آب استفاده کنم تا مدتها بوی واینکی و مواد شیمیایی دیگه میداد آبی که توی این ظروف بود تا اینکه تازگی این اخبار دراومد. با توجه به میزان مراتع و دامهای شیری کشور بدیهی که اغلب قریب به اتفاق شیری که با تاریخ و بعنوان تازه به ملت میندازن چیزی جز شیر خشک صنعتی نیست اما اینکه کلی مواد نگه دارنده و مضر برای سلامتی هم بهش اضاف کنن دیگه واقعا غیر انسانی. این از هوامونه، اینم از تغذیمون امواج پارازیت و آلودگی سمعی و بصری و 1000 درد بی درمان دیگه هم اضافه کنیم. بزودی رکوردهای افتخار آفرین زیادی خواهیم زد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
مهنس جان تولید شیر خشک هزینش بیشتر هست
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
2
42
باید موسسه استاندارد را از زیر سلطه وزارت صنایع و تجارت و خارج کرد و مستقل نمود و همچنین سازمان مثلا حمایت از مصرف کنندگان را !!! آخر مگر میشود که وزارت صنعت و تجارت و بازرگانی باهم یکی باشند و این دو ارگان هم زیر نظر همین وزارتخانه که خود گز کنند و پاره و بدوزند و بر مردم بپوشانند !! همه کارهایمان یکجوری با جهان فرق دارد !!!
نسل اول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
1
24
البته اگر قرارباشه کارشناسی مفصلی روی بسیاری از تولیدات غذایی صورت بگیره ازاین موارد کم نیست
بسیاری از مسمومیت ها و مشکلات گوارشی که در حال حاضروجود دارد قبلا نبود
نظارت قوی و کارشناسان دلسوز و غیرقابل خرید بهترین ابزارهای سالم سازی تولیدات غذایی می باشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
25
21
شیر بجز کلسیم واقعا غذای مفیدی نیست با توجه به اینکه منشا حیوانی داره و کلسترول بالا که کلسیم رو براحتی میشه بامصرف بادام و سویا جبران کرد. اینهمه تیلیغی که از بچگی تو مغز مردم وارد میکنن در مورد فواید شیر بخش خیلی زیادیش صرفا تبلیغات و بیزینسه و حتی تحقیقات علمی هم که اینها رو ساپورت میکنه خودش عمدتا توسط همین بیزینس ها ساپورت میشه
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
دقیقا درسته.از نظر علمی هم مدتهاست که ثابت شده شیر حیوانات فقط برای بچه های خود حیوانات مفیده و نه انسان.بسیاری از مواد غذائی گیاهی بیشتر از شیر و لبنیات کلسیم دارند آنهم کلسیم قابل جذب. ثابت شده که کلسیم شیر حیوانات قابل جذب برای انسان نیست.
فرهاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
سویا اصلاً کلسیم نداره. شیر سویا یا پنیر سوبا را برای برای افزایش کلسیم آن با موادّ افزودنی نقویت میکنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
7
2
شیر بجز کلسیم واقعا غذای مفیدی نیست با توجه به اینکه منشا حیوانی داره و کلسترول بالا که کلسیم رو براحتی میشه بامصرف بادام و سویا جبران کرد. اینهمه تیلیغی که از بچگی تو مغز مردم وارد میکنن در مورد فواید شیر بخش خیلی زیادیش صرفا تبلیغات و بیزینسه و حتی تحقیقات علمی هم که اینها رو ساپورت میکنه خودش عمدتا توسط همین بیزینس ها ساپورت میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
2
9
حالا بماند چقدر به گاوها نان خشك كپك زده ميدهند كه باعث مسايل و مشكلات فراواني براي مصرف كننگان شير و گوشت مي شود.
alizadeh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
2
35
سالهاست که از این اخبار و بدتر از اینها رو میشنویم ، دیگه عادت کردیم , یه روز اتوبوس اتش میگیره ! یه روز شیر مسموم به خوردمون میدن ! میوه وسبزی هم که هم آلوده است هم پول خون باباشونه ! پراید 20 میلیون ...! اجاره خونه قیمت خرید خونه ...! و ................ هر روز اوضاعمون بدتر میشه , خدا کمکمون کنه....!!!!!
علی بابا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
1
31
اگر در همه زمینه ها مانند اجتماعی و سیاسی هم اینگونه واکنش نشان دهیم به نتیجه ای خواهیم رسید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
3
12
حمايت حمايت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
1
20
تا وقتي نظارت موثري نباشد همين آش و همين کاسه است. نظارت بر خودرو ساز- نظارت بر موسسات مالي- نظارت برصدا و سيما- نظارت بر توليد کننده- نظارت بر وارد کننده- نظارت بر سازمان مالياتي- نظارت بر بهداشت و درمان و هزاران نظارت نا موثر و بي کفايت ديگر.
خودتان را خسته نکنيد و اينقدر سين شين هم ننويسيد. همين الان هزاران تخلف ديگر در حال روي دادن است که ما نمي دانيم.
جرم ما دانستن است برادر!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
3
49
ايكاش مردم خودروساز ها رو هم تحريم مي كردند
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
1
8
حقتونه و هرچی سر ما مردم بیاد حقمونه!
هر وقت اینقدر نسبت به همه چیز و همه کس در اطرافمون بیسواد و کم اطلاع و بُل هوس باشیم هربلایی که شد سرمون آمد.
بریم معلوماتمون و زیاد کنیم و چشم بسته اینقدر گول تبلیغات و پستهای زرق و برق دار و نخوریم تا اینجوری بعد از اینکه خلافش ثابت میشه کاسه ی چکنم چکنم دستمون نگیریم.
در این مورد، من از شیر همون دامداری که از گاو میگیره استفاده میکنم و ماست و پنیر و شیر صبحونم و ازش تامین میکنم و نه به کسی محتاج میشم و نه بعد از این گندکاریهایی که هر از گاهی میشنویم تنم به لرزه میافته.
پیشنهاد من به شما (در این مورد) استفاده از شیر مطمئن و مناسبیه که از دامدار مورد اعتماد میگیرید (البته نظر شخصیمه و توقع میره که شمام ازش تحقیق کنید و یاد داشته باشید).
به قول گفتنی صلاح خویش خسروان داند و بس.
فرشاد
|
GERMANY
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
1
10
به گفته خود مسئولین 500 هزار تن روغن پالم در یک سال اخیر وارد مملکت شده حالا خدا میدونه به غیر از لبنیات در چه محصولات خوراکی دیگری این روغن به خورد مردم داده شده واقعا کی باید پاسخگوی بیماریهای بوجود امده ازخوردن این محصولات مانند بیماری های قلبی وانسدادعروق و کبد چرب و..... باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
3
6
حالا شیر کم چرب مثلا خوبه؟
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
2
14
اقا شیرآلوده چیه چرا به این بندگان خدا تهمت میزنید؟ واقعا خجالت داره که تو ایران حرف از تقلب و کم فروشی و
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
1
6
میگم چرا یه مزه ی بدی میده این شیرا .من خیلی وقت ها سعی میکنم شیر باز بخرم اما جوشوندنش سخته دردسر داره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
0
12
كاش شركت خودروسازي مردم تحريم مي كردند تاقيمتهها شكسته شود
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
9
4
ملت عزیز توجه فرمائید

ملت عزیز توجه فرمائید

ملت عزیز توجه فرمائید

توجه
توجه
توجه

لطفا" از مصرف گوشت قرمز و لبنیات خودداری کنید و گیاه خوار شوید...
باور کنید راز سلامتی در گیاه خواری است
آیا میدانید با مصرف سبزیجات و میوهای تازه چه خدمتی به سلامتی خود میکنید.
همه باهم پیش به سوی گیاه خواری ...
غذای سلام ، بدنی سالم
شیر کمکی به حفظ سلامتی شما نمیکند ، سبزیجات حاوی کلسیم کافی میباشند...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
شما اگه می دونستی سبزیجاتیکه در جنوب تهران هست با آب فاضلاب آبیاری می شه، باز هم گیاهخوار می شدی ؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
مطمئن باش سبزیشم مشکل داره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
0
4
این حرف که خروجی تولید زیان ده شیر با روغن صنعتی است حرفی مسخره ودرحد شعور صاحبان صنایع لبنی است زیرا مردم می فهمند که گرفتن چربی شیر با انگیزه سودجویی پول پرستان است اماافزودن روغن مثلا نخل هیچ توجهیی ندارد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
2
8
نخوریم و نخریم تا عبرت کنند.
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
3
15
سلامتی مردم که مهم نیست طرح تفکیک جنسیتی اهمیت دارد !!!!
کلاه گذاشتن سر مردم و شیر آلوده به مردم دادن مهم نیست ، روسری خانم ها مهم است .
اختلاس و فساد و رانت خواری و زمین خواری گسترده مهم نیست جدا کردن محل کار خانم ها و آقایان در شهرداری تهران مهم است !
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
1
11
شیر آلوده بیشتر به مردم ضرر زده است یا خودروهای بی کیفیت و سه برابر قیمت جهانی به مردم انداختن ؟!!!
ای کاش مردم در باره ی خودرو نیز همین طور تحریم کنند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
6
بد نبود درصد افزايش قيمت پرايد و شير پاكتي هم منتشر مي شد.
اي كاش تحقيق تفحص در اينخصوص هم داخل مي شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
9
چه تحریمی؟؟!!
روز قبلش دو تا می خرن یا فرداش دو تا می خرن ؟؟
آخرش چی می شه ؟ هیچ!!
وزیر محترم بهداشت که آمدند این مسئله را مطرح کردند و موجب نگرانی مردم شدند، شهامت داشته باشند اسم کارخانه های متخلف را بگن که مردم بدونن از کی نخرند،
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
10
بازم خداروشکر تو شهر ما(شوشتر) شیر گاو و گاومیش تازه گیر میاد البته اگه با این اخبار اوناروهم به فکر استفاده از روغن پالم نندازه اخه هنر نزد ایرانیان هست و بس!!!!!
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
8
باید اسامی متخلفین اعلام شود.این ضرری هم که کردن با گرون کردن محصولاتشون جبران میکنن
تام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
1
3
ای کاش درخصوص صنعت خودرو و حذف بسیاری از قطعات اصلی خودروها هم اطلاع رسانی می شد و چنین کمپینی برای شفاف سازی ایجاد شود البته در صنعت مواد غذایی گوشتی هم این موارد صدق می کند
در شیر کم چرب هم از همین روغن استفاده می شود فقط مقدار کمتری روغنی افزوده می شود هر دو سرطان زاست
هشام
|
UNITED STATES
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
4
دولتها فرهنگ رو میسازند. و این یادتون باشه ما شاید در بین ملل در حال توسعه ضعیفترین فرهنگ رو در ارتباط با رعایت حقوق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی، کار ،تلاش و قناعت داریم پس اگه بدترین تقلبها رو در مواد خوراکی دیدید تعجب نکنید چون اینجا ایران است و مهم تر از همه چیز پولدار شدن و ثروت اندوزی است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
13
4
ملت ما گول این فتنه ها رو نخواهد خورد..اعتصاب در قاموس امت ما نیست به کوری چشم دشمنان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
احسنت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بابا دارن سم بهمون میدن بخوریم اصلا اعتصاب بدرک سم بدن بگن همه میخورن تو هم بخور میخوری بابا روغن صنعتیه این پالم کوفتی دشمن دیگه کجا بود سرطان زاست
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
1
4
يكي دوسال ديگه مادرها هم مي ترسن به بچشون شير بدن...!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
3
ميگي نظارت كي بايد نظارت كنه عزيز ؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
3
بابا منافع تولید کننده به خطر نیوفته من و تو بدرک...اخه چند هزار میلیارد سود جواب این کیفیت رو نمیداده باید از کیفیت میزدن که ورشکست نشن دیدن کی ساده تر از ما هر چی به خوردمون میدن میخوریم جیکمونم در نمیاد گفتن ابم یارانه ای شده با روغن صنعتی پرش کنید بچه ها بصرفه...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
3
مردم بیچاره کشور ما که در تمام لحظات حساس در کنار مسئولان بودند باید به این طریق تشویق بشن واقعا شرم آوره
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
6
به نظر من باید نام گاوهائی رو که روغن ( چی بود ) همون که ایشون گفتند (پالم ) رو خوردند رو معرفی کرد مقصر گاوها هستند که این روغن رو می خورند کارخانه ها که مقصر نیستند اونا روحشون اصلا" از این موضوع خبردار نبوده که .
کارخانه های لبنی فقط به فکر سلامت مردم هستند این گاوها هستند که با خوردن کارتن نایلون و روغن پالم سلامت مردم رو به خطر میاندازند.
اصلا" شاید این یک دسیسه باشه از طرف گوساله ها که مردم شیری که باید گوساله ها مصرف کنند رو میخورند . خلاصه حواسمون و حواستون رو جمع کنید.
sahar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
1
سلام.. باید نخریم تا درس عبرت بشه....چطور وقتی حجاببون بد میشه میان پدرمونو در میارن مثل مجرم ها ولی اسم کارخونه ها رو نمیارن....شما که میخواین دهه 60 تی ها رو که زیادن بکشید چرا شعار فرزند پروری میدید.
نخرید بهتره تر و خشک با هم ...برید لبنیاتی سنتی بگیرین و بجوشونین روغنش بیا بالا و 4 ساعت رو دمای کم جوش بزنه که تب مالت احتمالیش بره بعد بخورید ببینید شیر واقعی چه مزه ای داره
sahar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
1
سلام.. باید نخریم تا درس عبرت بشه....چطور وقتی حجاببون بد میشه میان پدرمونو در میارن مثل مجرم ها ولی اسم کارخونه ها رو نمیارن....شما که میخواین دهه 60 تی ها رو که زیادن بکشید چرا شعار فرزند پروری میدید.
نخرید بهتره تر و خشک با هم ...برید لبنیاتی سنتی بگیرین و بجوشونین روغنش بیا بالا و 4 ساعت رو دمای کم جوش بزنه که تب مالت احتمالیش بره بعد بخورید ببینید شیر واقعی چه مزه ای داره
نظرات بینندگان