به گزارش انتخاب موضوع تا حدی پیش رفته که بحث
گرانفروشی شیر که تا همین هفتههای اخیر ادامه داشت به کل فراموش شده و بحث
غش در معامله و فریب مصرفکنندگان مطرح شده است. چرا که آمیختن شیر و
لبنیات پرچرب با روغن (چه مجاز و چه غیرمجاز) بدون اطلاعرسانی به
مصرفکننده انجام شده و افکار مصرفکننده که فکر میکرده شیر تازه گاو و
محصولات لبنی با شیر خالصی را مصرف میکرده بر هم ریخته است. زیرا آمیختن
مواد دیگر در شیری که تصور میشد خالص و با چربی طبیعی است نوعی از
مصداقهای غش در معامله بوده و حالا بر بازار تولید و عرضه این محصولات
تأثیر گذاشته است. حالا بحث شیر به افکار درهمریخته خانوادهها محدود
نیست و از تاکسی و مراکز عمومی گرفته تا شبکههای اجتماعی بحث روز این تخلف
تولیدی در کشور است که همچون یک رسوایی مطرح شده است.