arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

اعتراض آشوریان ایران به جنایت های داعش در عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمعی از آشوریان ایران با تجمع در مقابل مقر دایمی سازمان ملل در تهران به جنایت های گروهک تروریستی داعش اعتراض کردند.


گروهک تررویستی داعش در ادامه جنایت های ضد بشری در عراق در روزهای گذشته دست به قتل عام آشوریان این کشور زده اند.

 آشوریان ایرانی صبح امروز (پنجشنبه) که در این تجمع حضور داشته اند، با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون ˈکشتار در عراق را متوقف کنیدˈ، ˈبه نام دین جنایت نکنیدˈ، ˈجمهوری اسلامی حامی مظلومان جهان، حمایت، حمایتˈ، ˈمرگ بر داعشˈ و سردادن شعارهایی همچون ˈایرانی آزاده حمایت حمایتˈ، ˈشهیدان آشوری یادتان ماندگارˈ، ˈتروریست در جهان روسیاه استˈ انزجار خود را از اقدامات تروریستی داعش اعلام کردند.

تجمع کنندگان در مقابل مقر سازمان ملل در تهران، پارچه های سفیدی که بر روی آن حرف ˈنونˈ نوشته شده بود، را بر تن کرده و می گفتند داعشی ها خانه های آشوریان که قصد قتل عام آنها را دارند با حرف ˈنونˈ علامت گذاری می کنند، از این رو ما برای همبستگی با آنها این حرف را بر تن کرده ایم.

آشوریان ایران با قرائت بیانیه ای به تجمع خود در مقابل مقر دائمی سازمان ملل در تهران خاتمه دادند.

در این بیانیه آمده است: بشریت امروز شاهد فجایع وحشتناکی است. قتل عام مردم بی دفاع، نژاد کشی و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان در منطقه خاورمیانه دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و هیچ کس نمی تواند در قبال این وحشیگری ها سکوت اختیار کند و بی تفاوت باشد.

در این بیانیه آمده است: سوء استفاده و قرائت غلط و افراطی از باورها و اعتقادات دینی توسط گروه های تکفیری خصوصا داعش منجر به جنایات فجیعی علیه انسانیت در عراق و سوریه شده است و به فرموده مقام معظم رهبری، حوادث اخیر عراق تقابل مذاهب و یا جنگ تروریسم با مخالفان آن نیست بلکه جنگ انسانیت با بربریت و وحشی گری است؛ کوچ اجباری آشوریان از سرزمین های آباء و اجدادیشان از استان نینوای عراق در هفته های اخیر که منجر به آوارگی بیش از پنجاه هزار نفر شده، از جمله این اقدامات غیر انسانی است.

آشوریان ایران در بیانیه خود مطرح کرده اند: بریدن فجیع سر روحانیون مسیحی در انظار عمومی، تجاور به دختران وزنان، به خاک و خون کشیدن غیر نظامیان، تخریب مساجد و کلیساها و بناهای تاریخی تنها گوشه ای از این وحشی گری ها است.

نویسندگان این بیانیه چشم پوشی و سکوت دولتمردان کشورهای غربی و مدعیان حقوق بشر را تاسف بار تر از این جنایت ها دانسته و عنوان کرده اند چگونه ممکن است که یک گروهک با حداکثر چهارهزار نفر نیرو سرزمین های وسیعی را در سوریه و عراق به تصرف در آورد مگر آنکه بپذیریم پیشروی برق آسای آن مدیون حمایت های نظامی، اقتصادی و سیاسی برخی قدرت های غربی و منطقه ای خصوصا رژیم اشغالگر صهیونیستی است. رژیمی که در حال حاضر با سوء استفاده از موقعیت های زمانی در غزه دست به کشتار وحشیانه غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان زده است.

این تجمع کنندگان در بیانیه خود از سازمان ملل، دولت عراق و سایر کشورها، نهادهای حقوق بشری خواستند: شورای امنیت در اسرع وقت با تشکیل جلسه اضطراری ضمن محکوم کردن اقدامات و فجایع صورت پذیرفته اخیر توسط گروه داعش در استان نینوای عراق مبادرت به اقدام عاجل برای توقیف سریع این وحشگیری ها و برقراری آرامش و امنیت در منطقه کند.

آنان افزودند: دولت عراق می بایست با مقابله نظامی با گروه های تروریستی منطبق با وظایف قانونی و انسانی خویش از کوچ اجباری آشوریان جلوگیری کرده و نسبت به همدردی با خانواده های شهیدان فجایع اخیر و برای تسلی خاطر بازماندگان این جنایات اقدام شایسته به عمل آورد.

در این بیانیه آمده است: ما آشوریان نسل کشی، درنده خویی و وحشیگری اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را شدیدا محکوم کرده و از اتحادیه اروپا، کشورهای منطقه، مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل تقاضا داریم نسبت به توقف این جنایات و رفع اشغال و محاصره مردم بی دفاع غزه اقدام عاجل کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان