arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

عددهای گم‌شده بزرگ در انتشار لیست قراردادهای بازیکنان لیگ برتر

در لیست باشگاه استقلال تهران، اگر از این نکته عجیب که آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، کرار جاسم و هاشم بیگ‌زاده همگی رقم قراردادشان در فصل جاری یکسان و به میزان یک میلیارد تومان اعلام شده ‌بگذریم، میزان قرارداد امیر قلعه‌نویی و ستار همدانی به عنوان اعضای کادر فنی این باشگاه اعلام نشده و افزون بر این، ایمان باصفا و احمد جمشیدیان در حالی که از باشگاه استقلال جدا شده‌اند، در مقابل نامشان رقم‌های قرارداد ۸۰ و ۵۰۰ میلیون تومانی اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته دوم لیگ بر‌تر فوتبال ایران در راه است؛ اما هنوز تکلیف رقم قراردادهای بازیکنان لیگ برتری مشخص نیست و غیر از اینکه باشگاه‌ها بعضا ارقام عجیب و غریبی را در حکم رقم قرارداد بازیکنان منتشر کرده‌اند، سازمان لیگ فوتبال ایران، ‌ با گذاشتن قانون سقف بودجه هنوز نتوانسته، شفاف‌ ارقام قرارداد را منتشر کند.

به گزارش انتخاب پس از اینکه ارقام قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس در فصل گذشته ‌غیر رسمی منتشر شد و سپس ماجرای سقف بودجه پدید آمد، قرار شد، ارقام قراردادهای بازیکنان لیگ برتری منتشر شود؛ اتفاقی که در ایران مخالفان جدی و موافقان پرشور و حرارتی داشت. اتفاق عجیبی هم نبود و سابقه این کار در یکی دو لیگ از جمله لیگ MLS آمریکا وجود دارد، ولی در ایران با مخالفت‌هایی، سرانجام با پیگیری‌های سازمان لیگ و حمایت وزارت‌خانه‌های ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت ‌عملیاتی شد؛ اما همین عملیاتی شدن هم خیلی پر ابهام بود.
 
بنا بر این گزارش، از اقدامات عجیب باشگاه‌ها در انتشار ارقام بعضا صوری بازیکنان فوتبال که بگذریم، سازمان لیگ فوتبال ایران ـ که علاقه بسیاری به انتشار ارقام قرارداد‌ها داشت ـ هم هنوز رقم درستی از قرارداد‌ها ‌منتشر نکرده و در انتشار آن ابهامات بسیاری است‌.

با وجود اینکه تمامی مردم و اهالی فوتبال، منتظر انتشار شفاف لیست قرارداد بازیکنان و کادر فنی لیگ بر‌تر فوتبال بودند، این لیست با اشکالات بسیار‌ی منتشر شد.

در لیست باشگاه استقلال تهران، اگر از این نکته عجیب که آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، کرار جاسم و هاشم بیگ‌زاده همگی رقم قراردادشان در فصل جاری یکسان و به میزان یک میلیارد تومان اعلام شده ‌بگذریم، میزان قرارداد امیر قلعه‌نویی و ستار همدانی به عنوان اعضای کادر فنی این باشگاه اعلام نشده و افزون بر این، ایمان باصفا و احمد جمشیدیان در حالی که از باشگاه استقلال جدا شده‌اند، در مقابل نامشان رقم‌های قرارداد ۸۰ و ۵۰۰ میلیون تومانی اعلام شده است.

نگاهی به لیست دیگر تیم تهرانی لیگ برتری، پرسپولیس هم نکالت جالب توجهی ‌برای ما مشخص می‌کند. بنا بر اعلام سایت سازمان لیگ مهرداد پولادی با رقمی معادل ۵۷۶ میلیون تومان در فصل جاری با این باشگاه قرارداد امضا کرده است، حال آنکه مسئولان باشگاه پرسپولیس تهران از مشخص نبودن بستن قرارداد با مهرداد پولادی به دلیل پیشنهادهای مطرح از سوی لیگ‌های خارجی به او خبر داده بودند.

علی دایی در این لیست با رقمی معادل دو میلیارد و صد میلیون تومان گران قیمت‌ترین فردی است که در لیگ بر‌تر فوتبال چهاردهم مشغول خواهد بود.

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نیز‌‌ همان گونه که لیست انتشار قراردادش بر روی سایت باشگاه ‌مشکلات عدیده‌ای داشت‌ و قرارداد کادر فنی آن‌ها در ‌‌نهایت بر روی سایت باشگاه منتشر نشد، پس از انتشار قرارداد کادر فنی و بازیکنان این تیم بر روی سایت سازمان لیگ همچنان این لیست با اشکالاتی روبه‌روست.

علی حمودی که شائبه‌های جعلی بودن مدارک منجر به صدور کارت معافیت آن در روزهای اخیر شنیده شد، با رقمی معادل یک میلیارد تومان با باشگاه سپاهان قرارداد امضا کرده و محرم نویدکیا که مسئولان باشگاه از مشخص نبودن وضعیت قراردادش به دلیل مصدومیت خبر داده بودند، با رقمی معادل ۷۰۰ میلیون تومان با سپاهان قرارداد بسته است.

از نکات جالب انتشار لیست قرارداد بازیکنان فولاد مبارکه سپاهان در سایت سازمان لیگ این است که این باشگاه در فصل جاری با ۹ بازیکن خود قرارداد بالای یک میلیارد تومانی امضا کرده است.

احسان حاج صفی، رحمان احمدی، شجاع خلیل‌زاده، محمدرضا خلعتبری هر کدام با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و سید هادی عقیلی، عبدالله کریمی و محمدعلی احمدی هر کدام با یک میلیارد و صد میلیون تومان و علی حمودی به همراه لوسیانو پریرا مندس هر کدام با یک میلیارد تومان، بازیکنانی هستند که رقم قراردادشان در فصل جاری میلیاردی است.

در مورد تیم تراکتورسازی تبریز احمد آل نعمه به همراه ادر لوسیانو ادینیو بازیکنانی هستند که به ترتیب یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قراردادهای میلیاردی امضا کرده‌اند.

افزون بر این، مهدی رحمتی با یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، جی لوید ساموئل با یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و سعید دقیقی با یک میلیارد تومان در فصل جاری با تیم پیکان قرارداد خود را منعقد کرده‌اند.

رقم قرارداد یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان در فصل جاری ۸۰۰ میلیون تومان است و قاسم حدادی فر با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با این تیم اصفهانی قرارداد بسته است.

حمید استیلی سرمربی تیم راه آهن تهران که همچنان وضعیت مالکیت باشگاهش مشخص نیست، با قیمتی معادل صد میلیون تومان، ارزان‌ترین سرمربی لیگ بر‌تر در فصل جاری است.
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم فولاد خوزستان که سرمربیگری فصل قبل ملوان بندر انزلی را بر عهده داشت، با یک میلیارد تومان، علیرضا مرزبان سرمربی تیم پدیده مشهد با ۳۰۰ میلیون تومان، علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت تهران با ۳۵۰ میلیون تومان، نصرت ایراندوست سرمربی تیم ملوان بندرانزلی با ۱۵۰میلیون تومان، مهدی تاتار سرمربی گسترش فولاد تبریز با ۵۰۰ میلیون تومان، مجید جلالی سرمربی تیم سایپا البرز با ۴۵۰ میلیون تومان، منصور ابراهیم‌زاده سرمربی تیم پیکان با ۷۵۰ میلیون تومان و عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با ۶۵۰ میلیون تومان در فصل جاری با تیم‌های باشگاهی‌شان قرارداد امضا کردند.

در لیست منتشره در سازمان لیگ، رقم قرارداد رسول خطیبی، سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز، صمد مرفاوی ‌سرمربی تیم صبا قم، باقری‌نیا ‌سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان ذکر نشده است.
مشخص نبودن رقم قرارداد برخی ‌بازیکنان در لیست منتشره در سازمان لیگ از دیگر نقاط ضعف انتشار قرارداد‌ها در فصل جاری است.

منبع:تابناک
نظرات بینندگان