arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

جمع بندی روحانی از سفرش به چهارمحال و بختیاری

روحانی با اشاره به 79 طرح که امسال و سال آینده در این استان اجرا می شود افزود: چهار طرح بزرگ را که گفته ایم نیز دنبال خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری اسلامی ایران از صنعت گردشگری و حوضه آب به عنوان دو عامل متحول کننده چهره استان چهارمحال و بختیاری یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آخرین برنامه ششمین سفر استانی و در نشست خبری با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های محلی و ملی در چهارمحال وبختیاری در خصوص این استان گفت:امیدواریم چهار پروژه بزرگی که اعلام شد را عملیاتی کنیم چرا که تحول بزرگی در استان ایجاد خواهد کرد.

روحانی با اشاره به 79 طرح که امسال و سال آینده در این استان اجرا می شود افزود: چهار طرح بزرگ را که گفته ایم نیز دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهوری درباره دستاوردهای حضور خود در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به غیر از جلسه عمومی مردم عزیز و شریف این استان در جمع نمایندگان روستاییان و عشایر که البته نمایندگان شوراها هم حضور داشتند جلسه بسیار خوبی داشتیم و مطالبات، نظرات و نقدهایشان را مطرح کردند.

روحانی به جلسه خود با کارآفرینان و بخش توسعه ای استان هم اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان باید تلاش کنند و زمینه برای فعالیت آنها فراهم است.

رییس دولت یازدهم درباره طرح مجتمع فولاد چهارمحال هم توضیح داد: مرحله اول که ریخته گری است پیشرفت خوبی داشته و مسوولان قول دادند که این بخش را در سال 94 اجرایی کنند و بخش دوم که بخش ذوب است انشاءالله در سال 95 افتتاح خواهد شد.

روحانی مرحله دیگر این مجتمع را مربوط به تولید ورق دانست و افزود: در این باره دیروز تصمیم گیری شد و احتمال دارد تا سال 96 این بخش هم بتواند به بهره برداری برسد ضمن اینکه تصمیم گیری شد تا ظرفیت تولید فولاد در این استان به دو برابر افزایش یابد.

رییس شورای عالی اشتغال به اشتغالزایی این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت مستقیم و غیرمستقیم هشت هزار و 500 نفر را به کار خواهد گرفت که می تواند به اشتغال استان کمک کند.

روحانی موضوع دیگر در این سفر را راه آهن اصفهان- شهرکرد- اهواز بیان کرد و ادامه داد: این پروژه بزرگ، سنگین و پرهزینه است ، دستور اجرایی آن صادر شده و انشا ءالله این کار توسط بخش خصوصی اجرایی وعملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه تحول بزرگی برای استان و کشور خواهد بود اظهار داشت: با احداث این خط صرفه جویی خوبی در زمینه سوخت انجام می شود ضمن اینکه استان را از تنگنا و انزوا خارج می کند و در توسعه گردشگری هم کمک کننده است.

رییس جمهوری به موضوع آب استان چهارمحال و بختیاری هم اشاره کرد و توضیح داد: با اینکه استان به عنوان صادرکننده آب محسوب می شود اما خود استان مشکلات فراوانی در زمینه آب دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: همه باید از آب آشامیدنی استفاده کنند که این استان در زمینه آب آشامیدنی هم معضلات زیادی دارد.

رییس جمهوری به پروژه آب رسانی بن- بروجن اشاره کرد و گفت: این پروژه که توسط بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی می شود آب رسانی را از «بن» به شهرکرد و بروجن منتقل می کند و شهرهای مسیر هم از آن بهره مند خواهند شد.

روحانی چهارمین پروژه این استان را توسعه گردشگری برشمرد و افزود: این استان باید یکی از مراکز مهم گردشگری کشور باشد به خصوص اینکه در اکوتوریسم جاذبه خوبی دارد.

وی درباره 79 طرح عمرانی چهارمحال و بختیاری هم گفت: در جلسه شورای اداری امروز این موضوع مطرح شد و 206 میلیارد تومان اعتبار یعنی صد درصد منابع لازم تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این 79 طرح مربوط به کل استان است و انشاءالله بتوانیم قدم های لازم را برای اجرایی شدن همه قول هایی که دادیم برداریم.

** صرفه جویی در مصرف آب

رییس جمهوری درباره این سوال که برنامه دولت برای اختصاص درآمد آب به این استان که سرچشمه های اصلی آب استان های همجوار را دارد، گفت: این موضوع را استاندار هم اشاره کرد البته آب می تواند بزرگترین صادرات این استان باشد که در خشکسالی معلوم شد خیلی هم دستش باز نیست.

روحانی تاکید کرد: مهمترین کار در زمینه آب صرفه جویی و بهره وری درست است چرا که کشوری کم آب داریم و باید بهترین شرایط استفاده از آن را داشته باشیم.

** عدول نکردن از قانون و مقررات

وی در بخش دیگری از پرسش و پاسخ به این سوال که تصمیم دولت برای بهره مندی از حق صادرات آب از استان چهارمحال و بختیاری چیست گفت: دولت شورای عالی آب را در همان روزهای اولیه تشکیل داد و این شورا معضلات و عقب ماندگی هایی که جزو ضرورت ها بود بررسی کرد تصمیماتی را گرفت و ما این جلسات را ادامه می دهیم.

وی درباره حق آب تصریح کرد: به غیر از بخش آب آشامیدنی هر مقداری که از هر سرشاخه ای اختصاص داده شود حتما با مطالعه علمی و در چارچوب قانون، مقررات و حق و عدل خواهد بود و نخواهیم گذاشت حقوق هیچ یک از هموطنان مان تضییع شود.

رییس جمهوری بار دیگر به امکانات استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: شاهد احداث دهکده المپیک برای ورزش های زمستانی باشیم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان