arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا به انتقال سه ستاره فوتبال ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تارنمای کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از انتقال جواد نکونام، رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه نوشت: در حالی که بزرگترین تورنمنت فوتبال آسیا نزدیک است، انتقال سه تن از ستارگان کی روش گمانه هایی را در مورد تاثیر این جابجایی ها بر آرزوهای تیم ملی ایران مطرح کرده است.


به گزارش تارنمای کنفدراسیون فوتبال آسیا، اشکان دژاگه و جواد نکونام به باشگاههای جدید ملحق شده اند. رضا قوچان نژاد نیز در شرف ترک تیم چارلتون انگلیس است.

ایران بعد از ناکامی در صعود به مرحله حذفی جام جهانی، امید زیادی به جام ملتهای آسیا در سال 2015 دوخته است.

هواداران تیم ملی انتظار زیدای از سه ستاره تیم ملی دارند و امیدوارند که انتقال این بازیکنان به محیط های جدید بتواند در راه چهارمین قهرمانی آنها در جام ملتهای آسیا نتیجه بخش باشد.

اشکان دژاگه به تازگی عازم اولین باشگاه غیراروپایی خود شده و به باشگاه قطری تیم العربی ملحق شده است. او بدنبال اثبات خود به عنوان یکی از ستارگان رقابتها، برای توجیه این جابجایی است.

دژاگه که در دو فصل گذشته شش بار برای فولام گلزنی کرده ، پیشنهادهای باشگاههای لیگ برتر انگلیس و بوندس لیگا را رد دارد و بجای آن قرارداد پرسودی با یک باشگاه خاورمیانه ای منعقد کرد.

این بازیکن ایرانی - آلمانی بعد از انتقال از تیم وولفسبورگ آلمان در شروع فصل 2012-2013 از آمادگی بالایی در غرب لندن برخوردار بود. او انتقال به خاورمیانه را چالش جدیدی در فعالیت حرفه ای خود می داند.

وی گفت: من هفت سال در بوندس لیگا و دو سال در لیگ برتر انگلیس بازی کردم. بعد از آن تصمیم گرفتم چالش جدیدی را در فضای جدیدی تجربه کنم. به همین علت به قطر رفتم.

مردان کی روش و دژاگه امیدوارند چالش جدید او در خاورمیانه به افتخارآفرینی تیم ایران در تورنمنت آسیا کمک کند.

در مورد جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران داستان کاملا متفاوت است. او برخلاف دژاگه عازم اروپا شد و به تیم قبلی خود اوساسونا ملحق شد.

تیم اوساسونا که قبلا در لالیگا حضور داشت و بدنبال بازگشت به لیگ برتر اسپانیاست، با آغوش باز از بازگشت این بازیکن 33 ساله استقبال کرد.

تمرکز نکونام بعد از دو سال بازی در خاورمیانه، اکنون به بازگشت این تیم اسپانیایی به لالیگا معطوف است.

نکونام باید جایگاه خود را در بین ترکیب اصلی تیم مستحکم کند و آمادگی بدست آمده در سطح باشگاهی را در عرصه بین المللی به نمایش بگذارد تا بهترین فرصت را در استرالیا نصیب ایران کند.

وی گفت: ما برای بازگشت به لیگ برتر اسپانیا تلاش می کنیم. بازگشت به اوساسونا برای من افتخار است و نسبت به اولین بار که به اینجا آمدم خوشحال ترم.

در حالی که چند ماه تا آغاز جام ملتهای آسیا باقی مانده است، توجه نکونام مطمئنا از صعود به لالیگا به افتخارآفرینی در جام ملتهای آسیا معطوف خواهد شد که برای چهارمین بار در مهمترین رقابتهای این قاره شرکت می کند.

رضا قوچان نژاد نیز آینده خود را برای فصل آینده مشخص کرده است. تنها گلزن ایران در جام جهانی 2014 ، بعد از آنکه امید او برای یک قرارداد در خاورمیانه رد شد، برای یک فصل به صورت قرضی به یک تیم کویتی ملحق شده است.

قوچان نژاد که در جلسات تمرین تیم چارلتون غایب بوده است، اکنون خود را برای یک لیگ فوتبال آسیایی آماده می کند.

این مهاجم 26 ساله که در تمام مسابقات ایران در جام جهانی 2014 حضور داشت، امید زیادی به فرصت تازه برای چالش داشته است.

سرمربی چارلتون وی در گفت و گو با تارنمای این باشگاه گفت: این تصمیم قوچان نژاد بود که اینجا را ترک کند.

باب پیترز افزود: او بعد از جام جهانی به ما گفت که می خواهد به کشور دیگری برود.

ایران که یکی از بخت های قهرمانی آسیا است، امیدوار است ستارگان این تیم بتوانند فوتبال سطح بین المللی خود را در سواحل استرالیا به نمایش بگذارند و پیروزی کسب کنند.

با توجه به اینکه این تورنمنت دومین تورنمنت مهم آنها طی مدت شش ماه است، انتظار زیادی از آنها وجود دارد.

نظرات بینندگان