arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

آخرین وضعیت بانک ایتالیایی متهم به نقض تحریم‌های ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل بانک یونی کردیت اظهار کرد تحقیقات آمریکا درباره احتمال نقض تحریم‌های ایران از سوی این بانک شامل موارد کمتری نسبت به مبادلاتی است که بانک‌های دیگر در پرونده‌های مشابه انجام داده بودند.

پس از اینکه پرونده بانک فرانسوی بی ان پی پاریبا با 8.9 میلیارد دلار جریمه برای نقض تحریم‌های ایران بسته شد، یونی کردیت که بزرگ‌ترین بانک ایتالیاست، در فهرست موسسات مالی اروپایی متعددی قرار گرفت که منتظر نتایج تحقیقات آمریکا در مورد احتمال نقض تحریم‌ها و همکاری با کشورهای لیست سیاه این کشور هستند.

بانک‌های فرانسوی کردیت اگریکول و سوسیته جنرال و بانک‌های آلمانی دویچه بانک و کومرس بانک نیز از سوی مقامات ایالتی و فدرال آمریکا از جمله وزارت دادگستری این کشور تحت تحقیقات قرار دارند.

فدریکو گیزونی، مدیر عامل یونی کردیت در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد حجم مبادلاتی که این بانک برای انجام آنها تحت تحقیق قرار گرفته بسیار کمتر از بانک‌های دیگر است با اینهمه وی از ارایه جزییات بیشتر خودداری کرد.

گیزونی در مصاحبه‌ای که پس از اعلام نتایج مالی سه ماهه دوم انجام داد، اظهار کرد این بانک از وضعیت خود راضی است زیرا تاکنون هیچ موردی برای نگرانی وجود نداشته است.

وی همانند میشل ماتیو، معاون مدیر عامل کردیت اگریکول، میزان جریمه احتمالی را کم اهمیت شمرد. ماتیو در مصاحبه با رادیو فرانسه گفته بود از نظر کردیت اگریکول این بانک در خطر جریمه سنگین مشابه بی ان پی پاریبا قرار ندارد.

یونی کردیت در گزارش سالانه خود که در مارس منتشر شد، اعلام کرده بود واحد آلمانی این شرکت در مارس سال 2011 از دفتر دادستان منطقه نیویورک بر سر مبادلاتی که با برخی از نهادهای ایرانی تحت تحریم آمریکا انجام داده بود، احضاریه دریافت کرد. این بانک در تحقیقات مقامات آمریکایی همکاری کرده اما در مورد زمان یا شکل حل و فصل این پرونده نظر نداده است.

مدیر عامل یونی کردیت اظهار کرد از زمانیکه این تحقیقات درسه سال قبل آغاز شد، مقامات این بانک دیدارهای متعددی با مقامات آمریکایی داشته و همه اسناد مورد نیاز را ارایه کرده‌اند. وی این همکاری را بسیار باز و شفاف توصیف کرد.

سود مالی یونی کردیت به کمک رشد کسب و کار این بانک در روسیه 12 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش یافت. آمریکا و اتحادیه اروپا روسیه را به دلیل حمایت از جدایی طلبان اوکراین تحت تحریم قرار داده اند اما مدیر عامل یونی کردیت تاثیر این تحریم‌ها بر فعالیت این بانک در روسیه را در کوتاه مدت ناچیز ارزیابی کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جریمه ، مبادلات ، تحریم ، بانک
نظرات بینندگان