arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

پاسکاري بیمه و بیمارستان با مصدومان حوادث کار!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشکلات بیمه‌ای کشور آن قدر زیاد است که به نظر می‌رسد به این زودی‌ها کسی توان سازماندهی و برنامه‌ریزی برای مدیریت آن را ندارد. بیمه کارگری، بیمه درمان و بیمه‌های شخص ثالث، همگی ایراداتی دارند، ولی به گونه ای در رسانه‌ها و مسئولان مورد توجه هستند و گاهی تصمیمات مفیدی درباره آنها گرفته می‌شود.

 اما در این میان، بیمه حوادث کارگری از بیمه‌هایی است که کمتر توجهی به آن می‌شود. این در حالی است که سالانه بیش از ۳۰ هزار تن در کشور بر اثر سوانح کاری به بیمارستان‌های کشور می‌روند؛ اما به دلیل برخی مشکلات بیمه‌ای، تا هنگامی که وضعیت بیمار از لحاظ مالی مشخص نشود، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پذیرش نمی‌شوند.

این کار باعث می‌شود تا زمان زیادی از زمان بیمار برای درمان به هدر برود و در اصطلاح زمان طلایی مداوا که باید در لحظات اول صورت گیرد از دست می‌رود. کارفرما انتظار دارد که هزینه‌های درمان توسط بیمه تأمین شود، بیمه‌ها نیز به دلیل برخی مشکلات از جمله معوقه، از پرداخت هزینه درمان طفره می‌روند، بنا بر قانون، بیمه کردن کارگر باید توسط کارفرما صورت گیرد و غالباً این کار در کشور انجام می‌شود، اما استفاده از این بیمه نیاز به مقدماتی دارد و زمان زیادی را از بیمار و درمانگر می‌گیرد.

در گذشته بیمه حوادث رانندگی نیز این گونه بود و مرکز درمانی رفتارهای مشابهی با مصدومان حادثه‌های رانندگی داشتند و گاهی شرایط به گونه‌ای می‌شد که مراکز درمانی بیماران را به دلیل مسائل درمانی پذیرش نمی‌کردند، اما اکنون قانونی برای این کار وضع‌ شده که منابع کافی برای درمان این بیماران را جدا از همه مسائل بیمه‌ای در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌گذارد.

بنا بر این گزارش، گویا برای جلوگیری از تلفات حوادث کار باید چنین راهکاری برای بیمارانی که در زمان کار دچار حادثه می‌شود منظور گردد، تا بیماران زمان‌های اولیه درمان را از دست ندهند. نکته‌ این است که بیشتر کارگران از قشرهای کم درآمد هستند و حوادثی که برای این افراد اتفاق می‌افتد، اکثراً آن‌ها را دچار مشکل می‌کند و باعث می‌شود، این افراد که نان‌آور یک خانواده‌ای هستند برای مدتی زمین‌گیر شوند.

زمین‌گیر شدن این کارگران که بیشتر روزمزد کار می‌کنند، خسارات‌ بسیاری برای این افراد به بار می‌آورد و گاهی ممکن است ارتزاق یک خانواده را دچار مشکل کند. شوکت رئیس صنف کارگران ساختمانی پیشنهاد راه اندازی صندوقی همانند صندوق حمایت از بیماران ناشی از حوادث رانندگی را داده است.

علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با استقبال از این موضوع اظهار داشت: قطعاً ما در مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی خواهیم کرد. این موضوع در مجلس مطرح شده و ما این آمادگی را داریم که با حمایت از این موضوع این فکر را عملیاتی کنیم.

وی گفت: من بر این باورم به دلیل ضایعات بسیار در این‌ گونه موارد و همچنین وجود برخی از مشکلاتی که در مورد بیمه‌ها وجود دارد، باید هر چه زودتر این کار تصویب شود، و مجلس شورای اسلامی نیز با قاطعیت از نمایندگان حمایت خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر این کار انجام شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: روزمزد ، ضایعات ، کار ، خسارت
نظرات بینندگان