arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

علم الهدی: ریشه چالش های اقتصادی کشور در ساپورت‌پوشی است/فردی که دلداده غرب بوده و ژست آکادمیک به خود می‌گیرد می‌گوید، به اقتصاد توجه کنید

آن آقای غرب‌زده و چشم‌دوخته به دروازه غرب که ژست آکادمیک به خودش می‌گیرد و به جای غصه‌خوردن برای ساپورت‌پوشی دختران به فکر اقتصاد باشید، باید بداند که اقتصاد ما از بیرون دارای مشکل اس
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام و المسلمین علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد و در جمع نمازگزاران حرم رضوی ضمن تبریک فرا رسیدن 17 مردادماه، روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها به‌عنوان عنصر قائم بر جریان ارتباطات در مسئله سازندگی ساختار سیاسی-اجتماعی جامعه نقش مؤثری دارند. شهادت اصحاب رسانه و خبرنگاران در طی 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله توطئه‌ها و اقدامات خبیثانه استکبار در راستای جلوگیری از انتشار حقایق بوده است.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: مسائل به‌وجودآمده در جنگ غزه را می‌توان یکی دیگر از این اقدامات خبیثانه استکبار جهانی دانست. آنها سعی داشتند با استفاده از رسانه‌های خود و شانتاژ تبلیغاتی، اسرائیل را در آن جنگ مظلوم جلوه دهند اما در نهایت اکثر مناطق دنیا به مظلومیت مردم بی‌گناه نوار غزه پی برد و پیروزی نیز از آن جبهه مقاومت شد. برای مشخص‌شدن اهمیت این پیروزی برای جان‌برکفان فلسطینی و جریان مقاومت، باید از جنگ 33 روزه و شهامت رزمندگان یاد کرد که پس از آن پیروزی، اختلافاتی در داخل اسرائیل به‌وجود آمد و باعث شد "بنیامین نتانیاهو" ملعون به‌عنوان یکی از سرکردگان رژیم صهیونیستی پا به عرصه زعام‌داری اسرائیل بگذارد تا با نابودی غزه، مشکل آن رژیم را برای همیشه حل کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه و تأثیر آن بر جنگ غزه گفت: از یک سو عملیات مزدوران داعش در سوریه و عراق باعث سرگرمی جریان مقاومت شد و از سوی دیگر برگزاری مسابقات جام جهانی توانست به اجرای توطئه شوم نتانیاهو و حملات نابرابر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه کمک کند. نیروهای این رژیم جنایتکار برای نیل به اهداف پلید خود به کودک‌کشی و تخریب کامل خانه فلسطینیان دست زدند، البته هدف اصلی آنها نسل‌کشی و نابودی کامل غزه بود.

علم‌الهدی ادامه داد: مقاومت رزمندگان فلسطینی و جریان مقاومت در مقابل ظلم اسرائیل باعث شد تا این رژیم برای بار سوم متحمل یک شکست مفتضحانه شود. ریخته‌شدن خون یهودیان صهیونیست برای آنها یک مسئله ساده نیست و هر قطره آن حساب شده است. هرچند ما مسلمانان در این جنگ دو هزار کشته دادیم اما برای سرکردگان رژیم صهیونیستی کشته‌شدگان‌شان بسیار مهم است؛ خودشان گفتند 80 نظامی به هلاکت رسیده، جریان مقاومت اعلام کرد 200 نظامی و الشرق‌الاوسط می‌گوید تا روز بیست و هشتم 490 نظامی.

وی با بیان اینکه نفرت و انزجار جامعه جهانی علیه رژیم اسرائیل به بالاترین حد خود رسیده، تأکید کرد: امروز در کره زمین تقریبا همه از اسرائیل و جنایات این رژیم متنفرند، اما این مقاومتی که باعث منفورشدن رژیم صهیونیستی شد از کجا آمد. باید گفت در سال 66 عزیزان ما در خط استکبارستیزی در مکه مکرمه آن حرکت بزرگ را آغاز کردند و به خاک و خون افتادند و شش فلسطینی نیز در جمع آنها به شهادت رسید. در تشییع پیکر شهدای فلسطینی یک انقلاب و مقاومت راه افتاد و باعث گسترش نفرت از اسرائیل شد.

علم‌الهدی افزود: جمهوری اسلامی ایران که خود معلم مقاومت است و فلسطین سنگ‌انداز را به فلسطین موشک‌انداز ارتقا داد، باید متوجه باشیم که در چه جایگاهی قرار گرفته‌ایم. نباید این خط مقاومت را در درون خود از بین ببریم و لازم است به این نکته توجه کنیم که دین عامل محافظت از جریان مقاومت است و این حاکمیت دین در زندگی مردم فلسطین است که ایستادگی و پیروزی آنها را به‌وجود آورده. در یکی از بخش‌های خبری صداوسیما، بمب باران خانه‌ای در غزه به نمایش گذاشته شد که پس از ویرانی آن خانه، کودک فلسطینی ساکن خانه را نشان داد که با وجود آن شرایط اما بدون گریه، فریاد می‌زد حسبنا ونعم الوکیل. این رویه و تفکر است که فلسطین را مقاوم کرد. مسئولان اجرایی نظام جمهوری اسلامی باید بدانند حاکمیت دین عامل موفقیت و پیروزی در تمامی عرصه‌ها است.

وی گفت: امروز شاهدیم که فردی که دلداده غرب بوده و ژست آکادمیک به خود می‌گیرد می‌گوید به ساپورت‌پوشی دختران توجه نکرده و به اقتصاد توجه کنید، آخر باید گفت ریشه اقتصاد و چالش‌های آن ریشه در همین ساپورت‌پوشی و مسائلی از این قبیل است، ما دچار چالش شده‌ایم و نسخه اقتصاد مقاومتی در کشور اگر اجرا شود چالش اقتصادی نخواهیم داشت اما اقتصاد مقاومتی نیز زمانی اجرایی می‌شود که ساپورت‌پوشی دختران لاابالی جمع شود و این مسئله نشان می‌دهد که اقتصاد ریشه در فرهنگ داشته و فرهنگ ما در تمام مسائل و حوزه‌ها تاثیر‌گذار است.

وی با بیان اینکه عده‌ای از افراد دارای مسئولیت در سال فرهنگ، مخالف اقدامات فرهنگی و ارزشی هستند گفت: تأسف‌آور است که در رشد و اعتلای فرهنگی دینی ما، مسئولان کاری انجام ندهند و حتی اگر جایی قرار است کاری انجام شود جلوی آن را هم بگیرند. در نظام ما یک وزیر پیدا شد که با هدف اعتلای مقام بانوان درصدد ایجاد شرایط سالم و مطلوب در دانشگاه‌ها بود اما یک عده اعتراض کردند. حالا هم که یک شهردار متدین پیدا شده و در زمینه تکریم مقام زن و ایجاد امنیت در محیط کار اقدامات پسندیده‌ای را صورت داده، باز یک عده افراد مسئول با این تلاش برخورد و مخالفت می‌کنند.

علم‌الهدی در خاتمه اظهار داشت: آن آقایانی که به ناحق با انجام اقدامات فرهنگی و ارزشی مخالفند بگویند که با ترویج بی‌عفتی و مقابله با حجاب می‌خواهید چه کسی را از خودتان راضی کنید، مگر در این جامعه چه‌قدر بی‌دین وجود دارد. ترویج بدحجابی ثمره‌ای جز منفورشدن برخی مسئولان نزد متدینین ندارد.
نظرات بینندگان