arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

رئیس جمهوری تونس: سران عرب با توقف خونریزی در غزه موافقت نکردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منصف المرزوقی، رئیس جمهوری تونس فاش کرد که طی یک ماه گذشته بارها با سران کشورهای عربی به منظور توقف جنگ و خونریزی در غزه گفت وگو کرده اما هیچکدام از آن ها سخنان وی را نپذیرفته اند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، المرزوقی امروز جمعه پس از پایان اجلاس سران آفریقایی ـ آمریکایی افزود: بارها از سران کشورهای عربی درخواست کردم نشستی فوری برگزار کرده و جلوی ادامه جنگ و خونریزی در نوار غزه را بگیرند و راهکارهای لازم برای جلوگیری از کشتار افراد بی گناه را بررسی کنند تا فاجعه ای انسانی در غزه رخ ندهد اما هیچیک از آن ها این درخواست را نپذیرفتند.

وی ضمن ابراز تاسف از سکوت سران عرب نسبت به جنگ غزه، تصریح کرد که برخی از آن ها به کلی درخواست مرا رد کرده و برخی دیگر به بهانه های مختلف خود را کنار کشیده و می گفتند هر وقت چنین اجلاسی برگزار شود ما شرکت خواهیم کرد.

رئیس جمهوری تونس به نقش اتحادیه عرب در این باره اشاره و تاکید کرد: اگر قتل عام افراد بی گناه به ویژه کودکان و زنان در غزه و درد و رنج های آنان ما را از خواب بیدار نکند، پس اتحادیه عرب کی می خواهد از خواب بیدار شده و فکری به حال مردم غزه بکند.

منصف مرزوقی خاطر نشان کرد که تونس طرحی را برای تاسیس مجموعه ای تحت عنوان ˈدوستان غزه و ملت فلسطینˈ ارائه داد تا بدین گونه بتواند حمایت های عربی و بین المللی لازم از آن ها را جلب کند که این مساله با استقبال گسترده سران آفریقایی نیز همراه بوده است.
نظرات بینندگان