arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

جلسه ویژه مجلس با وزیر خارجه و سفرای ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید حسین نقوی حسینی  در خصوص گسترش گروه‌های تروریستی اطراف ایران و تهدید مسلمانان در این باره گفت: گروه تروریستی داعش که محصول مثلت شوم برخی دولت های منطقه مثل عربستان سعودی و همچنین صهیونیست ها و امریکا می باشد، درحال قتل عام مردم عراق است و این گروه، خطری بسیار بدتر و جنایت کارانه تر از صهیونیست ها است.
وی تاکید کرد:لازم است که جهان اسلام نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان دهد و مدعیان حقوق بشر که گاهی وقت ها برای اعدام یک قاچاقچی بیانیه صادر می کنند، وظیفه دارند که در مقابل جنایات آشکار داعش عکس العمل جدی انجام دهند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات هولناک داعش در عراق و سوریه گفت: این گروه تروریستی یک نسل کشی تمام عیار راه انداخته است که در تمامی بشریت نمونه اش کمتر دیده می شود و این وظیفه سازمان های مدعی حقوق بشر است که در حال حاضر عکس العمل نشان دهند و بگویند که در ادعایشان صادق هستند.
وی افزود: به ویژه کشورهای همسایه عراق مثل ترکیه سوریه و اردن باید دست به دست هم دهند و اجازه ندهند که این گروه های تروریستی بی بنیه این گونه به جان مردم بیگناه بیفتند و این جنایت های کم نظیر را سازمان دهند.
وی در خصوص این که دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل گروه های تروریستی منطقه و مبارزه دیپلماتیک با آن ها درست بوده است یا خیر خاطر نشان کرد: در این شرایط دستگاه دیپلماسی ما مسئولیت واقعا سنگینی دارد ودرسه سطح باید برنامه مدونی را برای مقابله با این گروه های تروریستی برنامه ریزی کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سطح اول تلاش ها در خصوص کشورهای غیر متعهد به ریاست ایران است و باید بسیار سریع و محکم و استوار جنبش عدم تعهد در سطح وزرای خارجه تشکیل جلسه بدهد و برای مبارزه با گروه های تروریستی داعش برنامه ای مشخص و سریع را دردستو رکار خودش قرار بدهد.
حسینی ادامه داد: سطح دوم کشور های مسلمان و همسایه عراق هستند که جمهوری اسلامی ایران در این بین محوریت دارد و بایددستگاه دیپلماسی کشور ما نشستی گذاشته و وزرای خارجه آن ها را گرد هم آورد و برخی از این کشور ها مانند ترکیه که پیش از این ادعای زیادی برای مبارزه با تروریست که به جان و مال مردم سوریه آسیب می رساندند را داشتند و حالا که جان مردم عراق و سوریه روزانه در حال تهدید است باید با سفر وزیر خارجه و رایزنی با آن ها و نشست های چند جانبه برای مقابله با داعش فکری کند.
وی افزود: سطح سوم سطح بین المللی است.جمهوری اسلامی ایران باید با شکایات سریع به سازمان ملل متحد بخواهد که این ها عکس العمل درست و عملی نسبت به این موضوع نشان دهند و دیپلماسی فعالی را برای مقابله شروع کنند.

حسینی در خصوص امکان این که مجلس در هفته جاری و پس از تعطیلات دوهفته ای تابستانی در خصوص عملکرد وزیر امور خارجه توضیح بخواهد که چرا فعالیت دیپلماتیک ایران در دو سه هفته اخیر در قبال جنایات داعش و گروه های تروریستی تا این حد ضعیف بوده است،گفت: من به عنوان مجلس نمی توانم صحبت کنم اما کمیسیون امنیت ملی درهفته جاری و پس از تعطیلات دو هفته ای مجلس جلسه مشترک با وزیر خارجه و معاونینشان و سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی دارد.
وی گفت :این یک نشست کاری بسیار جدی هست وراه های مبارزه با داعش و این پدیده شوم نیزدر این جلسه بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: این یک برنامه حساب شده از سوی معاندین و مخالفین جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا و صهیونیست ها هست و این ها هر سال پول زیادی برای تقویت و حمایت این گروه های تروریستی تخصیص می دهند و هدفشان این است که جمهوری اسلامی را تضعیف کنند ونفوذ ایران را به عنوان یک قدرت برتر منطقه ای کاهش دهند.
حسینی خاطر نشان کرد:خدا را شکر جمهوری اسلامی ایران به جهت سیستم امنیتی و دفاعی کامل و موثر و کاملا مشرف به مسایل تا کنون چنین اجازه ای نداده تا کوچکترین تهاجمی علیه ایران انجام شود. این گروه های تروریستی و اربابان آن ها می دانند که اگر کوچکترین حرکتی علیه ایران انجام دهند با چه سرنوشتی مواجه می شوند.


منبع: خبرآنلاین

برچسب ها: داعش ، تروریست ، قاچاق ، بیانیه
نظرات بینندگان