arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

روانچی: تا قبل از نشست دیدارهای دو جانبه ای بین ایران و 1+5 برگزار می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجید تخت روانچی ، معاون اروپا و امریکای وزرات امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مذاکرات دو جانبه ایران و کشورهای 1+5 تا قبل از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: حتما تا قبل از نشست ایران و 1+5 در مجمع عمومی سازمان ملل در سطح کاترین اشتون و آقای ظریف دیدارهای دو جانبه ای بین ایران و کشورهای عضو 1+5 برگزار خواهد شد .

وی افزود: هنوز زمان و مکان این دیدارها مشخص نشده است .

پیش از این از سوی ایران اعلام شده بود که اولین نشست ایران و 1+5 در مدت 4 ماهه تمدید توافق ژنو در سطح محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهد بود .

ایران و آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته در ژنو دیدار دو جانبه ای برای بررسی موضوعات اختلافی باقی مانده از نشست وین از جمله بحث غنی سازی ، فردو ، اراک و... داشتند . این نشست از سوی سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان خوب و مفید عنوان شد و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز آن را سازنده خواند.

معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره رفت و آمد بین ایران و اروپا ، اظهار داشت : در طی یک ماه آینده در سطح وزیر امور خارجه و همچنین معاون وزیر رفت و آمدهایی وجود خواهد داشت که به محض قطعی شدن در خصوص آنها اطلاع رسانی خواهد شد .

منبع: مهر
نظرات بینندگان