arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

تظاهرات در حمایت از مالکی در بغداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تظاهرات کنندگان در بغداد با برگزار تظاهراتی از رئیس‌جمهوری عراق خواستند که نوری مالکی را مأمور تشکیل کابینه کند.

به نقل از پایگاه المسله، منابع عراقی اعلام کردند: صدها تظاهرات کننده عراقی در بغداد در حمایت از نخست وزیری نوری مالکی تظاهرات برگزار کردند.

به‌گفته این منابع، تظاهرات کنندگان از فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق خواستند که نوری مالکی را به‌عنوان رهبر فراکسیون بزرگ در داخل پارلمان مأمور تشکیل کابینه کند.

همزمان عبدالعزیز عبدنور عضو فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر گفت: ائتلاف هم‌پیمانی ملی نامزد جایگزین نوری مالکی را طی ساعات آینده معرفی خواهد کرد. ائتلاف دولت قانون مسئول تاخیر به وجود آمده در معرفی نامزد نخست وزیری است.

وی افزود: دولت قانون دچار دودستگی شده است زیرا برخی از نوری مالکی حمایت می‌کنند و برخی دیگر مانند تشکل بدر و مستقلون در راستای توجه به توصیه‌های مرجعیت دینی در نجف ضد نامزدی نوری مالکی برای نخست وزیری هستند. نماینده وابسته به فراکسیون الاحرار عراق بیان کرد: سه نام مطرح برای جانشینی نوری مالکی مطرح است که عبارتند از ابراهیم جعفری، حیدر عبادی و حسین شهرستانی هستند.

یادآور می‌شود که نمایندگان مجلس عراق تاکنون موفق به انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رئیس جمهوری شده‌اند اما هنوز به‌سبب عدم معرفی نامزد ائتلاف هم‌پیمانی در انتخاب نخست وزیری توفیقی نداشته‌اند زیرا برخی ائتلاف هم‌پیمانی را نامزد بزرگ پارلمان می‌دانند و خواستار معرفی نامزد از سوی آن هستند اما ائتلاف دولت قانون خود را فراکسیون اکثریت می‌داند و خواستار مأمور شدن نوری مالکی نخست وزیر این ائتلاف است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان