arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
ناصر قوامی:

غارتگران در پیشگاه مردم محکوم می‌شوند/آنها به دنبال لکه‌دار کردن دولت هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "در مجلس ششم تحقیق و تفحص‌های مختلفی از نهادهای متخلف انجام شد و آنها به قوه قضائیه معرفی شدند"، یادآور شد: این قوه هیچ‌گاه به این تخلفات رسیدگی نکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر قوامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره مفاسد اقتصادی سال‌های گذشته، گفت: تحریم‌ها و همچنین سوءاستفاده عده‌ای در هشت سال گذشته موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: در مجلس ششم ما تذکراتی می‌دادیم که در صورت وضع تحریم‌ها کشور دچار مشکل می‌شود اما همین تذکرات برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی جرم محسوب می‌شد.

این عضو بنیاد باران در ادامه با بیان اینکه "تحریم‌ها برای عده‌ای منفعت بود و آنها می‌گفتند که این تحریم‌ها برای ما نعمت است"، تاکید کرد: تحریم‌ها برای امثال بابک زنجانی و حامیان آن یک نعمت بود؛ بنابراین این عده بی‌توجه به نظر کارشناسان درباره درگیر نشدن با نظام بین‌الملل و لزوم حل مسأله هسته‌ای به گونه‌ای عمل کردند که کشور دچار تحریم شود تا منافع شخصی و جناحی آنها تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه "در پسِ پرده عده‌ای هستند که هیچ‌کس جرأت نمی‌کند نامی از آنها ببرد"، گفت: رئیس‌جمهور باید شفاف‌تر سخن بگوید و بیان کند چه کسانی یا چه نهادهایی کشور را غارت کرده‌اند. رئیس‌جمهور قسم خورده که باید به قانون اساسی عمل کند و وقتی منافع ملی کشور در خطر است و عده‌ای کشور را به این روز انداخته‌اند، حتماً باید نام آنها بیان شود. ما در مجلس ششم نوشتیم و گفتیم و داد زدیم که نباید به این مسیر برویم اما کسی به آن توجه نکرد و در واقع منافع عده‌ای اقتضا کرد که کشور تحریم شود تا آنها مردم را دور بزنند.

قوامی با اشاره به اینکه "نهادهایی که غارتگری کردند باید معرفی شوند"، ابراز عقیده کرد: من این مجلس و قوه قضائیه را در این حد نمی‌دانم که با مفسدان اقتصادی برخورد کند. عده‌ای در اختلاس سه هزار میلیاردی دست داشتند ولی مسئولیت‌هایی بعضاً در مجلس دارند. انتظار مبارزه از قوه قضائیه نداریم. به نظر من دستگاه اطلاعاتی کشور نیز کاملاً زیر نظر رئیس‌جمهور نیست و وی برای مبارزه با غارتگران ابزار لازم را ندارد.

این عضو بنیاد باران در عین حال تصریح کرد: با وجود این مسأله، با مطرح شدن نام این غارتگران، آنها در پیشگاه مردم محکوم می‌شوند زیرا آنها هیچ‌گاه در دستگاه قضایی محکوم نمی‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: همین غارتگران که ملت را دور زدند، اکنون به دنبال لکه‌دار کردن دولت و فاسد نشان دادن آن هستند زیرا دولت در مقابل آنها جبهه می‌گیرد و آنها منافع سال‌های گذشته خود را در خطر می‌بینند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان