arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

لاریجانی: اوباما برای پرت کردن حواس ملت‌ها از وقایع فلسطین راه دیگری پیدا کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: آقای اوباما برای پرت کردن حواس ملت‌ها از وقایع فلسطین راه دیگری پیدا کند؛ شاید هالیوود در این زمینه کمک بیشتری به آمریکا کند تا فرستادن چند هواپیما برای بمباران اربیل.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق پیش از آغاز دستور جلسه مجلس با بیان این که سیاست‌های غرب و تندروها در کشورهای اسلامی جهان اسلام را به هرج و مرج کشیده‌اند گفت: متاسفانه در این میان آنچه بی‌ارزش شده است جان مسلمانان است.

لاریجانی ادامه داد: سیاست‌های آمریکا و عملکرد دروغ‌های جاهل که تیغ به اسلام می‌کشند دو لبه قیچی است که حیات سیاسی اسلام را پاره پاره می‌کند.

وی با وحشیانه توصیف کردن رفتار اسراییل با فلسطین گفت: موضع گیری آمریکا در میان تلخ‌ترین حوادث روزگار طنزترین است؛ در حالی که 40 ماه در سوریه شیعه و سنی و کرد و مسیحی تحت شرایط سخت قرار داشتند آمریکا مدام از تروریست‌ها حمایت کرد و نه آوارگی مسیحیان برایش مهم بود نه شقاوت تروریست‌ها عواطف آقای اوباما را خدشه دار می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود رئیس جمهور آمریکا را خطاب قرار داد و گفت: اگر طرفدار مسلمانان هستید چرا وقتی به مسلمان‌ها در سامرا و انبار حمله شد واکنش نشان ندادید؟ اگر حامی کرد‌ها هستید چرا آوارگی آنها بعد از اشغال موصل را تحمل کردید؟ اگر پشتیبان مسیحیان هستید چرا وقتی آن بلاها به سرشان می‌آمد هواپیمایی برای کمک نفرستادید؟

لاریجانی با اشاره به آنچه که ادعاهای حقوق بشری آمریکا خواند گفت: اگر شما مدعی حقوق بشر هستید چرا در مقابل 70 سال جور اسراییل سکوت کرده‌اید؟ چرا در مقابل کشتارهای مسلمانان سکوت کرده‌اید؟ چرا چند ماه چشم خود را به کشتار مردم عراق بسته و ساکت هستید؟ شما طرفدار شیعه و سنی و مسیحی و کرد و عرب نیستید. پرونده شما سیاه‌تر از اینهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات صدام در منطقه ادامه داد: چرا آمریکا وقتی صدام بمب‌های شیمیایی بر سر مردم حلبچه و سردشت می‌ریخت واکنشی نشان نداد. مگر آنها کرد و سنی و شیعه نبودند؟ چرا وقتی صدام در سال 69 شیعیان را کشتار کرد و گورهای دسته جمعی از زن و مرد و کودک درست کرد آمریکا نگاهی با رضایت به این وضعیت داشت و خود این دولت بعد از اشغال عراق جوانان شیعه و سنی را در زندانها تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها به زنجیر کشید؟

لاریجانی با اشاره به این که ایران همواره در تمام حوادث منطقه به کمک مظلومین شتافته است گفت: آمریکا می‌خواهد با اعزام چند هواپیما دست‌های خون‌آلود خود را بشوید اما این خوابی است که تعبیر نمی‌شود. عصر بیداری ملت‌ها اتفاق افتاده است. دولت و ملت ایران همواره در همه جا پشتیبان مظلومان بوده و در عراق هم حامی حقوق همه گروه‌هاست.

لاریجانی ادامه داد: روابط سیاسی ما با کردها و شیعه‌ها و سنی‌ها و ایزدی‌ها و سایر گروه‌ها در عراق اظهر من الشمس است. ایران تنها دولتی بود که از همان آغاز و در میان مخالفت‌های همه از ایجاد اقلیم کردستان حمایت کرد. ایران و مرجعیت دینی نجف بودند که از تدوین قانون اساسی عراق حمایت کردند و در حالی که آمریکا مخالف برگزاری انتخابات در عراق بود ایستادگی ما سیاست‌های آمریکا را با شکست روبرو کرد و باعث استقرار دموکراسی در عراق شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توصیه‌ی برادرانه‌ی ما حفظ وحدت و رعایت حقوق همه است، اما ایران همواره در مورد همسایگان خود سیاست عدم مداخله را پیگیری می‌کند، روابط ما صمیمانه و از سر صدق است و دیدگاهمان را در این باره با همسایگان خود در میان می‌گذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به اوباما گفت: آقای اوباما بهتر است برای پرت کردن حواس جامعه جهانی از موضوع فلسطین راه دیگری پیدا کند شاید، هالیوود در این زمینه بیشتر کمک کند تا اعزام چند هواپیما برای بمباران اربیل.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان