arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

چهار حمله هوایی جدید علیه مواضع داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جنگنده‌های آمریکایی در ادامه حملات به نیروهای داعش سابق چهار بار دیگر مواضع شبه‌نظامیان سنی تندرو در عراق را بمباران کردند.

ستاد فرماندهی ارتش آمریکا اعلام کرده جنگنده‌های این کشور به همراه هواپیماهای بدون سرنشین خودروهای مسلح داعش که به غیرنظامیان در حال حمله بودند را مورد هدف قرار داده‌اند.

هزاران نفر از ایزدیان عراق و مسیحیان این کشور پس از پیشروی نیروهای تندرو سنی به شهرهای اقلیت نشین شمال عراق، به کوهستان‌ها و مناطق بیرون شهر گریخته‌اند و نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند.

این سومین دور حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان دولت اسلامی در عراق است پس از آن که دو روز پیش باراک اوباما اعلام کرد مجوز این حملات را در صورت پیشروی شبه‌نظامیان به سوی اربیل و تهدید منافع آمریکا در این شهر صادر کرده است.

دور قبلی حملات آمریکا در حمایت از کردهای عراق بود که در مقابله با نیروهای داعش به عقب رانده شده بودند اما حملات جدید، آن طور که آمریکا می‌گوید در حمایت از اقلیت ایزدیان در حوالی شهر سنجار(شنگال) صورت گرفته است.

همزمان باراک اوباما روز شنبه (نهم اوت - ۱۸ مرداد) با رهبران آلمان و بریتانیا در مورد تحولات عراق تلفنی گفتگو کرد و در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی گفت او اجازه نخواهد داد خلافت اسلامی در عراق و سوریه تشکیل شود.

اوباما گفت آمریکا اجازه تشکیل خلافت اسلامی در منطقه را نمی‌دهد اما افزود این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که آمریکا شرکایی در منطقه پیدا کند که قادر به پر کردن خلاء به وجود آمده باشند.

رئیس جمهور آمریکا امروز در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که دولتش برای توقف پیشروی‌های شبه‌نظامیان داعش در عراق هم به دنبال حفظ منافع استراتژیک خود در منطقه است و هم تلاش می کند مانع از وقوع یک نسل‌کشی احتمالی در عراق شود.

از روز پنج شنبه گذشته آمریکا کمک‌رسانی هوایی به ساکنان مناطق کردنشین منطقه را هم شروع کرده است. ساکنان این مناطق که بیشتر از جامعه کردهای ایزدی هستند در پی حملات داعش از حدود یک هفته پیش از محل زندگی‌شان گریخته اند و در کوه‌ها و بیایان‌های شمال عراق آواره شده‌اند.

منبع: فرارو
نظرات بینندگان