arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

درخواست خالد مشعل از پادشاه عربستان برای نجات غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سفر اخیر خود به کویت، در پیامی به پادشاه عربستان از وی خواست تا از مردم فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی حمایت کند.

  به نقل از شبکه خبری المیادین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دیدار اخیر خود با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت پیامی را از طریق وی به ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان فرستاد و در آن از وی خواست تا از مردم فلسطین در برابر حملات نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه حمایت کند.

وی در این پیام پادشاه عربستان را شیخ مسلمان و عرب خوانده و ابراز امیدواری کرده است که عربستان برای نجات مردم فلسطین در غزه و مقابله با حملات رژیم صهیونیستی وارد عمل شود.

مشعل همچنین در این پیام آورده است که به درستی و حس ملی‌گرایی پادشاه عربستان اطمینان دارد و همچنین مطمئن است که فلسطینی‌ها نیز چنین عقیده‌ای دارند.

پس از اینکه پادشاه عربستان این پیام را دریافت کرد، بندر بن سلطان، مشاور ویژه وی با رهبران قطری تماس گرفت و از آن‌ها خواست تا اطلاعات خود در خصوص رخدادهای غزه را به ریاض اطلاع دهند و برای توقف خشونت‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مسئولان قطری نیز از بندر بن سلطان خواستند تا موعدی را برای دیدار تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با پادشاه عربستان مشخص کنند.

از سوی دیگر، ملک عبدالله بن عبدالعزیز از این درخواست استقبال کرد و مقدمات سفر امیر قطر به جده را فراهم آورد. دو طرف در این دیدار در خصوص اوضاع غزه و رخدادهای آن و تلاش‌های صورت گرفته برای توقف خشونت‌ها در این منطقه بحث و گفتگو کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
برچسب ها: جنبش ، حماس ، عرب ، ملی گرایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۰
همت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
1
0
هر تلاشي براي حمايت از مردم مظلوم غزه مورد تاييد است. عربستان، قطر، تركيه، ايران، مصر و ... بايد همه تلاش خود را براي توقف كشتار و جنايتهاي اسرائيل در غزه به كار بگيرند.
نظرات بینندگان