arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

بعد از هواپیما نوبت قطار شد/محور اهواز تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

دیروز بعدازظهر دو سانحه در خطوط ریلی کشور اتفاق افتاد. دو سانحه در راه آهن محور تهران - بندر امام خمینی(ره) که یکی قطار باری را زمین گیر کرد و دیگری ظاهرا با واژگونی واکن هایی از یک قطار مسافربری همراه بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شنیده های خبرنگار ما حاکی است قطارهایی که قبل از وقوع رویداد در مسیر در حال حرکت بودند، وقتی مسیر مسدود شد مجبور به توقف های ناخواسته شدند و گاه مسئولان قطار با در اختیار قرار دادن پتو، مسافران را راهی پارک کرده‌اند تا استراحت کنند!

به گزارش انتخاب روز یکشنبه در حالی که سقوط مرگبار هواپیمای تهران-طبس بسیاری از مردم را شوک زده کرده بود، ساعاتی نگذشته خبر رسید که خروج قطار تهران مشهد از ریل با واژگونی سه واگن آن همراه شده است؛ رویدادی که هرچند به خیر گذشت، اما به فاصله یک روز دو بار تکرار شد تا نگران کننده به نظر برسد.

دیروز بعدازظهر دو سانحه در خطوط ریلی کشور اتفاق افتاد. دو سانحه در راه آهن محور تهران - بندر امام خمینی(ره) که یکی قطار باری را زمین گیر کرد و دیگری ظاهرا با واژگونی واکن هایی از یک قطار مسافربری همراه بود.

سانحه اول مربوط به یک قطار مسافری اهواز - مشهد بود که در بلاک «ازنا» در محدوده استان لرستان از خط خارج شد. دلیل خارج شدن دیزل مسافری از خط -و بنا بر برخی گزارش ها، واژگونی یکی از واگن های قطار،- خرابی ریل و سوزن ایستگاه ازنا بوده و به دلیل جمع شدن ریل ایستگاه ازنا و خراب شدن سوزن، احتمالا تعویض خط تا امروز عصر به طول خواهد انجامید.
 
سانحه بعدی مربوط به یک قطار باری بود که به گزارش برنا، در بلاک تنگ ۵ تنگ ۷ در ناحیه زاگرس در داخل تونل دچار سانحه شد. در این رویداد نیز به دلیل خارج شدن قطار و واگن‌های حامل بار از ریل در محل تونل، حدود دویست متر از مسیر خراب شده که به گفته کارکنان راه آهن باعث مسدود شدن خط تا حداقل ۲۴ ساعت آینده خواهد شد.

گفتنی است واگن های این قطار باری پر از بار بوده و به احتمال زیاد تا پایان سه شنبه هم این محور باز نخواهد شد. این سانحه به سختی برطرف می‌شود و احتمالا تمام قطارهای مسافری در محور تهران اهواز و بالعکس به دلیل وجود تنها محور ریلی رابط، با تاخیر زیاد و یا لغو رو به رو می‌شوند.

گزارشی از تلفات جانی و خسارتهای مالی منتشر نشده، اما اخبار رسیده حکایت از آن دارد که انسداد مسیر به توقف قطارهایی منجر شده که در این مسیر حرکت می‌کردند و اکنون خبر می‌رسد که توقف طولانی مدت این قطارها هم سودی نداشته است.

بر اساس گزارش های واصله، این محور تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده و مسافرانی که در راه مانده بودند نیز از صبح امروز با استفاده از اتوبوس های مختلف به مقاصد خود منتقل شدند.

یکی از مسافرانی که شب گذشته را تا صبح در ایستگاه مومن آباد سپری کرده، در این باره می‌گوید: از صبح امروز با در نظر گرفتن اتوبوس های اسکانیا برای مسافرانی که مسیر طولانی تری در پیش داشتند و بهره بردن از اتوبوس های خط واحد برای مسیرهای نزدیک تر، انتقال مسافران انجام شد و آن گونه که گفته شد، حتی ممکن است بازگشایی مسیر در 24 ساعت آینده نیز ممکن نباشد.
نظرات بینندگان