arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

سیف: منابع ارزی کشور هیچگاه کاهش نمی یابد/بابک زنجانی هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کل بانک مرکزی بدهی شرکت های دولتی به نظام بانکی را 80 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم تقریبا برابر با رقم مطالبات غیرجاری است.


ولی الله سیف در حاشیه همایش بسته خروج از رکود تورمی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دستورالعمل های بانک مرکزی برای خروج بانک ها از بنگاهداری و واگذاری املاک و مستغلات، افزود: بانک ها می توانند از این طریق توان اعطای تسهیلات از سوی شبکه بانکی را افزایش و منابع مازاد را در خدمت تولید قرار دهند لذا امیدواریم بانک ها در فضای ایجاد شده نقش مثبت خود را به درستی ایفا کنند.

وی درباره بدهی دولت به بانک ها گفت: این مورد نیز در بسته خروج از رکود تورمی در نظر گرفته شده زیرا بانک در هر اقتصادی نقش جدی و اساسی دارد که آن حمایت از فعالیت های بخش خصوصی است.

وی با اشاره به برخی از توقعات از نظام بانکی گفت: این توقعات بخش عمده ای از توان نظام بانکی را به خود اختصاص داده بود و امیدواریم که نظام بانکی از این مشکلات رها شود و توان خود را در بخش تولید بکار گیرد.

وی تسهیلات تکلیفی، بدهی دولت به نظام بانکی و شرکت های دولتی به نظام بانکی را از جمله مواردی که به سرعت باید تعیین تکلیف شوند، عنوان کرد.

وی درباره ذخایر ارزی کشور در حساب های بانک مرکزی در خارج از کشور نیز گفت: بخشی از این منابع به دلیل شرایط تحریم قابل استفاده نیست اما به طور عام بانک مرکزی میزان ذخایر ارزی را اعلام نمی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گشایش های جدیدی برای نظام بانکی غیر از توافق ژنو انجام شده است، اظهار داشت: بانک مرکزی منتظر نتیجه تفاهمات ژنو است و تلاش می کند در ارتباط با کشورهای دوست و همکار راهکارهای مختلفی را بیابد تا بر آن اساس گشایش های جدیدی را برای رشد و تولید پیدا کند.

وی گفت: منابع ارزی کشور هیچگاه کاهش نمی یابد زیرا به مقداری که مصرف می شود، منابع جدید جایگزین می شود، ضمن آنکه بخشی از 4.2 میلیارد دلار توافق ژنو، برای ایجاد تعادل در بازار ارز و آرامش و ثبات آن در نظر گرفته شده است.

وی درباره بدهی بابک زنجانی و واریز آن نیز گفت: خبر جدیدی در این خصوص ندارم و بانک مرکزی عامل آن نیست.

وی گفت: بابک زنجانی هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: بانک ، ارز ، بدهی ، نظام بانکی
نظرات بینندگان