arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

شمخانی: ایران از اقدامات قانونی در مسیر انتخاب نخست وزیر جدیدعراق حمایت می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تاکید بر حمایت ایران از اقدامات قانونی در مسیر انتخاب نخست وزیر جدید این کشور گفت: رهبران سیاسی شاخص در عراق با سوابق طولانی مبارزه و جهاد سرمایه های ارزنده ای برای هدایت این کشور یکپارچه و متحد به سوی پیشرفت و سعادت هستند.


 «علی شمخانی» صبح چهارشنبه با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس، آخرین تحولات سیاسی، دفاعی و امنیتی در منطقه و حوزه بین الملل را با تمرکز بر بحران عراق تشریح کرد و به پرسش های آنان پاسخ گفت.

وی در پایان این جلسه دو ساعته با نمایندگان مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاران پارلمانی درباره نحوه معرفی نخست وزیر جدید این کشور اظهارداشت: تمکین مجموعه گروه های سیاسی به رعایت چارچوب های قانونی پیش بینی شده در قانون اساسی این کشور و گام برداشتن در مسیر وحدت و انسجام ملی تنها گزینه موجود در مسیر حفظ آرامش و استقرار ساز و کارهای سیاسی و اجرایی جدید براساس نتایج انتخابات است.

نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی، وجود اختلاف نظر و فراهم بودن زمینه های قانونی برای پیگیری آن را نماد بارز دموکراسی و پویایی فضای سیاسی کشور عراق دانست.

شمخانی افزود: برخی کشورها که پرونده سیاه مداخله و دشمنی آنان با مردم عراق از گذشته تاکنون مفتوح است با خبرسازی غیرواقعی از تحولات سیاسی عراق در تلاش هستند با ایجاد جنگ روانی، شرایط موجود را در مسیر ناامنی هایی که خود عامل وقوع آن در این کشور هستند مفهوم سازی کنند.

وی ضمن تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از اقدامات قانونی در مسیر انتخاب نخست وزیر جدید این کشور گفت: رهبران سیاسی شاخص در عراق با سوابق طولانی مبارزه و جهاد علیه رژیم صدام و گروه های تروریستی و همچنین تلاش صادقانه برای اعتلای این کشور، سرمایه های ارزنده ای برای هدایت این کشور یکپارچه و متحد به سوی پیشرفت و سعادت هستند و به طور قطع مجموعه گروه های سیاسی و مردم این کشور با وقوع کامل به این واقعیت همواره قدردانی و حامی آنها خواهند بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان