arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

نقض مجدد آتش‌بس 5 روزه در غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که تیم مذاکره‌کننده فلسطین و اسرائیل در قاهره با تمدید آتش‌بس برای پنج روز دیگر موافقت کردند، اخبار حاکی از آن است که جنگنده‌های اسرائیلی بمبارانی را بر فراز نوار غزه انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی النشره، خبرنگار این شبکه خبری اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی در پی تمدید آتش‌بس پنج روزه بمبارانی را بر فراز نوار غزه صورت دادند و چهار حمله را به مناطقی در شمال غزه داشتند.

یک مقام امنیتی در وزارت داخلی در غزه اعلام کرد که دو حمله زمین‌های کشاورزی در شرق منطقه زیتون واقع در جنوب شرق غزه و دو بمباران دیگر زمین‌های خالی در منطقه سودانیه واقع در شمال غرب غزه را هدف قرار داده بود.

این مقام امنیتی افزود: جنگنده‌های اسرائیلی همچنین زمین خالی در منطقه جحرالدیک در جنوب غزه و نیز منطقه جبل‌الریس در منطقه التفاح واقع در شمال شرق غزه و نیز حمله مشابه دیگری به زمین کشاورزی در شهرک بیت‌لاهیا صورت دادند.

شاهدان عینی از وقوع انفجارهای عظیم خبر دادند، در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که هیچ‌کس در این بمباران زخمی نشده است.

این در حالی است که گروه‌های فلسطینی و اسرائیل با تمدید آتش‌بس در غزه به مدت پنج روز موافقت کرده‌اند.

اعزام احمد، رییس تیم مذاکره‌کننده فلسطین اعلام کرد که براساس این توافق، آتش‌بس از نیمه‌های شب گذشته آغاز و تا عصر دوشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عدم حضور مداوم هیات اسرائیلی در قاهره مانع دستیابی به توافق نهایی شد اما در خصوص بسیاری از نکات مورد اختلاف و پیچیده توافق حاصل شد اما برخی مسائل مربوط به امنیت و لغو محاصره غزه همچنان بدون حل باقی مانده است.

وی از توافق در زمینه برگزاری اجلاس بین‌المللی اهداکنندگان در قاهره با هدف بازسازی نوار غزه خبر داد و گفت: این کنفرانس به جای نروژ در قاهره برگزار می‌شود.

این در حالی است که خبرنگار اسکانیوز اعلام کرد که ارتش اسرائیل نیروهای خود را در مناطق نزدیک به مرزهای نوار غزه مستقر کرده است.


منبع: ایسنا
برچسب ها: نقض ، آتش بس ، غزه ، حماس
نظرات بینندگان