arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۴۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

مشاور وزیر کشور: برای "حیای نگاه" دو جنس مخالف هیچ برنامه‌ای اجرا نشده/ نمی‌توان جامعه را در قرنطیه قرار داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور وزیر کشور در امور بانوان گفت: در کنار سیاست افزایش جمعیت باید بسته‌های حمایتی نیز ارائه شود تا آسیب‌ها را به حداقل برساند و در این بخش باید از موقعیت شغلی زنان بعد از مرخصی زایمان حمایت شود.

فهیمه فرهمندپور در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: برخی سیاست افزایش جمعیت را راهی برای خانه نشین کردند زنان عنوان می‌کنند که این سخن غیرکارشناسی است.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که افزایش موالید در یک بازه زمانی کوتاه مدت بخشی از وقت خانم‌ها را محدود می‌کند و دراین راستا این هزینه در مقایسه با خطری که جامعه را تهدید می‌کند بسیار ناچیز است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان اضافه کرد: راهکار دیگر برای اجرای سیاست افزایش جمعیت آن است که سن ازدواج در جامعه کاهش پیدا کند که این امر می‌تواند عمر فعال حضور زنان در تحصیل، شغل و فعالیت اجتماعی را افزایش دهد و آن بانوانی موفق‌ترند که در ابتدا فرزندان خود را پرورش داده و سپس وارد فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند.

وی ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب موضوع بسیار مهمی است که درایران به دلیل مشکلات اجتماعی از حساسیت بالایی برخوردار است.

فرهمندپور توضیح داد: در زمینه عفاف و حجاب باید برنامه ریزی‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت صورت گیرد که اگر برنامه ریزی بلند مدت در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی انجام می‌شد الان نتایج مطلوبی را برای جامعه دربرداشت ولی مسئولان همیشه به برنامه کوتاه مدت و مقطعی بسنده کردند.

وی توضیح داد: موضوع عفاف و حجاب برای زنان و مردان مطرح است ولی درعمل طرح‌های این بخش را فقط برای خانم‌ها اجرایی می‌کنند و در حوزه عملکرد عفاف و حجاب برای مردان تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان تاکید کرد: برای حیای نگاه، برخورد و رفتار شایسته بین دو جنس مخالف هیچ برنامه‌ای اجرا نشده است و مردان نیز باید آموزش ببینند که چگونه با خانم‌ها برخورد داشته باشند.

وی یادآور شد: امروزه بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را رها کرده و تصور می‌کنند که دولت، مدرسه و صداوسیما باید آن‌ها را تربیت کند و این درحالی است که در جامعه‌ پیش از انقلاب خانواده‌ها از فرزندان خود مراقبت و آنان را تربیت کردند که نتیجه آن تربیت، نسل انقلاب و جنگ بود.

فرهمندپور خاطرنشان کرد: مسئولین باید از افراط و تفریط دوری کنند چراکه در برهه‌ای از زمان بحث امنیت فرهنگی و گاهی انتخاب آزادی را مطرح کردن که در آن شرایط مسمومی واژه‌ای را به نام آزادی انتخاب برای جامعه توجیه کردند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان جامعه را در قرنطیه قرار داد، تصریح کرد: باید فرزندان را از طریق خانوده‌ها واکسینه کرد و نباید اجازه داد مسمومیت برنامه ریزی شده در جامعه اتفاق افتد و پس از آن قرنطیه رفتاری را اعمال کرد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان تشریح کرد: افزایش مخاطبین شبکه‌های ماهواره‌ای قبح زدایی از رفتار غیراخلاقی در بین نامحرم و خانواده را در پی دارد که این یک تهدید جدی برای جامعه محسوب می‌شود.

وی هشدار داد: در حال حاضر ماهواره شیوه سبک زندگی غیراسلامی را ترویج می‌دهد و بر روی تربیت فرزندان تاثیر گذاشته و اقبال خانواده‌ها نسبت به ازدواج و فرزندآوری را نیز کاهش داده است.

فرهمندپور اضافه کرد: در دوره‌ای کاهش میزان ازدواج ناشی از مشکلات اقتصادی بود ولی در حال حاضر میزان ازدواج به دلیل مشکلات فرهنگی ناشی از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: سبک زندگی گزینش‌های فرد از گزینه‌های پیش رو است و اگر این گزینه‌ها بر اساس ملاک دینی باشد سبک زندگی اسلامی است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان اضافه کرد: در جامعه برخی از تبلیغات زنان را به سوی مصرف گرایی سوق می‌دهد که این رفتار با سبک زندگی اسلامی منافات دارد.

وی تصریح کرد: در ترویج سبک زندگی اسلامی بسیار شعار داده شده است که گام مهمی برای ایجاد حساسیت اجتماعی بوده ولی در بازشناسی و مقابله با شیوع مصادیق غیراسلامی موثر عمل نکردیم.

فرهمندپور خاطرنشان کرد: وزیر کشور اعلام کردند که از طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پوشاک اسلامی حمایت خواهند کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
9
یک سوال ، کسانی که غیرت دینی دارید و میایید طرح تفکیک جنسیتی راه میاندازید ، چرا غیرت دینتان به بانک های عزیزتون نمیگه که پولی رو که به عنوان دیرکرد میگیرید حرام اندر حرام است ( که تمام مراجع تقلید آن را حرام میدانند ) چیه جایی که جیبتان را از پول خالی کنه غیرت دینی تشریف نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
9
2
فعلا که میبینید خانمها سر راه آقایان قرار میگیرند.
کافی است عصر یکی از همین روزها سری به خیابانهای بالای شهر بزنید!
دوم اینکه خانمهایی که همانند آقایان حقوق میگیرند و برای هر مریضی مختصری مرخصی استعلاجی و ... کمبود کارشان را چه کسانی بی مزد و منت و مواجب انجام میدهند؟
چرا به ادارات سری نمیزنید و جیای این مطلب شوید.
این یک نوع حرامخواری است که کسی دیگر کار کند و دیگری حقوقش را دریافت دارد.
چرا چشمتان را بر ولقعیات بسته اید.
خانمی که کار و اتومبیل و خانه و ... دارد چه احتیاجی به آقابالا سر دارد که شوهر کرده و خانواده تشکیل دهد و به قول شما جمعیت را زیاد کند.
بلای کاهش جمعیت از زمانی دامن جامعه را گرفته که برای هر کاری حتی امور مردانه زنان را بکار میگیرند. این سیاست احمقانه دولتها سبب این شده.
نظرات بینندگان