arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

موافقت برای ایجاد مجموعه بزرگ اکوتوریستی در آستارا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از ایجاد مجموعه بزرگ اکوتوریستی در شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد.

پروین فرشچی در جریان سفر یک روزه خود به بندر مرزی آستارا به مناسبت 21 مرداد (روز دریای خزر) و حضور در آیین کلنگ زنی نخستین آزمایشگاه ساحلی کشور در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در صورتی که مطالعات تفصیلی این طرح کامل شده باشد، سازمان محیط زیست برای اجرای آن کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر طرح مورد نظر ناقص و نیاز به مطالعه بیشتری داشته باشد، برای تکمیل شدن و سپس اجرای آن حمایتهای لازم صورت می پذیرد.

فرشچی در بخش دیگر سخنان خود به احداث نخستین آزمایشگاه ساحلی کشور در آستارا اشاره کرد و ادامه داد: بررسی آلودگی بزرگترین دریاچه جهان (خزر) در دو سطح ملی و منطقه‌ای از مهمترین اهداف ایجاد این مرکز است.

وی اضافه کرد: در این مرکز علمی پایش، شناخت و ریشه یابی علتها به تفکیک، تشخیص منشأ آلودگی‌ها و ارزیابی میزان آلودگی با استقرار و نمونه برداری کارشناسان سازمان صورت می‌پذیرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان از اقدامات ملی صورت پذیرفته برای حفظ و نگهداری دریای خزر سخن گفت و تصریح کرد: در بحث کنترل و مدیریت، کارهای خوب و تأثیر گذاری انجام شده است و در بحث منطقه‌ای با ایجاد دبیرخانه کنوانسیون تهران از ژانویه 2015 در کشور جمهوری آذربایجان، شاهد همکاری بیش از پیش پنج کشور حاشیه این دریا خواهیم بود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و هیأت همراه در این سفر از پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا و تالاب آق بازدید کردند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: محیط زیست ، مرز ، روزه ، خزر
نظرات بینندگان