arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

توئیتر نخست‌وزیر روسیه، هک و استعفای او اعلام شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«من استعفا داده‌ام. من از اقدامات و اعمال دولت به شدت شرم‌زده هستم و امیدوارم بخشیده شوم»؛ این‌ها جملاتی است که امروز در حساب کاربری «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه منتشر شد‌؛ حساب کاربری رسمی وی که از سوی توئیتر تأیبد یا Verify شده است و بیش از دو و نیم میلیون دنبال‌کننده دارد.

 اما آن گونه که گفته شده، این جملات را خود مدودف در توئیترش منتشر نکرده است. گفته میشود که امروز صبح خیلی زود یک هکر کنترل حساب کاربری وی را در توییتر در دست گرفته و توییت فوق را در آن منتشر کرده است:


این توئیت همراه شد با یک توئیت ۱۴۰ کاراکتری دیگر که در آن انتقاد شدیدی از دولت روسیه شده بود. همچنین تعدادی Retweet از حساب کاربری یکی از مشهور‌ترین نویسندگان و روزنامه‌نگاران ضد پوتین با نام «ناوالنی» - @Navalny.



یکی از توئیت‌های حساب مدودف اشاره کرده بود، از خواندن توئیت‌های ناوالنی لذت می‌برم. این در حالی است که «الکس ناوالنی» حقوقدان دانش آموخته در دانشگاه «ییل» از سوی نشریه وال استریت ژورنال به نام «مردی که پوتین از او بیش از همه می‌ترسد» لقب گرفته است.

چهل دقیقه پس از اینکه نخستین توئیت ‌روی حساب کاربری مدودف منتشر شد، همه آن‌ها پاک شدند و هنوز مشخص نشده ‌چه کسی پشت این هک و توئیت‌های بعدی آن بوده است؛ البته هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این هک را بر عهده نگرفته ‌و اعلام هک شدن حساب کاربری مدودف تنها بنا بر حدس است.

حساب کاربری دیمیتری مدودف - @MedvedevRussia – طی بازدید تاریخی وی از مقر و ساختمان اصلی توئیتر در «سیلیکون والی» در ۲۰۱۱ ایجاد شده ‌و هیچ شکی در این نیست که این حساب متعلق به شخص نخست وزیر روسیه است؛ اما در حالی که هیچ کس رسما اعلام نکرده ‌این حساب هک شده، جملات منتشر‌ه ‌روی حساب کاربری نخست وزیر روسیه به قدری تند و شدید است که ‌کسی باور نمی‌کند ‌شخص مدودف خود آن‌ها را منتشر کرده باشد!


«راشا تودی» اعلام کرده، ‌این حساب هک شده، ولی حساب کاربری انگلیسی زبان مدودف ‌‌هک نشده و کسی به آن راه نیافته ‌است. یکی از این جملاتی که به نظر غیر ممکن است از زبان شخصی مانند مدودف بیرون آید، بر این مضمون بوده است: خیلی وقت بود که می‌خواستم بگویم: واوا! –Vova نام مستعار ولادیمیر پوتین در روسیه است – تو اشتباه می‌کنی. شهروندان روسیه نباید به دلیل ناتوانی و مشکل رهبران برای درک و اقدام بر اساس عقل سلیم، رنج و عذاب بکشند.

منبع: تابناک
نظرات بینندگان