arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
عضو بنیاد باران:

رئیس جمهور از سوی رانت خواران 8 سال گذشته تحت فشار است /حکومت باید به کمک دولت بیاید و بااین فشارها مقابله کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو بنیاد باران گفت: رئیس جمهور به کسانی انتقاد وارد کرد که از رهبری پیشی گرفته‌اند و نسبت به مذاکرات هسته‌ای احساس ترس و لرز می‌کنند.

عبدالله ناصری در گفت و گو خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با اشاره به انتقاداتی که به نحوه بیان رئیس جمهور در سخنان اخیرش وارد شده است، اظهار کرد: رئیس جمهور کسانی را بزدل سیاسی معرفی کرد که از رهبری پیشی گرفته‌اند و با وجود این که مذاکرات زیر نظر مقام معظم رهبری در حال جریان است ، در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند.

وی افزود: مخاطبین رئیس جمهور همچنین کسانی هستند که نگران افشا شدن بخشی از رانت‌خواری‌های خود در 8 سال گذشته هستند، پس آنها همه در برابر سیاست‌های دولت به ویژه سیاست خارجی دولت مقاومت می‌کنند. این عده در نظام رانتی دولت قبل امتیازات ویژه‌ای را به دست آورده بودند و اکنون نگران افشا شدن رانت‌های خود هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درادامه با بیان این‌که ادبیات رئیس جمهور خوب نبود، افزود: صحبت‌های رئیس جمهور این پیام را داشت که وی تحت فشار است، زیرا منطقا رئیس جمهور شخصیتی نیست که این گونه صحبت کند. باید به این نکته توجه کرد که حکومت باید به کمک دولت بیاید و بااین فشارها مقابله کند.

این عضو بنیاد باران با توصیه به رئیس جمهور مبنی بر تحمل بیشتر در مقابل مخالفان، گفت:‌در 8 سال دولت اصلاحات فشارهای بیشتری بر محمد خاتمی وارد بود ،ولی وی هیچ گاه با این ادبیات صحبت نکرد.

ناصری همچنین بااشاره به نقش حامیان دولت در کم کردن فشارها بر رئیس جمهور تصریح کرد: حامیان دولت باید بخشی از جور دولت را بکشند و به دولت کمک کنند وبا محوریت اخلاق و انصاف به مردم بگویند در 8 سال گذشته چه بر سر کشور رفته و شرایط فعلی کشور را بازگو کنند.

وی در پایان افزود: البته این وظایف به عهده مدیران ارشد دولت نیز است که آنها در این زمینه دچار انفعال هستند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: رانت ، بنیاد ، حامیان ، اصلاحات
نظرات بینندگان