arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

تجمع‌خانواده‌های شین‌آبادی مقابل ریاست‌جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از گذشت نزدیک به دو سال از حادثه دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد اما هنوز مشکلات آنها مرتقع نشده و برای احقاق حقوق خود در مقابل ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند.

15 آذر 1391 بود که کلاس درس دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد و از 37 دانش‌آموز داخل کلاس، 29 نفر دچار سوختگی شدند.

روند درمان و پرداخت دیه این دانش‌آموزان توسط دولت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شد.

اما با گذشت حدود 18 ماه و نزدیک به 2 سال از گذشت این حادثه دلخراش اما هنوز مشکلات این دسته از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها همچنان ادامه دارد و متولی پاسخگویی به مشکلات آنها مشخص نیست.

هم‌اکنون خانواده و دانش‌آموزان آسیب دیده در جریان آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد مقابل ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان هستند.

راک، پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده در مدرسه شین‌آباد به خبرنگار فارس گفت: هیچ جوابی از مستمری، دیه و بیکاری فرزندانمان نمی‌دهند و می‌خواهند نصف دیه را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه هنوز کسی سراغی از حال و اوضاع ما نگرفته است، خاطرنشان کرد: تمام خانواده دانش‌آموزانی که در مدرسه شین‌آباد حادثه دیده‌اند جلوی ریاست جمهوری تجمع کرده‌ایم.

راک، با بیان اینکه بیمه ایران می‌خواهد نصف دیه فرزندم را پرداخت کند، تصریح کرد: دیه فرزندم 455 میلیون تومان است که بیمه ایران می‌خواهد نصف آن یعنی 165 میلیون تومان را پرداخت کند.

وی گفت: ما این موضوع را قبول نداریم؛ ضمن اینکه بیمه ایران می‌خواهد از ما تعهد محضری بگیرد تا شکایتی نکنیم که ما این موضوعات را قبول نداریم.

وی گفت: در تهران و در آذربایجان غربی نتیجه نگرفتیم و از طرفی هم آموزش و پرورش فقط قول می‌دهد.

به گزارش فارس، خانواده و خود دانش‌آموزان حادثه دیده دچار مشکلات روحی و روانی و همچنین اقتصادی فراوانی شده‌اند و اکنون نیازمند حمایت هستند که متأسفانه در پرداخت دیه این دانش‌آموزان هم مشکلاتی وجود دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: شین آبادی ، دلخراش ، دیه ، تعهد
نظرات بینندگان