arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

غرویان: کناره‌گیری ناطق نوری از سیاست در حد حرف است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن غرویان در خصوص گمانه های مطرح شده پیرامون لیدر جریان اصولگرا در انتخابات مجلس دهم و تلاش راست گرایان برای جذب ناطق نوری به سمت خود، گفت: در حال حاضر نظر ما به آقای ناطق نوری است، معتقد هستم اگر آقای ناطق نوری در صحنه باشند طیف وسیعی از اعتدال گرایان اصولگرا به سمت ایشان جذب خواهند شد.

وی با تاکید بر این موضوع که کناره گیری ناطق نوری از سیاست، فقط در حد حرف است، اضافه کرد: این‌ مباحث تا الان در حد صحبت بوده است و تا انتخابات مجلس ممکن است در نظر ایشان تغییری صورت گیرد. شخصیت ایشان شخصیت قابل قبولی برای اصولگرایان است و احتمال قوی اجماع حول آقای ناطق صورت می‌گیرد.

غرویان تصریح کرد: اگر آقای ناطق نوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نکردند، سعی‌مان بر این خواهد بود که چهره‌های معتدلی که با دولت همراهی می‌کنند، بتوانند محوریت جریان اصولگرایی را بر عهده بگیرند.

این مدرس فلسفه اسلامی، احتمال سرلیستی برخی چهره های اصولگرا چون باهنر و لاریجانی را رد نکرد و گفت: این افراد چهره‌های مناسب و معتدل اصولگرایی هستند، اما اگر یک شخصیت روحانی مسئولیت را برعهده بگیرد، محوریت و استقبال بیشتری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آیت الله مصباح یزدی می‌تواند در میان اصولگرایان وحدت ایجاد کند یا نه؟ گفت: بهرحال بخشی از اصولگرایان به آیت الله مصباح و محوریت قرار گرفتن ایشان تمایل دارند.

محسن غرویان هدف سیدرضا تقوی از دعوت حسن روحانی به جلسات جامعه روحانیت مبارز و درخواست از مصباح یزدی که منتقد دولت است، برای سخنرانی در همایش وحدت اصولگرایان را حفظ تعادل دانست و تصریح کرد: این درخواست‌ها از یک جهت ‌می‍تواند خوب باشد، چرا که وقتی آیت الله مصباح سخنرانی کنند در همان جلسه احتمالا کسانی که نقدی بر سخنان ایشان دارند اظهاراتشان را مطرح خواهند کرد و نوعی تضارب آرا و تعادل در دیدگاه ها صورت می گیرد. 

این مدرس حوزه علمیه گفت: در آینده باید وزن کشی‌ها صورت گیرد تا ببینیم وحدت اصولگرایان حول و محور چه کسی چرخ می‌زند ، البته فکر می‎کنم که اعتدال‌گرایان شانس موفقیت بیشتری خواهند داشت.

منبع: نامه نیوز
نظرات بینندگان