arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۸۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

استیضاح کنندگان فرجی دانا کیستند، چه سوابقی دارند و حرفشان چیست؟

پس از انتشار اسامی استیضاح کننده ها، نام سه نماینده که گفته می شد بیشترین تاثیر را در استیضاح وزیر علوم دارند،‌ وجود نداشت؛ محمدمهدی زاهدی، وزیر اسبق علوم و رییس فعلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مهدی کوچک زاده و مهرداد بذرباش.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 استیضاح وزیر علوم  که از مدتها پیش مطرح بود سرانجام اعلام وصول شد. نماینده های استیضاح کننده انتصابات سیاسی فرجی دانا در دانشگاه ها و وزارت علوم، ماجرای بورسیه ها و افت رشد علمی را عمده ترین دلایل این استیضاح عنوان کرده اند.

به گزارش انتخاب استیضاح کننده ها پیش از این یک ماه فرصت به رضا فرجی‌دانا دادند تا اصلاحات مدنظر آنها را انجام دهد. اما اکنون می گویند که در یک فرصت یک ماهه وزیر اقدامی در بهبود آن انجام نداد.

پس از انتشار اسامی استیضاح کننده ها، نام سه نماینده که گفته می شد بیشترین تاثیر را در استیضاح وزیر علوم دارند،‌ وجود نداشت؛ محمدمهدی زاهدی، وزیر اسبق علوم و رییس فعلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مهدی کوچک زاده و مهرداد بذرباش.

اما در جدول زیر اسامی نمایندگان استیضاح کننده و اظهارنظر آنها در این مورد آورده شده است:

ردیف نام نام کمیسیون تحصیلات و سوابق
اظهار نظر در مورد وزیر علوم
۱ سید محمود نبویان، نماینده تهران، شمیرانات و ری عضو کمیسیون آموزش
دکترای فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی - عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و قائم مقام پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام با توجه به انتصاب‌های اخیر وزیر علوم، مجلس با وی برخورد خواهد کرد. فرجی‌دانا در مجلس به ما قول داده بود فضای دانشگاه‌ها را آرام نگه دارد، ما امروز برای اینکه اصلاح‌طلبان به این وزارت آمده‌اند ناراحت نیستیم و معتقدیم همیشه نباید کشور در دست یک جناح باشد.امروز باید این رشد شتابان علمی دانشگاه حفظ شود زیرا ما باید تا سال 2018 مقام چهارم علمی جهان را کسب کنیم و این موضوع فقط در سایه آرامش دانشگاه‌ها رخ می دهد. اگر دانشجو و استاد در دانشگاه‌ها به فکر مسائل سیاسی باشند، نخواهند توانست به فکر مسائل علمی و تحقیقی خود باشند که در این صورت کشور رشد نخواهد کرد پس بحث و ایراد ما سیاسی و جناحی نیست.
۲
زهره طبیب‌زاده نوری نماینده تهران، شمیرانات و ری
عضو کمیسیون آموزش
دکترای دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی استاد دانشگاه، مشاوراحمدی نژاد ر امور بانوان دولت نهم
در شرایط هجمه و تحریم‌های سنگین و ناجوانمردانه غرب علیه کشورمان، وزیر علوم با عنوان سکاندار کشتی علم و فناوری کشور باید برنامه خود را برای تقویت ساخت درونی قدرت به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری به طور مشخص بیان کند. به جرأت می‌توان ادعا کرد که به این نیاز پرداخته نشده است. در برنامه فرجی دانا حتی گاهی به صورت متناقض شعار داده شده که مثلا از طرفی به لزوم پاسخگو کردن دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی تاکید کرده و از طرف دیگر به افزایش بدون حد و مرز استقلال و اختیار دانشگاه‌ها پرداخته‌اید. خواهشمندم آقای دکتر رابطه فکری خود را با مقوله‌های دانشگاه تک‌جنسیتی، تفکیک جنسیتی کلاس‌ها در حد مقدورات، اجرای اردوهای مختلط مرسوم در دوران اصلاحات، برخورد با دانشجویان و اساتید ستاره‌دار بیان کند. در جریان انتخابات اخیر بار‌ها در مورد دانشجویان ستاره‌دار صحبت شد که صرفاً کارکرد انتخاباتی داشت. آقای دکتر، اگر منظور فرجی دانا از استاد و دانشجوی ستاره‌دار افرادی هستند که سردمدار برپایی تحصن‌های دانشجویی در سال ۸۸ و کوی دانشگاه سال ۷۶ هستند که مبادرت به حرمت‌شکنی و شعارهای ضدانقلاب کرده‌اند، بفرمایید تا مجلس در این مقوله مواضع صریح او را بداند ولی اگر افرادی به ناحق ستاره‌دار شده‌اند به نظر بنده باید مسئولان تضییع کننده حقوق این دانشجویان و اساتید محاکمه شوند.
۳ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مشهد عضو کمیسیون اجتماعی
دکترای پزشکی متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سرو گردن - پزشک عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و عضو کمیسیون تلفیق، ادوار هشتم، سابقه عضویت در کمیسیون بهداشت با توجه وقت یک ماهه که وزیر علوم هیچ اقدامی انجام نداد و ناتوانی وزیر نسبت به اقناع وکلای ملت، بعید است که مجلس در مورد آقای فرجی دانا تغییر نظر دهد.
۴ سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان
عضو کمیسیون اقتصادی
زاده ۵ شهریور ۱۳۴۲ نمایندهٔ فلاورجان در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، عضو سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دارای تحصیلات حوزوی و کارشناسی الهیات دغدغه مهم استیضاح کنندگان درباره بازگشت دانشجویان ستاره دار به دانشگاهها و حضور مرتبطین با فتنه 88 در پستهای کلیدی وزارت علوم است.افرادی هستند که در فتنه حضور فعال داشتند و دستگیر هم شدند اما هم اکنون در پستهای کلیدی وزارت علوم در حال فعالیت هستند که از وزیر علوم خواسته ایم این افراد برکنار شوند.
۵ محمد سلیمانی، نماینده تهران، شمیرانات و ری
عضو کمیسیون صنایع
زادهٔ ۱۳۳۳ در خشت از توابع شهرستان کازرون واقع در استان فارس، نماینده تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کابینهٔ اول محمود احمدی‌نژاد به مدت ۴ سال امروز وزارت علوم و دانشگاه‌ها گرفتار مصیبت سیاست‌زدگی و سطحی کاری شده‌اند و دست‌های مشکوکی در تلاش برای کند کردن حرکت شتابان پیشرفت علمی هستند؛ ضرورت دارد اقدامات لازم جهت جلوگیری از خدشه وارد کردن بر حیثیت، ارکان و شأن دانشگاه توسط کمیته‌های مجعول و گروه‌های فشار و پیشگیری از فعالیت آشوب‌طلبان به عمل آید و دست این کمیته‌ها و افراد باسابقه آشوبگری و آشوب‌طلبی، از ساحت مقدس دانشگاه کوتاه شود.
۶ عبدالله سامری، نماینده خرمشهر
عضو کمیسیون کشاورزی
لیسانس علوم اجتماعی پیام نور آبادان بسیجی ویژه و کارمند وزارت اطلاعات و مسئول حراست شهرداری مینوشهر
تا کنون اقدام مناسبی انجام نداده و فضای دانشگاهها را ملتهب کرده است بهتر است در شورع سال تحصیلی جدید یک مدیریت جدید در دانشگاهها وجود داشته باشد.
۷
محمدرضا آشتیانی عراقی، نماینده قم
عضو کمیسیون فرهنگی

حوزوی اجتهاد- دیپلم - سازمان تبلیغات اسلامی استان قم دانشگاه پیام نور استان قم معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادوار هفتم و هشتم، عضویت در کمیسیون فرهنگی 

الان دانشگاهها شرایط مناسبی ندارند و دانشجویان دچاار یک التهاب هستند.
۸ حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان
دکتری فلوشیپ و تیره و رتین (فوق تخصص زجاجیه و شکبیه) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - رئیس بیمارستان امام خمینی، رئیس شبکه بهداری و بهزیستی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و رئیس قطب علمی چشم پزشکی کشور، ادوار هفتم و هشتم، سابقه عضویت در کمیسیون بهداشت با وجودیکه یک سال از زمان برنامه های آقای فرجی دانا می گذرد اما هنوز هیچ کدام آنها عملی نشده و تنها به برنامه های سیاسی پرداخته است.باید شرایط علمی کشور پربارتر شود.
۹ سلیمان عباسی، نماینده گنبد کاووس عضو کمیسیون بهداشت
دکترای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه رئیس بیمارستان سوانح سوختگی استان گلستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان رامیان و مدیر کل انتقال خون کشور وزیر علوم در اقدامتی که کرد بیشتر نگاه سیاسی داشت و در یک ماه فرصتی هم که داشت عملکرد خود را اصلاح نکرد.
۱۰ احمد سالک، نماینده اصفهان عضو کمیسیون فرهنگی
خارج فقه و اصول از قم فرمانده بسیج، معاون وزیر وزارت امور خارجه و نماینده مجلس، ادوار اول-سوم و چهارم ایشان با رسانه سازی برخی مطالب نتوانستند گفته های خود را اثبات کنند و تنها شرایط را سیاسی کردند.
۱۱ علی‌اکبر ناصری، نماینده بابل عضو کمیسیون صنایع
سطح چهار فیضیه قم مدرس حوزه و دانشگاه امام جمعه و سفیر ایران در واتیکان،‌ ادوار هفتم،
از ابتدا ما با انتحاب ایشان مشکل داشتیم اما برنامه هایی که ارائه کردند خوب بودو  برای همین رای دادیم اما ایشان الان به برنامه های خود عمل نمی کند.
۱۲ عطاءالله سلطانی صبور، نماینده رزن عضو کمیسیون آموزش
فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد - دبیر آموزش و پرورش، از موسسین دانشگاه پیام نور، مدرس دانشگاه دولتی بوعلی و دانشگاه آزاد اسلامی رزن سوال من از وزیر در مورد عزل و نصب‌های عجیب وی بوده است و بارها به او اخطار داده‌ایم که به این رفتارها پایان دهد.
۱۳ اسماعیل کوثری، نماینده تهران، ری و شمیرانات
عضو کمیسیون امینت ملی
فوق لیسانس مدیریت امور دفاعی دانشگاه امام حسین  - فرمانده سپاه پاسداران، معاونت امنیت ستاد کل نیروی مسلح و نماینده مجلس، ادوار هشتم وزیر علوم از ابتدا سیاسی عمل کرد و با آوردن دانشجویان ستاره دار و اساتید بازنشسته دانشگاهها را ملتهب کرد.
۱۴ حسین آذین، نماینده رفسنجان
دبیر اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دکترای پزشکی  - معاون درمان دانشگاه رفسنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رئیس بیمارستان ایرانی دبی من در مورد نحوه انتخاب روسای دانشگاهها از ایشان سوال کردم و قانع نشدم در این یک ماه هم نتوانست کار مثبتی انجام دهد.
۱۵ سید مرتضی حسینی، نماینده قزوین
عضو کمیسیون فرهنگی
حوزوی سطح سه فیضیه قم - نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه کرج، بسیج وزارتخانه‌ها، سپاه کرج و سپاه قزوین اقدامات فرجی دانا باعث کشاندن اختلافات به خیابان ها می شود و با توجه به این موضوع طرح استیضاح وزیر علوم تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.
۱۶ علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات 
حوزوی خارج فقه و اصول قم و دکترای فقه و مبانی حقوق دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات -  امام جمعه موقت، مدیر مدرسه علمیه، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان محلات و هیات علمی واحد محلات - 
فرجی‌دانا باید درباره انتصابات اخیرش در وزارت علوم به مجلس توضیح دهد.
۱۷ فاطمه آلیا، نماینده تهران، ری و شمیرانات
عضو کمیسیون امنیت

فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه آزاد - سرپرست، دبیر و مدیر دبستان، پژوهشگر، مدرس مراکز تربیت معلم و نماینده مجلس ادوار هفتم و هشتم

محمود احمدی
نژاد کرسی وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم را به وی پیشنهاد کرد اما آلیا این پیشنهاد را رد کردد.

انتصاب جعفر میلی منفرد بعنوان معاون آموزشی، انتصاب جعفر توفیقی بعنوان مشاور وزیر و انتصاب سعید سمنانیان بعنوان رئیس مرکز هیئت‌امنای وزارت علوم باعث نگرانی نمایندگان مجلس شده است.البته استیضاح آخرین راهکار مجلس برای حل مشکل است اما به نظر می رسد که نمایندگان راهکارهای دیگر را استفاده کرده و به نتیجه نرسید‌ه‌اند.
۱۸ موسی غضنفرآبادی، نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر عضو کمیسیون قضایی
فوق لیسانس حقوق خصوصی دانشگاه‌ آزاد خوارسگان - قاضی. ادوار هفتم و هشتم، سابقه عضویت در کمیسیون قضایی
متاسفانه وزیر علوم بارها به مجلس آمد اما نتوانست نمایندگان را راضی کند.نمایندگان هم از اخرین راهکار که استیضاح است استفاده کردند.
۱۹ مفید کیایی نژاد، نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان عضو کمیسیون فرهنگی
خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و فوق لیسانس - مسئول کمیته انقلاب اسلامی طالقان مسئول گزینش صدا و سیما مسئول نهاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب معاونت سیاسی و معاونت ارزیابی مکتبی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ادوار سوم و چهارم
عملکرد وزیر علوم در سطح دانشگاهیان و اساتید دانشگاه نیست.
۲۰ عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده اصفهان
عضو کمیسیون آموزش
دکترای روابط بین الملل دانشگاه آزاد- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهر‌رضا اگر ایشان به قول‌هایش عمل می‌کرد هیچ گاه استیضاح صورت نمی‌گرفت.در جلسه‌ای که با حضور برخی چهره‌های شناخته شده مجلس برگزار شد و پادرمیانی‌هایی که صورت گرفت و فرصت یک ماهه به وزیر علوم دادیم تا عملکرد خود را اصلاح کنند، تا ما نیز از نظر وجدانی بتوانیم بر اعتماد خود باقی بمانیم اما اگر یک طرف به شرایط عمل نکند طرف دیگر مجبور است از خروج قطار علمی کشور از ریل جلوگیری کند.
۲۱ محمدجواد نظری‌مهر، نماینده کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان
دبیر اول کمیسیون بهداشت
دکترای دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی - ریاست بیمارستان‌های شهدا، بندرگز و بیمارستان امیرالمؤمنین کردکوی، پزشک معتمد دانشگاه علوم پزشکی مازندران، وابسته کار در کشور بحرین، نماینده دوره هشتم، عضو کمیسیون بهداشت و درمان، عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، ادوار هشتم، کمیسیون بهداشت انتصابات ایشان کاملا سیاسی بود و در این زمینه باید پاسخ دهد.
۲۲ محمدرضا امیری، نماینده کهنوج، منوجان و رودبار عضو کمیسوین کشاورزی
حوزوی  - امام جمعه و مدرس حوزه و دانشگاه، ادوار هشتم، عضویت در کمیسیون فرهنگی 
نمایندگان به وزیر علوم یک ماه فرصت دادند اما ایشان نتوانست نظر انها را جلب کند و الان باید پاسخگو باشد.
۲۳ سید علی‌محمد بزرگواری، نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام
دبیر اول کمیسیون کشاورزی
سطح سه حوزه علمیه قم-  مسئول سازمان تبلیغات مسئول شورای هماهنگی و دانشگاه آزاد، ادوار هشتم، عضویت در کمیسیون کشاورزی سیاسی کاری در وزارت علوم بیداد می کند و این مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.
۲۴ محمدحسن آصفری، نماینده اراک، کمیجان و خنداق عضو کمیسیون امنیت
فوق لیسانس-  فرماندار سابق اراک به نرمن آقای فرجی دانا سیاسی ترین وزیر دولت یازدهم هستند.
۲۵ کمال علیپو، نماینده قائم شهر، سوادکوه و جویبار عضو کمیسیون عمران
مهندسی عمران دانشگاه آزاد - شهرداری تهران نمایندگان استیضاح‌کننده مهلت کوتاهی برای انتقاداتی که از وزیر علوم داشتند، دادند و در طی این مدت اقدام خاصی از جانب وزیر برای رفع مشکلات انجام نشد.
۲۶ علی علی‌لو، نماینده شبستر
عضو کمیسیون صنایع و معادن
لیسانس حقوق دانشگاه تهران - بازنشسته وزیر عولم به توصیه ها و تذکرات نمایندگان بی وتجه بود و متاسفانه شرایط را برای استیضاح فراهم کرد.
۲۷ محمد صالح جوکار، نماینده یزد و صدوق عضو کمیسیون امنیت
فوق لیسانس بافت‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان - مسئول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواردي که به عنوان علت استيضاح وزير علوم مطرح شده و نيز از ترکيب نمايندگان خواستار استيضاح نيز اينگونه برمي آيد که استيضاح فرجي دانا رنگ و بوي سياسي ندارد.فضاي کنوني مجلس حاکي از آن است که اين استيضاح راي مثبت خواهد آورد، زيرا عملکرد آقاي فرجي دانا در وزارت علوم و نيز عدم تحقق وعده هاي داده شده در فرصتي که طي چند ماه اخير از نمايندگان استيضاح کننده گرفته بود فضا را به گونه اي رقم زده که بعيد است بتواند از نمايندگان راي اعتماد بگيرد.

۲۸ ابوالقاسم جراره، نماینده مردم قشم
عضو کمیسیون صنایع
فوق‌لیسانس حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس -مسؤول پژوهش و عضو شورای مرکزی اندیشکده توسعه منطقه‌ای هرمزگان، عضو شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران مواردي که به عنوان علت استيضاح مطرح شده است و از ترکيب نمايندگان خواستار استيضاح نيز اينگونه برمي آيد که استيضاح وزير علوم رنگ و بوي سياسي ندارد.
۲۹ سید علی طاهری، نماینده گرگان و آق‌قلا
عضو کمیسیون صنایع و معادن
حوزوی سطح یک و دانشجوی دکترای رشته علوم قرآن و حدیث - دبیرشورای فرهنگی مناطق سه و ده دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد علی کتول استاد دانشگاه آزاد و عضو هیئت علمی، ادوار هشتم پس از معرفی آقای فرجی‌دانا برای تصدی پست وزارت علوم و رای اعتماد مجلس به وی این خوش‌بینی از سوی نمایندگان وجود داشت که پس از معرفی دو گزینه افراطی آقای فرجی‌دانا راه معتدلی را در وزارت علوم در پیش بگیرد. متاسفانه پس از رای اعتماد مجلس به آقای فرجی‌دانا ما شاهد دیدگاه‌های افراطی از سوی وی بودیم و بسیاری از انتصابات صورت گرفته در وزارت علوم سمت و سوی حرکت‌های تند سیاسی و افراطی را نشان می‌داد که این برخلاف سیاست‌های دولت و برخلاف مصالح نظام است.
۳۰ علیرضا منتظری توکلی، نماینده بافت، رابر و ارزوئیه کمیسوین اقتصادی
دکترای علوم تربیتی، تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شیراز - معلم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان دانشگاهها مشکلات فراوانی دارند و تا کنون هم کسی نتوانسته در این دولت به آنها پاسخ دهد.
۳۱ نصرالله پژمان‌فر، نماینده مشهد و کلات
عضو کمیسیون فرهنگی
خارج فقه و اصول مدرسه آقای خویی و لیسانس فقه و اصول - مدرس و محقق و معاون آموزشی و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی نمایندگان باید زودتر از این انجام می دادند تا ین مشکلات پیش نیاد.
۳۲ علی‌اصغر زارعی، نماینده تهران، ری و شمیرانات
نایب رئیس کمیسیون آموزش
فوق لیسانس مدیریت دولتی موسسه عالی آموزش و پژوهشی مدیریت و برنامه ریزی -  کارشناس دفتر مطالعات مدیریت بحران استانداری ابتدا مشکلات را به وزیر علوم منتقل می‌کردیم و در همین زمینه جلسات نسبتا زیادی برگزار شد، حتی در برخی از این جلسات مسئولین مجلس نیز حضور داشتند و درخواست همه این بود که وزیر اقداماتی در این زمینه انجام دهد، اما وزیر علوم متاسفانه اقدامی انجام نداد و به همین خاطر احساس کردیم ادامه این روند، ماموریت وزارت علوم را با مشکل مواجه می‌کند. به همین خاطر گفتیم در این زمینه‌ها در مجلس روشنگری صورت بگیرد و اعتمادی که به فرجی‌دانا انجام شده، یک بار دیگر مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

معمولا وزیر در جلسات می‌پذیرفت که برخی اقداماتی که نمایندگان اشکال داشتند، مرتفع کند. اما در عمل هیچ اقدام عملی غیر از چند مورد جزئی مشاهده نکردیم.

۳۳
ناصر سودانی، نماینده اهواز و باوی
عضو کمیسیون انرژی
دکترای علوم قرآنی و حدیث - نایب رئیس اول و دوم کمیسیون انرژی، سابقه تدریس در مناطق نفت‌خیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان  معاون دانشکده الهیات و عضو هیئت علمی، ادوار هفتم و هشتم، کمیسیون انرژی، فرهنگی استیضاح وزیر علوم به عملکرد ایشان مربوط است و اصلا نباید آن را سیاسی دانست.
۳۴ بهرام بیرانوند، نماینده بروجرد
عضو کمیسیون کشاورزی
فوق لیسانس مدیریت و علوم سیاسی، ریاست بنیاد مستضعفان و جانبازان بروجرد، من اصلا قبول ندارم که این استیضاح سیاسی است بلکه بیشتر نمایندگان موضوع عملکرد را مطرح می کنند.
۳۵ سید مسعود میرکاظمی، نماینده تهران، ری و شمیرانات
رئیس کمیسیون انرژی

دکترای مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس - استاد دانشگاه های امام حسین، علم و صنعت ایران ، امام صادق، و رییس دانشگاه شاهد. وزیر بازرگانی و وزیر نفت در دولت نهم و دهم - در دوران تصدی او به‌عنوان وزیر نفت، در مدت کمتر از یک سال، بیش از ۲۵۰ مدیر ارشد نفتی خانه‌نشین شدند. تصمیمات نادرست میرکاظمی، در حوزه‌هایی چون سوآپ نفت و...، ضررهای جبران ناپذیری را بر وزارت نفت وارد کرد، که تبعات منفی آن کماکان گریبانگیر وزارت نفت ایران است

فرجی‌دانا «خانه احزاب» در دانشگاه‌ها درست کرده و امروز می خواهد با چوب بورسیه‌های غیرقانونی اقداماتش را توجیه کند،  بسیاری از آقایانی که هم‌اکنون معاون یا وزیر هستند حتی در کنکور هم شرکت نکردند ولی بورسیه و به خارج اعزام شدند.
۳۶ عبدالکریم جمیری، نماینده بوشهر عضو کمیسیون انرژی
فوق لیسانس حقوق عمومی علوم و تحقیقات فارس - رئیس آموزش و پرورش شهرستان بوشهر، سرپرست بسیج اساتید استان بوشهر، مسئول امور تربیت استان بوشهر، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر، عضو مجمع عمومی هلال احمر کشور و عضو کمیسیون تنظیم آئین‌نامه مربوط وزیر علوم براساس قانون وظایف خاصی برعهده دارد که باید به این وظایف عمل کند و طبیعتا اولین وظیفه وزیر علوم نیز فراهم کردن آرامش برای دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان استاگر وزیری در طول یک مدت نتوانست روال مناسبی را در حوزه کاری خود پیش ببرد طبیعتا مورد سوال نمایندگان قرار می‌گیرد و این حق طبیعی نمایندگان است که وقتی به یک وزیر اعتماد کردند و وزارت یک وزارتخانه را به وی سپردند، خواهان انجام وظایف وزیر باشند.

 

 

۳۷ ابراهیم آقا محمدی، نماینده خرم آباد
عضو کمیسیون امنیت ملی
فوق لیسانس مدیریت دولتی و لیسانس علوم اجتماعی - عضو شورای فرماندهی سپاه، معاون اسناد و رئیس اداره بررسی صلاحیت شورای نگهبان و مشاور رئیس و مدیرکل حراست دانشگاه تهران، مدیر عامل شرکت کفش ملی پس از بازنشستگی
فرجی دانا برنامه های خوبی در زمان زای گیری ارائه کردند که اگر به آنها می پرداخت گار به استیضاح نمی رسید.
۳۸ احمد آریایی نژاد، نماینده ملایر عضو کمیسیون بهداشت
دکترای پزشکی بو علی سینا - پزشک معتمد، آموزش و پرورش و درمانگاه فرهنگیان مربی سلامت. یک ماه فرصت داده شد تا اصلاحاتی را در دانشگاهها و وزارت عولم انجام دهند اما هیچ تغییری نشد و برای همین استیضاح انجام می شود.
۳۹ حلیمه عالی، نماینده زابل، زهک و هیرمند
عضو کمیسیون بهداشت
دکتری عمومی و تخصصی - دکتری عمومی و تخصصی - تخصص بیماری های داخلی زاهدان، دانشگاه علوم پزشکی زابل -
۴۰ بیژن نوباوه‌، نماینده تهران، ری و شمیرانات
نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی
فوق لیسانس تولید دانشکده صدا و سیما - صدا و سیما، ادوار هشتم
متاسفانه ایشان پا در همان راهی گذاشت که نگرانی وجود داشت و همچنین تغییرات غیر منطقی و انتصاب افرادی در پست های کلیدی وزارت علوم که مسئله دار هستند و حاضران در فتنه 88، بازگشت عوامل ایجاد ناامنی در دانشگاه ها از جمله اقدامات وی است.
۴۱ علیرضا زاکانی نماینده تهران، ری و شمیرانات
عضو کمیسیون آموزش
دکترای متخصص پزشکی هسته‌ای - مسئول بسیج دانشگاه، رئیس سازمان بسیج دانشجویی و نماینده مجلس، ادوار هفتم و هشتم رئیس دانشگاه اصفهان بدون هماهنگی و تأیید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به کار خود مشغول شده و با اتمام ۶ ماه سرپرستی همچنان تکلیفش مشخص نیست.یکی از این مشکلات انتصاب رؤسای دانشگاه‌های کشور است که بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید توسط این شورا تأیید و معرفی شود. اما وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در موارد متعدد در برابر این قانون ایستاده و خلاف آن عمل کرده است.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس عنوان کرد: یکی از مهمترین دانشگاه‌هایی که با این مشکل مواجه بوده دانشگاه اصفهان است که فرد مسئول در این دانشگاه بدون هماهنگی و تأیید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به کار خود مشغول شده است.
۴۲ الیاس نادران، نماینده تهران، ری و شمیرانات
عضو کمیسیون اقتصادی
دکترای اقتصاد از فرانسه - استاد دانشگاه و نماینده مجلس، ادوار هفتم و هشتم، سابقه عضویت در کمیسیون اقتصادی ادله‌ای که استیضاح‌کنندگان برای استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري دارند به‌ نظر من برای استیضاح یک وزیر قانع‌کننده است و نگرانی استیضاح‌کنندگان جدی و قابل توجه است و عمدتاً حاشیه‌های وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه‌ها بر جریان علمی و فعالیت‌هایی که باید در مسیر ارتقای علمی کشور انجام گیرد، غلبه کرده است.
۴۳ حبیب آقاجری، نماینده بندر ماهشهر
عضو کمیسوین انرژی
دانشجوی دکترای علوم دفاعی و امنیتی (امتحان جامع) -  فرمانده سپاه ماهشهر، فرمانده ناو تیپ کوثر، مسئول آموزش منطقه سوم نیروی دریایی، مسئول عملیات نیروی دریایی سپاه و جانشین عملیات کل سپاه اصلا من این استیضاح را سیاسی نمی دانم و تمام فعالیتهای وزیر علوم باید بررسی شود.
۴۴ سید حسین نقوی نژاد حسینی، نماینده ورامین عضو کمیسیون امنیت
دکترای علوم سیاسی علوم تحقیقات تهران- مدیرکل، عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه، ادوار هشتم، کمیسیون امنیت ملی
فرجب دانا پای فقته گران را به دانشگاه باز کرد و نتوانست در مهلتی که داشت اقدام مناسبی انجام دهد.
۴۵ مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران، ری و شمیرانات
عضو کمیسیون فرهنگی
دکترای فلسفه و عرفان، حوزوی اجتهاد - تدریس در حوزه‌های علمیه امام جمعه، سابقه ادوار هشتم، سابقه عضویت آموزش - او علاوه بر نمایندگی در دوره هشتم مجلس، امامت جمعه و سرپرستی مؤسسه اسلامی نیویورک را بر عهده داشته و از شاگردان نزدیک آیت الله مصباح یزدی است. او با انتصاب به عنوان معلم اخلاق کابینهٔ محمود احمدی‌نژاد مشهور شد. او سابقه تحصیل در مدرسه حقانی را نیز دارد. اختلاف خاصی بین نمایندگان استیضاح‌کننده در این باره حاکم نیست بلکه اغلب نمایندگان در رابطه با ضرورت استیضاح هم‌نظرند.
۴۶ جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و کلات
عضو کمیسیون امنیت
فوق لیسانس حقوق از شیراز  - فرمانده سپاه و نماینده مجلس ادوار هشتم، کمیسیون امنیت فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد فضای دانشگاه ها استیضاح کنندگان را مصمم تر کرد.چون دغدغه های زیادی برای رهبری انقلاب در دانشگاه ها ایجاد شده است که ناشی از عملکرد روسای فعلی این وزارتخانه است
۴۷ ابراهیم کارخانه، نماینده همدان
عضو کمیسیون انرژی
دکترای پزشکی، کارشناس ارشد علوم و فنون هسته‌ای معاون مالی و اداری دانشگاه، عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران، (25) سال سابقه متاسفانه سطح علمی دانشگاهها بسیار افت کرده است و از سوی دیگر وزیربه این مسائل اهمیت نمی دهد. 
۴۸ قاسم جعفری، نماینده بجنورد، مانه، سملقان جاجرم و گرمه دبیر دوم کمیسیون آموزش دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات - عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی اجتماعی آزادگان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور آزادگان، مدیر کل فرهنگی ستاد کل آزادگان کشور، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و رئیس دانشگاه پیام نور لرستان خراسان شمالی

در جلسه آخری که نمایندگان با آقای فرجی دانا داشتند از پاسخهای او قانع نشدند و او هم در یک ماه مهلتی که داشت برای رفع ابهامات کاری نکرد.

۴۹ حسينعلي حاجي دليگاني، نماينده شاهين‌شهر
عضو کمیسیون برنامه فوق لیسانس مدیریت دولتی - فرماندهی بسیج سپاه، فرماندهی بسیج سپاه زرین شهر، نجف آباد اصفهان فرماندار ویژه شهرستان کاشان معاون استاندار اصفهان فضای مجلس برای استیضاح وزیر علوم مساعد است چون نمایندگان عملکرد او را کاملا سیاسی می دانند.
۵۰ احمد بخشایش اردستانی، نماینده اردستان عضو کمیسیون امنیت دکترای علوم سیاسی دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا - عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی تهران  مشاور صدا و سیما و عضو سپاه موضوع استیضاح وزیر علوم مدتها مطرح بود اما هربار نمایندگان به خاطر مصلت کشور ممانعت کردند اما وزیر به خواسته های نمایندگان توجه نکرد.





منبع: خبرآنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
66
با اینها حتی به سر کوچه هم نمیرسیم تا چه برسه چشم انداز فلان و فلان اینها 2زار از مشکلات مردم روهم رفع نکردند که هیچ دارند به مشکلات کشور اضافه میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
13
خدا رو شکر توشون دکتر از دانشگاه دولتی کم نبود
نظرات بینندگان