arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

نطق انتقادی رسایی علیه رییس‌جمهور و وزیرعلوم:رئیس جمهور با نوع ادبیاتش قسم خود را نقض کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمید رسایی با انتقاد از اظهارات اخیر رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی با نوع ادبیاتش قسم خود را نقض کرد.

نماینده مردم تهران طی نطق میان‌دستور خود در جلسه امروز مجلس، افزود: رئیس‌جمهوری برای چندمین بار منتقدان آرام خود را نواخت و بعد از آنکه آنان را کم‌سواد و بی‌سواد خواند آنان را به جهنم فرستاد، این سخنان آنقدر توهین‌آمیز بود که سایت رسمی ریاست‌جمهوری مجبور شد این صحبت‌ها را از سوی صفحه خود حذف کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور با نوع ادبیاتش قسم خود را نقض کرده است گفت: طبق قانون اساسی دولت مکلف به محو هرگونه خودکامگی، انحصارطلبی و استثمار است و پیش از این وقتی دولت قبل در مقابل دشمنان این ملت از چنین ادبیاتی استفاده می‌کرد عده‌ای ندای واویلا سر می‌دادند اما اکنون این الفاظ نثار دوستان داخلی می‌شود و لبخند ستایش‌ نثار دشمنان انقلاب.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اکنون اوبامای وحشتی و حامی رژیم کودک‌کش از سوی رئیس‌جمهور باهوش و باادب خطاب می‌شود، آقای روحانی ما شما را به‌دلیل بدست آوردن رأی اکثریت و به‌دلیل تنفیذ رهبری رئیس‌جمهور خود می‌دانیم و دوست نداریم رئیس‌جمهور قانونی کشور با ادبیاتی سخن بگوید که حامیانش سرافکنده باشند.

وی افزود: رهبری در بهمن‌ماه سال گذشته وقتی رئیس‌جمهور با ادبیات نامناسبی با منتقدان سخن گفتند، رئیس دولت را به شرح صدر در رفتار با منتقدان توصیه کردند و از منتقدان نیز که با توجه به اینکه دولت یازدهم در آن زمان در ابتدای فعالیت خود بود خواستند مراعات حال او را بکنند تا فرصت داشته باشد خود را نشان دهد اما امروز دولت در یک سالگی است و در همین مدت هم علی‌رغم انتقادات به سیاست‌های اقتصادی و رفتار برخی وزرا، نمایندگان و رسانه‌ها و منتقدین دندان به لب گرفته‌اند تا شما بهانه‌ای برای بی‌برنامگی خود نداشته باشید.

نماینده مردم تهران با انتقاد از برخی گرانی‌ها خاطرنشان کرد: دولت انرژی و بنزین را گران کرد اما یارانه مردم را افزایش نداد، لبنیات گران شده و اقلام مختلف دیگر در حال گران‌ شدن است اما رئیس‌جمهور از کاهش نقطه‌ به نقطه تورم سخن می‌گوید و جیب مردم امروز می‌گوید نقطه به نقطه از دارایی‌شان کم می‌شود نه از تورم و می‌گوید امروز گرانی هست و تحقیر هم هست.

وی ادامه داد: در طول یک سال ریاست جمهوری و مذاکره دولت تدبیر امید با آمریکا کم تحقیر نشدیم که بر خود نلرزیم؛ هم تحقیر شدیم هم تحریم و من از رئیس جمهور سؤال می‌کنم اگر ما به جهنم برویم از مشکلاتی که با سیاست‌های انفعالی شما برای مردم ایجاد شده است کاسته می‌شود؟

رسایی تصریح کرد: دولت همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات با 1+5 گذاشت و به امید وعده‌های سر خرمن جانی‌هایی مانند «جان‌کری» از اقتصاد مقاومتی و اتکای به جوانان غفلت کرد و امروز به راستی قضاوت داوری مؤمن و مطلع یعنی رهبری در مورد نتایج مذاکرات شما با 1+5 چیست و این جمله‌ای که بارها و بارها ما به خاطر بیان آن مورد توهین قرار گرفتیم از زبان رهبری شنیده شد که «مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای نداشت و نه‌تنها فایده‌ای نداشت، تحریم‌ها، تهدیدها، تحقیرها و گستاخی‌های آمریکا هم بیشتر شد» و این جمله رهبری یعنی آنکه آقای روحانی بیدار شوید، هیچ تحریمی ترک برنداشته!

وی در بخش پایانی سخنان خود گریزی هم به بحث استیضاح وزیر علوم زد و با تأکید بر اینکه وزیر علوم هرچه سریع‌تر با عاملان بورسیه‌های غیرقانونی برخورد کند گفت: عده‌ای در روزهای گذشته گفته‌اند استیضاح به خاطر افشا شدن بورسیه‌های قانونی است و من به صراحت به وزیر علوم می‌گویم که تا روز چهارشنبه با تمام کسانی که بورسیه غیر قانونی دارند با هر پست و مقامی و در هر جریان سیاسی که هستند برخورد کنید و اسنادش را منتشر کنید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۴۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
7
127
آقای رسایی! ادبیات رییس جمهور قبلی چطور؟ نقض سوگند و مخالف قانون اساسی نبود؟!!!!!!!! چرا اون موقع حرفی نمی زدید و همه چیز بر اساس اصول انقلاب و اسلام و قانون بود؟!!!! رییس جمهور مورد علاقه شما توی مجلس کلی به شماها اهانت کرد اما دریغ از یک کلمه اعتراض، چرا، چون رفیق .... بودید. امثال شماها حق هیچگونه اعتراضی ندارید چون اظهارات و انتقادات شماها بر اساس منافع شخصی و باندی و حب و بغض است. اول تزکیه نفس سپس امر به معروف!
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
5
101
من نمیدانم اقای رسایی باچند رای وارد مجلس شده ؟ اما شایسته است با رییس جمهور منتخب مردم اینگونه سخن بگوید ؟؟؟؟
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
4
90
من اگر نماینده مجلس بودم از این قشنگتر صحبت میکردم. بهرحال نماینده ای گفتن. ادب و نزاکتی گفتن. ایشون خودش راه براه به کسان دیگر فحش میده و چون اونا رو دشمن میدونه حق اینکارو برا خودش میدونه. بعد به رئیس جمهور که میرسه میگه ادب داشته باشین. خب پدر امرزیده روحانی هم بخودش حق میده به منفعت طلبان دلواپسی که هشت سال دل لرزه نگرفتن حالا برا از دست رفتن منافعشون لرزه گرفتن بی ادبی کنه. بالاخره رئیس جمهوری گفتن. قاطعیتی گفتن. اون رئیس جمهور برای عزت و سربلندی ایران شده نه برای خوار و خفیف کردن ایران. دوران احمدی نژاد یادت رفت کسی روش نمیشد بگه من...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
4
52
رییس جمهورجواب رسایی رو داده تمومش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
4
54
اقای رسایی جناب روحانی خیلی خیلی از شما بهتر است مردم دوستش دارند انشالله تو مذاکرات هم موفق میشوند و بار سنگین تحریمها را از روی دوش مردم بر میدارند .ما به جناب روحانی و اقای ظریف اعتماد داریم و دوستشان داریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
3
52
آقای رسایی از کجا فهمیدین که منظور آقای روحانی از اینکه برین به جهنم شمایین.نکنه شما نکته مقابل (شیردل)هستین.
sina
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
47
جناب کوچک زاده شما وجاهتی برای نقد دولت فعلی ندارید. در 8 سال گذشته با عملکردتان مردود شده اید.
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
32
من 2دوره قبل یعنی6سال پیش به این آقا رای دادم-از همه مردمایران بابت این اشتباهم عذر خواهی میکنم.
سبحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
1
کسی که در شبهای عزیز ماه رمضان درس اخلاق می دهد و رئیس جمهور را در ردیف کافران و دشمنان شعیب پیامبر قرار می دهد نباید جز این پاسخ را انتظار داشته باشد.
نظرات بینندگان