arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

«وجدان فردی» در مقابل «گرایش سیاسی»

«دانا» کمی دیرتر از سایر وزرا، به کابینه اضافه شد و حالا اولین وزیری است که قرار است در جلسه استیضاح حاضر شود. احتمالا اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان، یکی از اعضای خانواده خود را در کسوت «دانشجو» می‌بینند و اهمیت نشاط در عین آرامش این نهاد را که در دولت‌یازدهم به دست آمده است، می‌دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«وجدان فردی» در مقابل «گرایش سیاسی»؛ اهمیت‌بخشی به این مولفه از دیرباز در میان اکثریت قریب به‌اتفاق نمایندگان مجلس وجود داشته است. حتی اگر در پاره‌ای موارد، این صفت باارزش رو به افول گذارده، اما در بزنگاه‌هایی مانند رای اعتماد یا استیضاح، باز هم خود را نشان داده است.

به گزارش انتخاب در دوره پنجم که نگارنده افتخار نمایندگی مردم خطه زاگرس را داشت، برخی مسایل سبب شد تا بخشی از نیروهای اکثریت به دنبال استیضاح وزرای دولت اصلاحات باشند اما در استیضاح‌های صورت‌گرفته، این باور وجود داشت که نمایندگان بر اساس «وجدان فردی» عمل می‌کنند و دیدیم که در استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد وقت، این اتفاق رخ داد و در استیضاح شیخ‌عبدالله نوری نیز «مسایلی دیگر» سبب رای‌آوردن استیضاح شد.

 بر همین اساس باید امیدوار بود در استیضاح دکتر فرجی‌دانا، قاطبه وکلای مردم بر زوایای پیداوپنهان مدنظر طراحان استیضاح، اشراف داشته باشند و احتمال قریب به یقین «رای‌نیاوردن استیضاح» جامه‌عمل بپوشد. در این میان با نظر به وضعیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در هشت‌سال دولت احمدی‌نژاد، وزارت فرجی‌دانا و تلاش او و مجموعه مدیران کاربلد منصوب‌شده در وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها، از سوی جامعه دانشگاهی با استقبال زایدالوصفی مواجه شده است. آنها این روزها با انتشار بیانیه و موضع‌گیری‌های رسانه‌ای- حتی به صورت استانی- خواستار توجه نمایندگان به منافع و مصالح ملی و نظام آموزش عالی کشور هستند. دغدغه همه مخالفان طرح استیضاح این است که محورهای استیضاح، اساسا دارای رویکرد توضیحی و دارای مبنای کارکردی نیست و جنبه‌های سیاسی آن کاملا مشهود است.


 «دانا» کمی دیرتر از سایر وزرا، به کابینه اضافه شد و حالا اولین وزیری است که قرار است در جلسه استیضاح حاضر شود. احتمالا اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان، یکی از اعضای خانواده خود را در کسوت «دانشجو» می‌بینند و اهمیت نشاط در عین آرامش این نهاد را که در دولت‌یازدهم به دست آمده است، می‌دانند. در آستانه سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و در شرایطی که دولت‌یازدهم با تمام توان و بهره‌گیری از پتانسیل دانش و تجربه مدیران کشور به دنبال خروج از وضع موجود است، این استیضاح، «خداقوت» به روحانی و دولتمردان نیست! به عنوان یک عضو سابق مجلس از همکارانم می‌خواهم با رای‌ندادن به استیضاح، به آنهایی که برای پیشبرد اغراض خود از پخش شبنامه علیه رییس‌جمهور کشور ابایی ندارند، درس اخلاق دهند. توزیع «شبنامه» و اتهام‌زنی به فرزندان کشور در وزارت علوم، به ضرر اقلیت تندرو تمام ‌شده و روی نظر اکثریت نمایندگان مجلس، اثر مستقیم خواهد داشت.

منبع: شرق
نظرات بینندگان