arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

چاه های نفتی شمال اروپا و آفریقا میزبان صنعت حفاری ایران/همکاری ایران با انگلیس در میدان گازی رهام در دریای شمال

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه ارائه خدمات فنی و تخصصی در خارج از کشور تنها به تصمیم مدیران شرکت باز نمی گردد، افزود: ابتدا وزارت نفت باید تصمیم بگیرد و به ما اجازه فعالیت در خارج از کشور را بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به سابقه ارایه خدمات حفاری در دریای شمال، ترکمنستان و لیبی در سال های گذشته، گفت: ارائه خدمات فنی و تخصصی در خارج از کشور به تصمیم وزارت نفت بستگی دارد.

به گزارش انتخاب حیدر بهمنی با اشاره به فعالیت های برون مرزی شرکت حفاری ایران اظهار داشت: فعالیت های عملیاتی برون مرزی شرکت ملی حفاری نیز سال ها قبل و به طور مشخص در میادین کشور ترکمنستان آغاز شد و نشان دادیم که قادر هستیم در مخازن برون مرزی هم بدون مشکل کار کنند.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: متخصصان ملی حفاری سابقه ارائه خدمات جنبی در لیبی و دریای شمال در کنار برخی شرکت های اروپایی و آمریکایی را نیز دارند.

بهمنی گفت: ورود به بازار خارج، سبب ایجاد درآمد بیشتر برای شرکت می شود، ولی بهتر است تا زمانی که در کشور به خدمات ملی حفاری به ویژه در مخازن مشترک نیاز است، روی همین حوزه متمرکز باشد، چرا که ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و طبیعی است در استراتژی بازاریابی، به بازارهای منطقه هم توجه داریم.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه ارائه خدمات فنی و تخصصی در خارج از کشور تنها به تصمیم مدیران شرکت باز نمی گردد، افزود: ابتدا وزارت نفت باید تصمیم بگیرد و به ما اجازه فعالیت در خارج از کشور را بدهد.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه هایی چون وزارت امور خارجه و سازمان های حقوقی و گمرکی نیز باید به ما کمک کنند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم، البته تسهیل قوانین، پشتیبانی مالی و تجهیزاتی، ارتقاء دانش فنی متخصصان، آشنایی با قوانین و مقررات بین المللی، پروژه محوری با نگاهی کاملاً اقتصادی و استفاده از کارشناسان خبره در امور بازاریابی در انجام این کار بسیار تاثیرگذار و موثر است.

شرکت ملی حفاری، هم اکنون 69 دکل ملکی در اختیار دارد که حدود 20 درصد آنها در فعالیت های پروژه ای و مابقی نیز در حوزه شرکت های مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، اکتشاف، متن و نفت فلات قاره ایران در حال انجام عملیات هستند.

دریای شمال در کناره اقیانوس اطلس و در شمال غربی قارهٔ اروپا واقع شده است و قسمت بزرگی از حوزهٔ آبریز اروپای شمالی و دریای بالتیک وارد دریای شمال می شود.

خاطر نشان می شود که ایران در میدان گازی رهام با انگیس در دریای شمال شراکت دارد. این میدان گازی در 400 کیلومتری شهر ابردین در سواحل اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد.

50 درصد این میدان سهم ایران و 50 درصد دیگر در اختیار شرکت بریتیش پترولیوم قرار دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان