arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

جریمه یک ناظر بانکی در آمریکا به دلیل نقص مقررات در مورد ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ناظر بانکی پرایس واتر هاوس کوپرس آمریکا به دلیل سوء رفتار و گزارش نکردن نام مشتریان ایرانی بانک توکیو میتسوبیشی جریمه شد و فعالیت واحد مشاوره نظارتی آن به مدت دو سال متوقف گردید.


به نقل از نیویورک تایمز، شرکت بزرگ مشاوره ای پرایس واتر هاوس کوپرس که دارای موقعیت قابل اعتمادی در وال استریت است، به عنوان یک ناظر سایه ای، بزرگ ترین بانک های جهان را به صورت دقیق بررسی می کند تا دولت آمریکا از رعایت شدن مقررات و قوانین توسط آنها اطمینان حاصل کند.

این شرکت اکنون خود به خاطر پنهان کردن برخی سوء رفتارهایی که بر اساس اسناد معتبر و مصاحبه با مردم، بتازگی هویدا شده، در کانون نظارت قرار گرفته است.

ناظر مالی نیویورک بر اساس مصاحبه ها، با در نظر گرفتن هدف این شرکت مشاوره ای در زمینه کاهش تاثیر گزارشی در مورد یکی از بزرگ ترین بانک های جهان یعنی بانک توکیو میتسوبیشی، آماده تسویه حساب با پرایسواترهاوس کوپرس است.

بنجامین ام.لاوسکی ناظر مالی نیویورک، یک جریمه 25 میلیون دلاری علیه پی.دبیلیو.سی اعمال می کند.

وی همچنین و یکی از واحدهای مشاوره ای آن را به مدت دو سال از انجام وظایف مشخصی در قبال بانک های تحت نظارت آن در نیویورک باز می دارد. این حکم، ضربه ای به شهرت این شرکت است که می تواند موجب از دست دادن مشتریان بانکی آن شود.

این شرکت که متهم به نداشتن عینیت و صداقت مورد انتظار است، با پرداخت جریمه و دو سال محرومیت از واحد مشاوره نظارتی خود موافقت کرد.

بر اساس مستندات و مصاحبه ها، پی.دبلیو.سی به محدودیت های مشخص بررسی هایش اعتراف کرد و جزییات مهمی را برجسته نمود که چطور بانک توکیو میتسوبیشی نام مشتریان ایرانی را برای جلوگیری از تشخیص تکمیل کرده است. اما وقتی این بانک دو هفته بعد گزارش را به طور رسمی به ناظران ارایه کرد، پی.دبلیو.سی با فشار وکلا و مدیران این بانک موافقت کرد برخی مشخصات را حذف و برخی را کمرنگ گزارش کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان