arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

وضعیت مدارس زلزله زده ایلام/ هیچ مدرسه‌ای آوار نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعید هژبری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام   با اشاره به وقوع زلزله بیش از 6 ریشتری در شهرستان آبدانان که ساعت 7 صبح روز گذشته به وقوع پیوست، اظهار داشت: کانون زلزله بخش کلات مورموری این استان بود که ما در بازدیدی که امروز از اول صبح از فضای آموزشی زلزله زده داشتیم، وضعیت این مدارس را ارزیابی کردیم.

وی ادامه داد: مدارسی که در دو دهه اخیر احداث شده‌اند هیچ آسیب سازه‌ای ندیده‌اند و تمام پروژه‌هایی که در طول چند سال گذشته، عملیات مقاوم‌سازی آن انجام شد، در برابر زلزله فاقد هر گونه آسیب بودند.

هژبری به وضعیت مدارسی که از سوی این اداره کل به عنوان تخریبی معرفی شده بود، اشاره کرد و بیان داشت: مدارسی که قبلاً مطالعات تخریب و بازسازی روی آنها انجام شده بود و به عنوان مدارس تخریبی به آموزش و پرورش معرفی شده بودتد مورد بررسی قرار گرفتند که مشخص شد به این ساختمان‌ها آسیب‌های سازه‌ای وارد شده اما در هیچ کدام از این پروژه‌ها سقف و دیوارها ریزش نکرده‌اند.

وی گفت: 107 فضای آموزشی در شهرستان آبدانان وجود دارد که 21 فضای آموزشی در بخش مورموری قرار گرفته است و همان طور که اعلام شد هیچ مدرسه‌ای آوار نشده است و تنها مدارسی که تخریبی بودن آنها از قبل اعلام شده بود دچار مشکلات سازه‌ای بودند اما دیوار هیچ کدام آنها فرو نریخته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام افزود: لازم است با هماهنگی آموزش و پرورش ساماندهی مجدد انجام شود البته نوسازی مدارس به همراه آموزش و پرورش آسیب‌های وارده به مدارس را با برنامه‌ریزی مدون قبل از ایام بازگشایی مدارس ترمیم و اصلاح خواهیم کرد.طوری که امیدواریم هیچ خللی برای بازگشایی مدارس در اول مهر ماه ایجاد نشود.

وی گفت:‌تعداد کل فضاهای آموزشی شهرستان آبدانان ۱۰۷ مدرسه است که این تعداد ۱۵ مدرسه در گذشته به عنوان فضای فرسوده و تخریبی معرفی شده بودند که ۸ مدرسه از آنها جزو پروژه مقاوم سازی قرار داشت.

وی اضافه کرد: ۲۸ مدرسه جدید الاحداث نیز در دهه اخیر داشتیم و ۵۶ مدرسه نیز از پروژه های قدیمی است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان