arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

پیام رییس‌جمهور آفریقای جنوبی به روحانی درباره غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسکو ویا و عزیز پهد، فرستادگان ویژه رییس‌جمهور آفریقای جنوبی صبح سه‌شنبه با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار کردند و پیام کتبی رییس‌جمهور کشورشان خطاب به دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم وی کردند.

  ظریف در این دیدار از سابقه نقش و مواضع خوب دولت و مردم آفریقای جنوبی در مجامع بین‌المللی از حقوق مردم فلسطین و نیز از جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای تمجید کرد و یاد و خاطره مرحوم نلسون ماندلا و نقش و مبارزات ایشان در راستای صلح و عدالت را گرامی داشت.

وزیر امور خارجه با تشریح تلاش‌ها و تماس‌های دیپلماتیک ایران در عرصه منطقه‌یی و بین‌المللی در ظرفیت ریاست جنبش غیرمتعهدها برای حمایت از مردم فلسطین، بر ضرورت استمرار و تداوم همکاری و هم‌فکری کشورهای فعال در جنبش غیرمتعهدها در جهت تسریع و تسهیل در کمک‌رسانی به مردم در غزه تاکید کرد.

او با اشاره به این که اکثر شهدا و مجروحان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را مردم غیرنظامی به خصوص زنان و کودکان معصوم تشکیل می‌دهند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش و ابتکار سیاسی برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی جهت توقف کامل حملات جنایتکارانه به باریکه غزه و رفع محاصره کامل از این باریکه، تضمین تکرار نکردن حملات و تامین زندگی آرام برای ساکنان غزه پشتیبانی می‌کند.

ظریف هم‌چنین با اشاره به ابعاد خطرناک پدیده شوم تروریسم و افراط‌گرایی در مناطق مختلف جهان از جمله در برخی کشورهای خاورمیانه و قاره آفریقا، تنها راه مقابله با آن را اراده و رویکرد مشترک و همکاری کشورهای جهان برای ریشه کن کردن تروریسم و افراط گرایی دانست.

فرستادگان ویژه رییس‌جمهور آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه این کشور به ظریف و روحانی، گزارشی از تحرکات و رایزنی‌های خود در راستای ابتکار عمل آفریقای جنوبی و استفاده از تجارب گذشته در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه ارائه کردند.

وی با اشاره به نقش و نفوذ ایران در مسائل منطقه‌یی و هم‌چنین تقدیر از مواضع و حمایت‌های دولت و مردم ایران از قضیه فلسطین، تداوم هم‌فکری و همکاری بین تهران و پروتوریا و دیگر کشورهای موثر در جنش غیرمتعهدها و در منطقه را برای تسریع در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و نیز برقراری آتش بس پایدار با توجه به مطالبات و حقوق انسانی مردم فلسطین یادآور شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان