arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

تسلیت شجریان برای درگذشت سیمین بهبهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همایون شجریان با نگارش پیام تسلیتی برای درگذشت سیمین بهبهانی، کنسرت «چرا رفتی» را به او تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شامگاه 28 مردادماه، کنسرت «چرا رفتی» با یک دقیقه سکوت اجرای خود را در شهر کرمان به سیمین بهبهانی که بامداد 28 مرداد از دنیا رفت، تقدیم کرد.

همایون شجریان در آغاز این برنامه گفت: متأسفانه بانو سیمین بهبهانی امروز صبح درگذشت. ایشان بعد از چند هفته بستری شدن در بیمارستان به کما رفتند و شب گذشته در حالی که علائم بهبودی مشاهده شده بود بر اثر ایست قلبی و تنفسی دار فانی را وداع گفتند. مرگ ایشان ضایعه بزرگی برای هنر این سرزمین است.

او ادامه داد: من از «هوای گریه» تا «چرا رفتی» از تصنیف‌های ایشان استفاده کردم و هربار که با شما علاقه‌مندان صحبت کردم، نشان دادید که این دو تصنیف بیش از همه کارها به دل‌تان نشسته است. در کارهایم خیلی به ایشان مدیون هستم و کنسرت امشب را به روح بلند سیمین بهبهانی تقدیم می‌کنم و تقاضا می‌کنم قبل از آغاز برنامه به احترام این بانو یک دقیقه سکوت کنید.

***

همایون شجریان همچنین در پیام تسلیتی برای درگذشت این شاعر غزل‌سرا نوشته است:

«چه می‌توان کرد وقتی معشوق، سیمینِ همیشه عاشق را صدا می‌زند. وقتی لحظه دیدار فرامی‌رسد.

آن زمان که خواندن را با هوای گریه‌ات آغاز کردم، کلام تو صدای مرا تا گرم‌ترین و امن‌ترین نقطه قلب‌ها برد و در این شب‌ها که چرا رفتی‌ات را بر صحنه فریاد می‌کشم، باز این نگین شعر توست که بر صحنه‌ها می‌درخشد. این چه سرّی‌ است در سرنوشت من که هر بار با شعر تو محبوب می‌شوم. در فهم من تنها جادوی عشقی است که در شعر تو زندگی می‌کند. رفتی و وطنی در سوگت نشست.»

منبع: ایسنا
برچسب ها: غزل سرا ، کنسرت ، شعر ، تصنیف
نظرات بینندگان