arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

افتتاح دو خط تولید باتری های نظامی پیشرفته با حضور وزیر دفاع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خطوط تولیدی باتری‌های پیشرفته روی- نقره و صنعت تولید مواد اولیه پودر و اکسید نقره در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در جریان افتتاح این خطوط تولیدی، سردار دهقان طی سخنانی با گرامی‌داشت 31 مرداد روز صنعت دفاعی گفت: امروز از تجمیع فعالیت‌های تحقیقاتی و تولیدی، زنجیره ذخیره‌سازمان‌های پیشرفته نظامی شامل صنایع باتری های حرارتی، باتری‌های سرب اسیدی رزرو و روی - نقره طی یک فرایند برنامه‌ریزی شده کامل شد.

وی افزود: با افتتاح این خطوط ، توانمندی‌های لازم به منظور طراحی‌های پیشرفته محصولات و خودکفایی مواد اولیه مورد استفاده در سامانه‌های دفاعی شامل حوزه‌های موشکی، هوایی، دریایی و زمینی برای تقویت توان بازدارندگی دفاعی حاصل گردید.

وی با بیان این‌که «در این دو خط تولیدی، دفاتر طراحی ، دانش‌های فنی پیشرفته در حوزه‌های سنتز مواد ، الکتروشیمی ، مکانیک ، الکترونیک و روزآمدترین ماشین‌آلات و تجهیزات تولید و تست برای انواع محصولات با ظرفیت‌های مختلف به کار گرفته شده است» تصریح کرد: با این امکانات تمامی نیازهای دفاعی نیروهای مسلح در حوزه ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس انبوه و طرح‌های توسعه آتی سامانه‌های دفاعی تامین می‌گردد.

وزیر دفاع گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد مدیریت جهادی، استفاده بهینه از امکانات موجود و بکارگیری ظرفیت‌های علمی و فناورانه در مجموعه صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح ملی ، گام های بلندی در بی اثر نمودن تحریم‌ها و خوداتکایی صنعتی برداشته شد.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از متخصصان زبده و کارآمد صنایع دفاعی در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: صنایع دفاعی وزارت دفاع با فرهنگ، کار و مدیریت جهادی ضمن تقویت اقتدار ملی و استحکام بنیه دفاعی پشتوانه پیشرفت کشور در سایر بخش‌ها هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان