arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

دبيرکل سازمان ملل: تروريسم، بحران سوريه را تغذيه مي‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبير کل سازمان ملل متحد پس از گذشت سه سال از بحران سوريه بالاخره اذعان کرد که عامل تداوم بحران در اين کشور، تروريسم است.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، «بان کي مون» دبير کل سازمان ملل متحد نسبت به خطر تروريسم در سوريه که ملت اين کشو از آن رنج مي‌برند، اذعان کرد.

اين مقام در سازمان ملل ضمن تاکيد بر اينکه تروريسم در سوريه بزرگترين چالش در صلح و امنيت جهاني است، ضمن صدور بيانيه‌اي گفت: اوضاع سوريه به گسترش تروريسمي مي‌انجامد که همچنان بزرگترين چالش براي صلح و امنيت جهان به شمار مي‌رود.

وي با بيان اينکه، تروريسم در سوريه به کشورهاي همسايه انتقال يافته، افزود: تروريسم باعث فاجعه انساني و تجاوزات تازه‌اي در حقوق بشر و جنايات ضد بشري شده است.

اعتراف بان کي مون به اين مسئله که تروريسم، بحران سوريه را تغذيه مي کند، زماني مطرح شده است که سه سال از انکار متوالي اين حقيقت در سوريه و بينانيه¬هايي مي گذرد که دولت سوريه به سازمانهاي بين المللي ارسال مي‌کرد.

دبير کل سازمان ملل ضمن درخواست براي همکاري و همياري سريع به منظور جلوگيري از بحران سوريه که ثبات همه منطقه را به هم زده است، متعهد شد که با «استفان دي ميستورا» فرستاده ويژه اين سازمان به سوريه، فعاليت خود را براي تحقق اين هدف ادامه خواهد داد.

در همين راستا «بشار الجعفري» نماينده دائم سوريه در سازمان ملل هشدار داد که سياستهاي بين المللي، روابط بين الملل را به هرج و مرج و نابساماني خواهد کشاند و اين مسئله را مي‌توان به جنگ جهاني سومي تشبيه کرد که دولتهاي استعمارگر آن را آغاز کرده‌اند.

وي همچنين ابراز نااميدي کرد که سازمان ملل به هدفي که به خاطر آن بنا نهاده شده، نرسيده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان