arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳

مخالفت مجلس با نظر کمیسیون فرهنگی درباره هیات نظارت بر مطبوعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در جریان رسیدگی به انتخاب ناظرین در شورای نظارت بر صداوسیما با نظر کمیسیون فرهنگی که حداقل دو برابر در این شورا عضویت داشته باشند مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان رسیدگی به انتخاب ناظرین در شورای نظارت بر صداوسیما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکرات متعددی را مطرح کردند که در اکثریت این تذکرات با نظر کمیسیون فرهنگی مخالفت بودند و خواستار رای‌گیری استمزاجی مجلس برای انتخاب ناظرین بودند.

بنابراین لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت پس از تذکرات متعدد نمایندگان اظهار کرد: این جلسه نشان می‌دهد نظرات متفاوت بوده و برداشت از آیین‌نامه نیز متفاوت است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در هیات رییسه رای‌گیری نکردیم؛ لذا به کمیسیون فرهنگی توصیه کردیم با توجه به کلمه حداقل که در آیین‌نامه نیز آمده است اجازه دهند سایر نمایندگان هم به عنوان ناظر کاندیدا باشند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی باید به این مساله توجه می‌کرد و وقت جلسه را نمی‌گرفت. در واقع ارزش ندارد که این مساله تبدیل به اختلافی در مجلس شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اگر کلمه حداقل در آیین‌نامه برای انتخاب ناظرین وجود نداشت حق با کمیسیون فرهنگی بود، گفت: آمدن این کلمه در آیین‌نامه به این مقصود است که دست نمایندگان بسته نشود؛ لذا باید نظر استمزاجی از مجلس بگیریم تا بتوانیم تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

بر اساس این گزارش، این موضوع به رای گذاشته شد که اکثریت مجلس نپذیرفتند که نظر کمیسیون فرهنگی مورد قبول باشد.

بر همین اساس رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به نظر استمزاجی مجلس باید احترام بگذاریم و احترام به این نظر برای همه نمایندگان می‌تواند مفید باشد و کمیسیون فرهنگی هم کسی را از کاندیداتوری محروم نکند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان