arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۹۱۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳

جهانگیری: روحانی می خواست در جلسه استیضاح فرجی دانا باشد/پرونده بورسیه ها را پیگیری می کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که در وزارت علوم ده‌ها فرجی دانا حضور دارد، گفت: دولت پرونده‌های بورسیه های وزارت علوم را پیگیری می‌کند.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم تودیع فرجی دانا و معارفه محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم با بیان این‌که امروز ما در آغاز هفته دولت نتیجه کار مجلس را افتتاح می‌کنیم،گفت: ما هم از رفتن فرجی دانا ناراحتیم، هم از آمدن نجفی خوشحالیم.

او ادامه داد: در این جلسات صحبت کردن سخت است، چون باید کسی که آن همه توانمندی داشت برود و کسی که این همه سجایا دارد بیاید؟ در واقع صد حیف که آن رفت و صد شکر که این آمد.

جهانگیری در ادامه با بیان این‌که فرجی دانا خاطره خوشی از خود در وزارتخانه بر جای گذاشت گفت: وی فردی اخلاقی، متدین و دانشمند است که جزء برنامه‌های دولت عمل نکرد. مشی او اعتدال و پرهیز از حاشیه بود. دانشگاهیان وی را می‌خواهند و این بزرگترین فرصت برای دولت و نظام است.

معاون اول رییس جمهور همچنین گفت: اکنون همه باید بر ضرورت مردم‌سالاری و پذیرش حق مجلس برای استیضاح را قبول کنیم؛ اما حقیقت را از یاد نبریم. دولت خود را برای اینگونه تغییرات آماده کرده است. امروز نخبگان همراه دولت هستند و این تغییر برای دولت سختی ایجاد نمی‌کند زیرا در وزارت علوم ده‌ها فرجی دانا حضور دارد.

او در ادامه به تلاش‌های رییس جمهور برای دفاع از وزیر علوم گفت: آقای روحانی در چندین جلسه هیات دولت از وزرا خواست تا از وزیر دفاع کنند و ابهامات مجلس را از بین ببرند.

او برای حضور در جلسه استیضاح ابراز علاقه کرد و گفت: هرچند در ابتدای آغاز به کار دولت قرار بود رییس جمهور در جلسه استیضاح حضور نیابد. در این بین تنها راه حضور رییس جمهور در جلسه استیضاح بر هم زدن سفر اردبیل بود زیرا رییس جمهور نمی‌توانست فقط چند دقیقه در مجلس حضور یابد با این حال تصمیم بر این گرفته شد که رییس جمهور در جلسه استیضاح حضور نیابد، زیرا ما می‌خواستیم بگوییم حل مشکلات مردم اولویت دولت است و قرار نیست رییس جمهور حتی برای دفاع از وزیر خود سفر را لغو کند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دولت به دنبال ایجاد تنش با سایر قوا نیست گفت: ما یادمان نمی رود دولت قبل چه تعاملی با مجلس داشت، ما اکنون به جایگاه مجلس واقفیم و استیضاح را حق مجلس می‌دانیم، اما از نظر ما بدترین اتفاق این است که نتیجه انتخابات 92 به رقابت سیاسی داخلی تبدیل شود. مردم از بی‌تدبیری‌ها و افراطی گری‌ها دوری گزیده‌اند و به اصلاح روی آورده‌اند. اکنون کشور باید از رکود سیاسی، علمی ، فرهنگی ، اقتصادی خارج شود و امید نشاط مردم افزایش یابد نباید اجازه دهیم امید مردم به یاس تبدیل شود.

جهانگیری همچنین با بیان این‌که دولت در مبارزه با فساد جدی است، خاطرنشان کرد: فساد در کشور سیستماتیک شده است. ای کاش فقط بابک زنجانی وجود داشت اما فساد به سطوح مدیریت عالی کشیده شده است اکنون نباید از بورسیه‌های وزارت علوم در گذشته به راحتی گذشت، زیرا عده‌ای بدون داشتن حداقل‌ها بورسیه شده اند. نجابت فرجی دانا بود که اطلاعات درباره این افراد بیان نشد، اما دولت این موضوع را پیگیری می‌کند حتی اگر 10 وزیر علوم هم عوض شود.

جهانگیری در ادامه گفت:‌ در 12 مرداد بودجه‌ای از دولت قبل به مبلغ 16 میلیاردتومان به یک دانشگاه غیرانتفاعی که برخی از اعضای هیات دولت قبل در آن عضو هستند تصویب شد اما سیاست ما این است که این پول‌های غیرقانونی بازگردانده شود. اگر خاتمی 16 میلیارد تومان به جایی برده بود حیثیت او را به باد برده بودند. ما را ه مقابله با فساد را ادامه می‌دهیم.

او همچنین با بیان اینکه ما باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم گفت: وزارت علوم باید پیشتاز استفاده از اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

او در پایان با بیان اینکه رییس جمهور ابتدا قصد داشت فرجی دانا را به عنوان وزیر علوم معرفی کند گفت: وی در آن زمان خارج از کشور بود و پس از آنکه میلی منفرد از مجلس رای نیاورد با اصرار زیاد رییس جمهور و من وی برای پذیرفتن این وزارتخانه اعلام آمادگی کرد. وی در این مدت خود را وقف آموزش عالی کشور کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
107
اگر خاتمی 16 میلیارد تومان به جایی برده بود حیثیت او را به باد برده بودند. ما را ه مقابله با فساد را ادامه می‌دهیم...احسنت
پاسخ ها
محمد امین
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
آفـــــــــــــریــــــــــــــــــن
محمد امین
|
United States of America
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
49
پیگیری تون مثل احمدی نژاد نباشه !!!!!!!!!!!!!
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
2
56
درود بر روحانی و وزرای کاردان این دولت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
28
بی عدالتی در نحوه انتخاب بورسیه های وزارت علوم امری مشهود است و مبارزه با بی عدالتی و برقراری عدالت تکلیف شرعی و قانونی دولت است و هر فرد مسلمان موظف به انجام تکلیف باید باد و نه مصلحت . نخبه هایی که شایسته ادامه تحصیل و بورسیه شدن بودند و باز مانده اند اکنون چشم انتظار اقدام دولت و وزارت علومند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
31
نجابت فرجی دانا بود که اطلاعات درباره این افراد بیان نشد، اما دولت این موضوع را پیگیری می‌کند حتی اگر 10 وزیر علوم هم عوض شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
0
0
خواهشا کاری کنید کشور را از دست افراد نالایق نجات دهید امید واریم اقای روحانی قدم هارا محکم واستوار بردارد نمی خواهیم بلای که بر سر اقای خاتمی اوردن برسر ایشان هم بیاورند کافی فقد یک قدم عقب نشینی کند انها پروتر به جلو حرکت می کنند پس از همه خدمت گذاران نظام می خواهیم که به اقای روحانی کمک کنند
نظرات بینندگان